پیش‌بینی حدود ۳۰۰ پروژه بزرگ عمرانی برای اصفهان در سال جاری/گذری کوتاه  بر وضعیت مهمترین پروژه های عمرانی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده با اعلام اینکه در نوروز ۱۴۰۳ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به اصفهان سفر کردند، اظهارکرد: نظرسنجی‌های انجام شده بیانگر رضایت بالای میهمانان نوروزی از شرایط شهر و خدمات ارائه شده است.

او با بیان اینکه شهر اصفهان سال گذشته میزبان حدود یک میلیون و ۸۰ هزار مسافر بود، افزود: افزایش تعداد مسافران در نوروز امسال نشان می دهد که شهر اصفهان به‌رغم تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلات زیست‌محیطی، همچنان مقصد گردشگران داخلی است.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری آئین شهری «هفته فرهنگی اصفهان» در اردیبهشت ماه سال جاری خاطرنشان کرد: جزئیات برنامه های این آئین به‌زودی اطلاع‌رسانی می شود.

قاسم‌زاده همچنین با اعلام اینکه حدود ۳۰۰ پروژه بزرگ عمرانی برای شهر اصفهان در سال جاری پیش‌بینی شده است، گفت: از این تعداد۱۰۰ پروژه، پروژه شاخص شهری است که کل شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

او ابراز امیدواری کرد که این پروژه ها طبق زمانبندی تا پایان سال جاری اجرا شوند.

شهردار 1از «حلقه حفاظتی» در شرق تا «رمپ خروجی خیابان امام خمینی (ره)» در غرب

پروژه‌های سازمان عمران شهرداری اصفهان با قدرت در حال پیگیری است و از مهم ترین آن‌ها می‌توان به حلقه چهارم حفاظتی شهر، رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) و پل شهدای خاتون آباد اشاره کرد.

جریان زندگی در شهر برقرار است، نصف جهان میزبان مسافران و گردشگران بهاری است و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی و ورزشی، جمعیت زیادی از علاقه‌مندان را به سوی خود جلب کرده است. در عین حال، بسیاری از پروژه‌های عمرانی با قدرت و بی سر و صدا در حال پیگیری هستند تا بنا به مأموریت خود بخشی از توسعه عمرانی شهر را برعهده بگیرند و بازکننده گره‌های ترافیکی در شهر باشند. سازمان عمران شهرداری اصفهان در فروردین‌ماه امسال تعدادی پروژه در دست اجرا دارد که به طور خلاصه به مرور آنها می پردازیم:

پل شهدای خاتون آباد

عملیات احداث پل شهدای خاتون آباد کیلومتر ۱۳٠٠ و اجرای مسیر کیلومتر ۴/. الی ۱/۱۵٠ حلقه حفاظتی واقع در منطقه ۱۵ از کارخانه قند تا خاتون آباد در حال انجام است.

طول این مسیر حدود یک کیلومتر شامل دو مسیر تندرو به عرض هر کدام ۱۹.۶ متر به صورت زیرگذر، دو مسیر کندرو به عرض هر کدام ۸.۵ متر به صورت همسطح و رفیوژ بین دو تندرو ۵ متر است. بین مسیر تندرو و کندرو به دلیل اختلاف سطح باند دیوار حائل به طول حدود ۱۳۰۰ متر اجرا می‌شود که آغاز دیواره‌ها از کیلومتر ۹۳۰ است.

حلقه چهارم حفاظتی

بخشی از حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان در منطقه 15 در حال اجرا است. همچنین عملیات اصلاح مقطع عرضی این حلقه در کیلومتر ۱٠٠+ ۶۵ الی ۲٠٠ + ۶۸ در منطقه 6 در حال انجام است. ماموریت این پروژه تعریض مسیر موجود حلقه، بهسازی مسیر موجود و اصلاح نیوجرسی وسط جاده است.

از مشخصات فنی پروژه می‌توان به خاکبرداری، نخاله برداری، سنگ برداری، تخریب آسفالت، ساخت بستر تثبیتی با آهک و لایه سازی با سه لایه بلوکاژ خاکی و دو لایه زیر اساس بالاست، یک لایه بیس و دو لایه آسفالت در مسیر تعریض، بهسازی و ترمیم مسیر موجود، اجرای کالورت‌های زیر مسیر و اصلاح نیوجرسی‌های وسط مسیر اشاره کرد. این عملیات تاکنون بیش از 76 درصد پیشرفت داشته است.

عملیات مقطع عرضی حلقه حفاظتی از کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ نیز در منطقه 4 در حال انجام است و تا کنون 10 درصد پیشرفت کرده است.

شهردار 2نمایشگاه بین المللی اصفهان

این روزها بخشی از عملیات عمرانی پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان شامل پخش آسفالت و موزاییک کاری در حال انجام است تا این پروژه تکمیل‌تر از قبل میزبان نمایشگاه‌داران و بازدیدکنندگان قرار گیرد.

فاز اول رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

احداث فاز اول رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف از دیگر پروژه‌های عمرانی جاری شهر اصفهان است که در منطقه ۸ و ۱۱ انجام می‌شود. در این پروژه، هم اکنون بتن ریزی و خاک برداری دیوارهای رمپ در حال انجام است و تا کنون 33 درصد پیشرفت حاصل شده است.

عملیات ساماندهی خیابان بسیج

خیابان بسیج در منطقه 15 شهرداری اصفهان نیازمند ساماندهی است و این پروژه این روزها در دست اجراست. این عملیات تا کنون 41 درصد پیشرفت داشته، زیرسازی آن انجام شده و در مرحله گوم گذاری قرار دارد.

احداث اسکلت کلانتری حصه

احداث ساختمان کلانتری حصه واقع در منطقه 14، به همت سازمان عمران شهرداری اصفهان در حال انجام است. این پروژه در حال حاضر در مرحله آرماتوربندی قرار دارد و 8 درصد پیشرفت را می‌توان برای آن ثبت کرد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 988065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟