چگونه اینگیجمنت با مشتری را افزایش دهیم؟

 

با کمک KPI‌ها یا ابزار‌های سنجش می‌توان عملکرد مخاطب را در موقعیت‌های مختلف سنجید و برای افزایش این تعامل راهکار‌های مناسبی ایجاد کرد. ما در این مقاله تمرکز خود را بر روش‌های افزایش تعامل با مشتری گذاشته‌ایم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مطلب، با جدید‌ترین و کارآمد‌ترین راه‌ها آشنا شوید تا برای رسیدن به موفقیت کسب‌و‌کار خود از آن‌ها استفاده کنید.

انتقال اطلاعات مفید و کارآمد؛ ترغیب مخاطب برای بازگشت به سایت

بسیاری از متخصصین یا شرکت‌ها برای انتقال دانش و علم خود دچار شک و دو‌دلی می‌شوند. آن‌ها قصد دارند تا دانش و تخصصشان را برای خود نگه دارند. با‌این‌حال، حبس کردن علم و دانش راه‌حل مناسبی برای رسیدن به موفقیت نیست. تصور کنید چندین کتاب آشپزی در دنیا وجود دارد. تعداد بالای کتاب‌های آشپزی باعث نمی‌شود که آدم‌ها دیگر علاقه‌ای به رستوران رفتن نشان ندهند. این‌که دانش و تخصص خود را به‌صورت محتوای آنلاین در اختیار سایرین قرار می‌دهید، به این معنا نیست که مخاطب آن به متخصص در همان زمینه تبدیل شود.

هرچه‌قدر دانش خود را بیشتر در اختیار سایرین قرار دهید، توجه بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد. بسیاری از جوامع آنلاین به‌همین‌دلیل در بین مردم شکوفا شده‌اند. مخاطبین با مطالعه اطلاعات اشتراک‌گذاری شده در این جوامع، برای بازگشت به سایت‌ها تشویق شده‌اند یا به‌صورت خودکار لینک صفحات سایت‌ها را در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. برای مثال، اگر شرکتی بر پایه عمل و فناوری دارید، انتشار اطلاعات تخصصی و ایبوک‌ها می‌تواند توجه مخاطبان را به برند شما جلب کند. حتی می‌توانید با خرید پنل اس ام اس، آخرین اخبار و اطلاعات منتشر شده در سایت خود را از طریق کمپین‌های ایمیلی یا پیامکی به مشتریان خود اطلاع دهید.  

برقراری ارتباط با مخاطب از طریق ایمیل مارکتینگ

آیا تابه‌حال شده که از مشتریان خود ایمیل دریافت کنید؟ آیا ارتباطتان با مشتری از طریق ایمیل به‌صورت مرتب انجام می‌شود؟ در‌واقع ایمیل یکی از قوی‌ترین راه‌های ارتباطی با مشتریان وفادار است که اینگیجمنت را نیز افزایش می‌دهد. اولین قدم برای استفاده از این کانال ارتباطی، خرید پنل اس ام اس است. در پنل پیامکی علاوه‌بر ذخیره شماره موبایل، امکان ذخیره ایمیل مشتریان نیز وجود دارد. پس از آن متن مورد‌نظر خود را نوشته و به مخاطبین در طی زمان‌های مشخص ارسال کنید. هنگامی که قصد ایجاد ایمیل خود را دارید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • در چه زمان‌هایی باید ایمیل خود را ارسال کنید؟
  • چه محتوایی را باید در ایمیل‌های ارسالی به اشتراک بگذارید؟
  • از چه لحنی برای نگارش ایمیل‌ها باید استفاده کنید؟

ترجیحا باید محتوای اشتراکی در ایمیل‌ها قابل خوانش باشد. از فونت واضح استفاده کرده و پشت زمینه محتوا را سفید انتخاب کنید. همچنین اندازه فونت نوشته‌ها را باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که واضح باشد. اگر محتوای شما خوانا نباشد ارتباط با مشتری خود را از دست خواهید داد.

برگزاری ایونت‌های جذاب؛ مواجه با مشتریان بالقوه و ارتباط موثر با آن‌ها

ایونت‌ها و همایش‌های مختلف بهترین راه برای ارتباط و افزایش اینگیجمنت با مشتری محسوب می‌شوند. ایونت‌های آنلاین و بصری نیز به اندازه همایش‌های حضوری تاثیر‌گذار هستند. به‌همین‌دلیل خود را محدود به مکان نکنید. تنها هدف برگذاری این همایش‌ها ارتباط با مخاطب‌های مهم شما است. شما می‌توانید از طریق نگارش یک متن پیامک تبلیغاتی موثر، مخاطبین کسب‌و‌کارتان را به این وبینار یا همایش‌های حضوری دعوت کنید.

متن پیامک تبلیغاتی

کاهش سرعت بارگذاری سایت؛ کسب رضایت مخاطب برای ارتباط بیشتر

به‌هیچ عنوان نمی‌توان اهمیت سرعت بارگذاری سایت را نادیده گرفت. این قوانین را در ذهن داشته باشید: زمان بارگذاری سایت شما باید کمتر از ۴ ثانیه باشد. اگر بارگذاری سایت بیش از ۴ ثانیه طول بکشد، مخاطب بدون شک از سایتتان خارج خواهد شد. پیشنهاد می‌شود به‌کمک ابزار‌های گوگل، بارگذاری صفحات مختلف سایت خود را برآورد کنید. اولین زمان بایت لود سایت بسیار اهمیت دارد. باید زمان بارگذاری سایت را تا حد امکان کاهش دهید.

استفاده از تصاویر و ویدئو‌ها؛ معرفی خدمات و محصولات با دو روش قدرتمند

استفاده از عکس و تصاویر با کیفیت برای سایت‌های فروشگاهی بسیار حیاتی است. در‌واقع مخاطب با دیدن عکس یا ویدئو محصولات برای ارتباط بیشتر تشویق می‌شود. محصولات با عکس‌هایی که قابلیت زوم داشته باشند، برای سایت‌های e-commerce بسیار مهم تلقی می‌شوند. ولی برای ارتباط بیشتر مخاطب با سایت شما، بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهید. تصاویر خریداران واقعی در حین استفاده از محصولات شما برای سایر مشتریان بسیار جذاب خواهد بود. همچنین، می‌توانید به جای تصاویر آماده در موتور‌های جستجو، از عکس‌های کارمندان خود استفاده کنید.

ویدئو‌ها از تصاویر نیز قدرتمند‌تر هستند. شما می‌توانید از ویدئو‌های آموزشی یا دموی محصولات خود استفاده کنید. حتی بسیاری از شرکت‌ها برای پاسخ به سوالات مشتریان خود از ویدئو استفاده می‌کنند.

نمایش نظرات مخاطبین در صفحات مختلف سایت

بخش نظرات مشتریان نوعی ابزار اینگیجمنت با سایت محسوب می‌شود. بسیاری از مخاطبین هنگامی که امتیاز‌دهی یا نظرات سایر خریداران را مشاهده می‌کنند، برای خرید بیشتر ترغیب می‌شوند. در‌واقع سیستم امیتاز‌دهی و بخش نظرات به‌صورت مستقیم در تصمیم خرید و اینگیجمنت سایر مخاطبین تاثیر دارد. از سایت‌های فروشگاهی با بخش نظرات و امتیاز‌دهی فعال می‌توان به دیجی کالا و در سطح بین‌المللی به آمازون اشاره کرد.

افزایش اینگیجمنت با مشتری

برای افزایش اینگیجمنت با مشتری، پنل‌های پیامکی را فراموش نکنید

در این مقاله به بررسی روش‌های افزایش اینگیجمنت با مشتری پرداختیم. این روش‌ها در هر یک از شبکه‌های اجتماعی متفاوت خواهد بود؛ با‌این‌حال هدف همه آن‌ها ترغیب مخاطب به تعامل بیشتر است. هنگامی که مشتری زمان بیشتری را در سایت شما می‌گذارند، ربات‌های گوگل متوجه این اتفاق می‌شوند و هر چه زمان سپری شده در سایت شما بیشتر شود، سیگنال رضایت مخاطب نیز افزایش می‌یابد. از‌این‌رو رتبه سایت شما بهبود می‌یابد.

شما می‌توانید برای شروع از ارزان‌ترین و قدرتمند‌ترین روش اینگیجمنت، یعنی ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ استفاده کنید. برای این‌کار پیشنهاد می‌شود سری به سایت فراز اس ام اس زده و پنل مناسب خود را با‌توجه‌به توضیحات درج‌شده در سایت یا به کمک راهنمایی کارشناسان خریداری کنید.

 

کدخبر: 889960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟