شنای شبانه جان جوان مشهدی را در خزر گرفت + جزییات

به گزارش رکنا، روابط عمومی هلال احمر مازندران امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد: مرد جوان مشهدی که شامگاه دوشنبه در پارکینگ سه ساحل بابلسر وارد دریا شد، غرق شد و جنازه او امروز در ساحل کشف شد.

در این اطلاعیه آمده است پیکر این جوان مشهدی که بین پارکینگ پنج و ۶ ساحل بابلسر کشف شد برای بررسی دقیق به پزشکی قانونی تحویل داده شده است.

جان‌باخته مشهدی در آب‌های بابلسر نخستین غرق شده دریای مازندران پاییز امسال و پس از پایان طرح امداد و نجات ساحلی در مازندران است.

بنا به اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران فعالیت افزون بر یک‌هزار و ۳۰۰ ناجی غریق و همچنین طرح امداد و نجات ساحلی در این استان تا پایان فصل تابستان انجام شد و این طرح با توجه به ممنوعیت شنا در دریا به دلیل شرایط جوی به پایان رسیده است.

به گفته غلامعلی فخاری امسال با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل این استان، نجاتگران این جمعیت موفق شدند ضمن نجات ۷۵۷ نفر از خطر مرگ در دریا به بیش از ۱۱ هزار نفر خدمات امدادی ارائه دهند.

بنا بر آمارهای هلال احمر مازندران، ۹۶ درصد نجات‌یافتگان دریا طی ماه‌های اخیر غیربومی و ۴ درصد بومی‌ بودند که شهرستان بابلسر با ۴۳۶ نفر، ساری با ۹۰ نفر و عباس‌آباد با ۶۴ نفر نجات‌یافته بیشترین آمار را از این حیث به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین تعداد غریق‌های دریا در مازندران اهل استان خراسان رضوی بودند که ۳۸ درصد نجات‌یافتگان را شامل می‌شود. ۲۳ درصد از استان تهران، ۵ درصد از استان گلستان و ۳ درصد نیز اتباع خارجی عراقی و افغانستانی بودند.

امسال برای اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی استان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در نوار ساحلی استان مستقر شدند و تا پایان تابستان خدمات امدادی ارائه کردند.

در راستای اجرای این طرح سه پایگاه دریایی، ۶ چادر سلامت، ۷۱ پست سیار ساحلی با گشت‌زنی روزانه ۱۱۹ نفر امدادگر و نجاتگر، ۱۰۰ نفر پرسنل هلال احمراستان و یک‌هزار و ۳۳۴ ناجی غریق مشارکت داشتند.

سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه‌خیزترین آب‌های کشور محسوب می‌شود که هر ساله تعداد زیادی مسافر و بومی را به کام مرگ می‌کشاند.

عمق متغیر، وجود گرداب‌های زیرسطحی، ساخت‌وسازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا، ورود رودخانه‌ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غریق‌های بیشماری باشد که اغلب بی‌توجه به هشدارها هستند.

کدخبر: 1043855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟