افزایش 67 درصدی کشفیات قاچاق در اصفهان/ ساخت بزرگترین شهرک مسکونی نظامی کشور+فیلم
حجم ویدیو: 75.70M | مدت زمان ویدیو: 00:04:48

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حمید علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شش ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال 1402 وقوع سرقت 10 درصد کاهش، کشف سرقت‌های رخ داده 5 درصد افزایش و وقوع جرائم خشن مثل سرقت مسلحانه و قتل 42 درصد کاهش، جرائم خاص مثل کلاهبرداری و شرارت تا 21 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به نقش مهم پلیس در مبازه با کالای قاچاق گفت: کشفیات ما در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد افزایش، در زمینه برخورد با فروشندگان مواد مخدر و دستگیری آنها 7 درصد افزایش، در زمینه تصادفات جرحی و فوتی تعداد تصادفات افزایش یافته اما تعداد متوفیان 27 درصد کاهش داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در شش ماه گذشته بیش از دو میلیون و 500 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 برقرار شده که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش را نشان می‌دهد، که هر کدام این تماس‌ها منجر به اعزام مامور یا اطلاع به سایر فوریت‌ها مثل اورژانس یا آتش نشانی شده است.

IMG_20240930_090700_198وی در خصوص آمار پلیس فتا اظهار کرد: در این بخش 4 هزار و 70 مورد سایت مجرم که اقدام به کلاهبرداری و سواستفاده از اعتماد مردم در فضای مجازی می‌کردند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین نظارت و سرکشی به واحدهای صنفی اینترنتی و ساماندهی آنها، انجام آموزش‌های همگانی با موضوع فضای مجازی، اطلاع رسانی از طریق انتشار فیلم‌های مجازی و دادن مشاوره فنی به بیش از 58 هزار نفر از دیگر اقدامات این بخش است.

علینقیان‌پور اضافه کرد: تماس شهروندان با پلیس از طریق سامانه 197 که در آن انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه می‌کنند، با انجام 22 هزار و 603 مورد تماس نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین مرکز مشاوره پلیس استان اصفهان بیش از 38 هزار و 417 نفر مراجعه کننده و ارائه مشاوره داشته است.

وی تصریح کرد: گشت‌های آگاهی و مبارزه با سرقت، گشت‌های یگانه امداد، نظارت بر اصناف، پلیس‌های نامحسوس و محسوس در پلیس‌های راه و راهور و ده‌ها ماموریت دیگر تلاش پلیس برای ایجاد شهری ایمن و مناسب برای زندگی شهروندان است.

IMG_20240930_090725_474فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به روند استخدام در فرماندهی انتظامی این استان گفت: روش استخدام به صورت اعلام عمومی است که خوشبختانه استقبال از استخدام در انتظامی استان آمار قابل توجهی است و حتی بعضی از استان‌ها از ما درخواست کردند که این تعداد را برای فعالیت در استان ما معرفی کنید.

وی ادامه داد: استخدام از شرایط دیپلم و بالای دیپلم و دانشکده افسری انجام می‌شود که الان ظرفیت دانشکده افسری استان اصفهان تکمیل شده است. افرادی که با شرایط دیپلم استخدام می‌شوند به مدت 5 سال به صورت پیمانی فعالیت می‌کنند و بعد از این مدت بسته به شجاعت، سلامت و کارایی آنها در نهایت تصمیم به بودن یا نبودن آنها گرفته می‌شوند که نهایتا دو درصد از افراد با میل خودشان جدا می‌شوند و تعداد کمی نیز از سمت پلیس رد می‌شوند.

علینقیان‌پور در واکنش به مشکلات معیشتی افراد استخدام شده در نیروی انتظامی اضافه کرد: هر گروه و دسته مشکلاتی در مقطع فعلی دارند، ما سعی کردیم بهترین خدمات در زمینه معیشت به همکاران داده شود. ظرف یک سال گذشته ما شهرکی را تحت عنوان شهرک انتظامی فاطمیه که از بزرگ‌ترین شهرک‌های انتظامی کشور است پیش بردیم.

IMG_20240930_090500_987وی افزود: ما چنین شهرکی با بیش از هزار و 100 خانه سازمانی در کشور نداریم که بالای ۴۰ درصد از ساخت و سازش آن انجام گرفته که در محلات خوب اصفهان واقع شده است. همکارای انتظامی ما قانع ترین کارمندان دولت هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: هر کدام از افرادی که در فرماندهی انتظامی استخدام می‌شوند بین 1 تا 4 سال آموزش تخصصی بسته به رسته و شغل خود دارند و علاوه بر آن هر سال آموزش‌هایی برای افراد در نظر گرفته می‌شود و نهایتا برای رشد در سیستم باید در امتحانات علمی و عملی موفقیت کسب کنند.

وی در واکنش به شایع شدن مصرف مواد مخدر گل در بین جوانان و نوجوانان تصریح کرد: مشکل جدی در این بخش نظارت ضعیف والدین است، در خانه‌ای که صدا و بوی قلیان باشد و فرزند با آن بزرگ شود، وقتی به سن نوجوانی و جوانی می‌رسد دیگر بو و صدای قلیان جوابگوی او نیست و سراغ سایر مواد مخدر مثل گل می‌رود.

علینقیان‌پور ادامه داد: حضور در مدارس دبیرستان به منظور آموزش دانش آموزان و برگزاری نمایشگاه آسیب مواد مخدر و مواد روانگردان صنعتی و سنتی از جمله اقدامات پلیس در این بخش بوده است.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1046063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟