آشنایی با الگوریتم های جدید اینستاگرام 2023

 

الگوریتم های اینستاگرام

اما آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که چگونه اینستاگرام، از تعداد بی‌شماری پست‌ها و کاربرانش، محتوای مناسب برای شما را انتخاب می‌کند؟ آیا تجربه‌ی کاربری متفاوت دوستانتان از اینستاگرام را مشاهده کرده‌اید؟

بله، پاسخ به این سوالات در تلاش برای فهم عمق الگوریتم‌های جدید اینستاگرام نهفته است. این الگوریتم‌ها که در واقع سیستم‌های پیچیده‌ای از فرآیندها، تحلیل‌ها و فیلترها هستند، هدف اصلی خود را در ارائه تجربه‌ای شخصی‌سازی شده به هر کاربر مشخص کرده‌اند. از زمانی که اینستاگرام به عنوان یک ساده‌ترین الگوریتم شروع به کار کرد تا به امروز که به یک نظام پیچیده و هوشمند تبدیل شده است، راه‌اندازی و بهینه‌سازی الگوریتم‌های آن همواره در جهت ایجاد تعاملی عمیقتر و فراگیر با محتوا و کاربران ادامه یافته است.

در این مقاله، با دست‌یابی به اصول، عملکرد و تغییرات اخیر الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، به عمق این پدیده فناوری و ارتباط اجتماعی خواهیم پرداخت. به همراه ما باشید تا به دنیایی از تحلیل‌های هوش مصنوعی و بهره‌گیری از داده‌ها در جهت ارتقاء تجربه کاربری در یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی امروزی نگاهی اندازیم.

الگوریتم‌های جدید اینستاگرام

اگرچه اینستاگرام به نظر می‌آید که یک واحد یکپارچه باشد، اما در واقع این پلتفرم از مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها و سیستم‌های تحلیل داده تشکیل شده است که به طور کاملاً مختص هر بخش از اینستاگرام عمل می‌کنند. این تنظیمات مختص به هر بخش، تجربه کاربری را شخصی‌سازی کرده و محتوا را بر اساس علاقه‌ها و تعاملات کاربران نمایش می‌دهند. در زیر به برخی از الگوریتم‌های مختلف در اینستاگرام و تنظیمات مخصوص هر بخش پرداخته خواهد شد:

الگوریتم های اینستاگرام

الگوریتم صفحه فید

این الگوریتم در واقع مرکزی‌ترین بخش اینستاگرام است که پست‌های دنبال‌شده‌تان و دوستانتان را به نمایش می‌گذارد. الگوریتم فید اصلی بر اساس عواملی مانند تعداد لایک‌ها، نظرات، زمان انتشار و تعامل کاربران با محتوا، پست‌ها را مرتب می‌کند. اینستاگرام تلاش می‌کند تا پست‌هایی را که محتوا و تعاملات مشابهی با پست‌های قبلی شما دارند، نمایش دهد. کاربران اینستاگرام برای افزایش لایک های خود میتوانند اقدام به خرید لایک ارزان کنند؛ روشی که با صرف هزینه ای بهینه میتوانند شاهد بازخوردی بی نظیر و قرارگیری در صدر فید خبری باشند.

الگوریتم صفحه اکسپلور

صفحه اکسپلور مکانی است که محتواهای جدید و مختلف را به شما نمایش می‌دهد. این الگوریتم با بررسی ترجیحات قبلی شما، پست‌های موضوعی و کاربرانی را که ممکن است جذبتان کنند، پیشنهاد می‌دهد. همچنین، تعامل شما با پست‌های اکسپلور نیز بر روی نمایش محتوا تأثیر دارد.

الگوریتم پست‌های Reels

پست‌های Reels، ویدئوهای کوتاه و خلاقانه را نمایش می‌دهد. الگوریتم این بخش بر اساس عواملی مانند تعداد بازدیدها، تعداد لایک‌ها، نظرات و تماشای کامل ویدئوها، پست‌ها را مرتب می‌کند. همچنین، الگوریتم تلاش می‌کند تا ویدئوهایی را که مشابه با سلیقه‌ی شماست، به نمایش بگذارد.

الگوریتم استوری‌ها و پست‌های دائمی

استوری‌ها و پست‌های دائمی نیز دارای الگوریتم‌های خود هستند. در این بخش، الگوریتم‌ها به ترتیب زمان انتشار و تعامل کاربران با محتوا، محتواها را نمایش می‌دهند. همچنین، عواملی مانند استفاده از هشتگ‌ها و موقعیت جغرافیایی نیز در نمایش این محتواها تأثیر دارند. به طور خلاصه، الگوریتم‌های مختلف در اینستاگرام تلاش می‌کنند تا با توجه به ترجیحات و تعاملات کاربران، محتواها را به شکلی شخصی‌سازی شده نمایش دهند. این تنظیمات مختص هر بخش از اینستاگرام، به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای منحصر به فرد در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

راهنمای ورود به اکسپلور در الگوریتم جدید 2023

در سال‌های اخیر، الگوریتم‌های اینستاگرام تحت تغییرات و بهبودهای مداوم قرار گرفته‌اند تا تجربه کاربری را بهبود بخشند و محتوای مناسب را به کاربران نمایش دهند. اکسپلور (Explore)، یکی از بخش‌های مهم اینستاگرام است که به کاربران امکان مشاهده محتوای تازه و جذاب از کاربران دیگر را می‌دهد. این بخش با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، محتوایی را که به نظر کاربر جذاب و مرتبط با علایق او می‌آید، نمایش می‌دهد. در زیر توضیحاتی در مورد راهنمای ورود به اکسپلور در الگوریتم 2023 آمده است:

نرخ تعامل و تعداد هشتگ ها

  • استفاده مناسب از هشتگ‌ها: هشتگ‌ها (hashtags) نقش اساسی در دسته‌بندی و دیده‌شدگی محتوا ایفا می‌کنند. با انتخاب هشتگ‌های مرتبط با موضوع محتوایتان، به الگوریتم‌ها کمک می‌کنید تا محتوای شما را به کاربرانی که به همین موضوعات علاقه‌مند هستند، نمایش دهند. برای مثال، اگر محتوای شما در مورد مسافرت و گردشگری است، انتخاب هشتگ‌هایی همچون #سفر، #گردشگری و #ماجراجویی می‌تواند به دیده‌شدگی بیشتر کمک کند. با استفاده از هشتگ های انگلیسی حتی میتوانید پست هایتان را در معرض دید بسیاری از افراد خارجی قرار دهید؛ فراگیر بودن پیج شما سبب رشد بی نظیر دنبال کنندگانتان میشود و این عامل سبب شده تا حتی بسیاری از افراد برای بهره گیری بهتر از الگوریتم های اینستاگرام، برای رشد دنبال کننده های خارجی پیشجان اقدام به خرید فالوور خارجی کنند.
  • ثبت مکان پست: اگر محتوای شما با مکان‌های خاصی مرتبط است، ثبت مکان در پست‌های خود می‌تواند به دیده‌شدگی شما در جستجوها و کاربران مرتبط با آن مکان کمک کند. این امکان به الگوریتم‌ها اطلاع می‌دهد که محتوای شما در مکانی خاص انتشار یافته است و به کاربرانی که به محتوای مرتبط با آن مکان علاقه دارند، نمایش داده شود.
  • جذب توجه مخاطبان: اولین قدم برای جذب توجه الگوریتم‌ها و کاربران، ارائه محتوایی منحصربه‌فرد و جذاب است. انتخاب موضوعات متنوع، استفاده از تصاویر و ویدئوهای چشمگیر، و بهره‌گیری از داستان‌های جذاب می‌تواند تعامل بیشتری را به دنبال داشته باشد.
  • تولید محتوای متناسب با علاقه کاربر: تصور کنید که اینستاگرام یک میز تاج‌گذاری می‌باشد و الگوریتم‌ها تنها کلیدی هستند که به شما اجازه می‌دهد تا در این میز وارد شده و با دقت به تمام علایق، سلیقه‌ها و تمایلات شما پاسخ دهند. از طریق تولید محتوا که با علایق و تمایلات شما همخوانی دارد، می‌توانید نقش یک میهمان ویژه را در این میز بازی کنید. انتخاب موضوعاتی که شما به آنها علاقه دارید، از جمله سفر، طبیعت، هنر یا حتی آشپزی، نه تنها به شما کمک می‌کند تا در اکسپلور دیده شوید، بلکه باعث می‌شود این شبکه‌ای اجتماعی با دقت بیشتری به شما پیشنهادات دهد. انتخاب هشتگ‌های مرتبط نیز به الگوریتم‌ها اطلاع می‌دهد که محتوای شما چه عناصری را شامل می‌شود و در کدام محورها قرار دارد.
  • افزایش تعامل با محتوا: الگوریتم‌های اینستاگرام به تعامل کاربران با محتوا واکنش نشان می‌دهند. به‌طور ساده‌تر، اگر شما تنها تماشاگر باقی بمانید و هیچ تعاملی با محتوا نداشته باشید، احتمال دیده‌شدن کمتری در اکسپلور خواهید داشت. بنابراین، با لایک دادن به پست‌ها، نظر دادن و به اشتراک گذاری محتوا، به راحتی می‌توانید از تماشاگر به هم‌تعامل‌کننده تبدیل شوید. خرید شیر اینستاگرام میتواند راه مناسبی برای افزایش تعامل به واسطه افزایش آمار شیر یا اشتراک گذاری پست شما باشد. این نوع تعامل‌ها به الگوریتم‌ها اطلاع می‌دهد که شما به عنوان کاربری فعال به محتوایی علاقه‌مند هستید و احتمال نمایش شما در اکسپلور افزایش می‌یابد.
  • مدیریت محتوا: در دنیای پر رقابت رسانه‌های اجتماعی، تغییرات بی‌پایان در محتوا ممکن است منجر به ایجاد ابهام در الگوریتم‌های اینستاگرام شود. بهتر است که پس از انتشار یک پست، تغییرات را به حداقل برسانید و از تناسب محتوا با نوع کاربران و علاقه‌های آنها اطمینان حاصل کنید. تنظیم یک برنامه‌ریزی دقیق برای منتشر کردن محتوا و تغییرات در طول زمان، به کمک الگوریتم‌ها در بهتر دیده‌شدن محتوای شما می‌آید.

 

کدخبر: 932998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟