مشکل تامین برق "سرمایه‌گذار چینی" در هشترود رفع شد

 به گزارش رکنا از هشترود فرماندار این شهرستان در این زمینه ،  به تقاضای سرمایه‌گذاری شرکت «هونگ تای» آلومینیوم چین در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تامین برق این شرکت چینی دچار مشکل شده بود که خوشبختانه مانع پیش‌رو با آزادسازی برق واحدهای راکد رفع شد.

وی که  در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری این شهرستان افزود: این شرکت چینی با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان به دنبال تولید آلومینیوم در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی این شهرستان است.

وی اضافه کرد: متاسفانه ۳۰ مگاوات برق شهرک صنعتی پروفسور هشترودی طی حدود ۱۰ سال گذشته بلاتکلیف مانده است؛ در حالی که این ظرفیت می‌توانست برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی به کار گرفته شود.

پاشایی  با تاکید بر آزادسازی این برق واحدهای راکد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران این شهرک ۲ سال فرصت دارند تا تکلیف واحدهای تولیدی نیمه‌تمام و راکد خود را مشخص کنند.

فرماندار هشترود  با بیان اینکه طی سال‌های اخیر چندین فعال اقتصادی به خاطر تامین نشدن برق به سرمایه‌گذاری موفق نشده‌اند، افزود: زیرساخت‌های آب، برق، گاز و زمین مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی مهیاست و این شهرک باید به یکی از مراکز تولید و اشتغال شهرستان تبدیل شود.

وی ادامه داد: هشترود با دارا بودن زیرساخت‌ها و منابع قابل توجه نباید نام محرومیت را با خود یدک بکشد و اگر از زیرساخت‌ها از جمله سد سهند در گذشته به درستی استفاده شده بود، اکنون این شهرستان نیروی بیکاری نداشت.

گفتنی است : این شهرستان با برخورداری از استعدادهای طبیعی، اراضی زراعی، رودخانه‌های دایمی پرآب، دسترسی به شبکه ریلی و جاده‌ای، معادن غنی و جاذبه‌های طبیعی ظرفیت قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری دارد اما نامش با محرومیت قرین است.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

کدخبر: 930847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟