۱۲۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌ برای صنایع کوچک صادر شد

محمد حسین مقیسه افزود: بیشترین ضمانت‌­نامه‌­های صادر شده این صندوق به طرح­‌های ایجادی به ارزش 340 میلیارد ریال و همچنین سرمایه در گردش به ارزش 300 میلیارد ریال اختصاص داشته است.

وی افزود: در 10 ماهه امسال 250 ضمانت­‌نامه صادر و تمدید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ عددی 19 درصد رشد را نشان می‌­دهد.

وی گفت: در 10 ماهه امسال این صندوق برای صندوق کار آفرینی امید 39 ضمانت نامه، بانک­‌های صنعت و معدن 33 و بانک سینا 19 ضمانت نامه صادر کرده است.

مقیسه گفت: حمایت از بنگاه‌های کوچک و تسهیل سرمایه­‌گذاری برای آنها همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و دولت نیز آن را مورد توجه ویژه قرار داده است.

وی افزود: صنایع کوچک سهم قابل توجهی در کل صنعت، اشتغال و ارزش افزوده اقتصاد ایران دارا است، لذا دولت و وزارت صنعت سیاست‌­ها و اقدامات جدی را برای حمایت از صنایع کوچک در دستور کار خود دارند.

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت سرمایه­‌گذاری صنایع کوچک 70 درصد اصل و سود تسهیلات درخواستی (مناطق کمتر توسعه یافته تا 85 درصد) را برای واحدهای صنعتی واجد شرایط نزد بانک­ها را ضمانت می­‌کند.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه­‌گذاری صنایع کوچک، ضمانت‌های که توسط این صندوق صادر می شود را متنوع خواند و افزود: در حال حاضر ضمانت نامه پیش پرداخت، حسن انجام کار، شرکت در مناقصه و مزایده و ضمانت نامه خرید مواد اولیه نیز توسط صندوق ضمانت سرمایه‌­گذاری صنایع کوچک صادر می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:دانشجو

کدخبر: 243518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟