اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در میان سه استان برتر کشور در حوزه های محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از حمایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری لرستان و همچنین تقدیر از همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این باره گفت؛ اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اجرایی نمودن شرح وظایف سازمانی و خط مشی‌ و سیاست‌های ابلاغی موفق به کسب این عناوین در کشور شده است.

سالاروند افزود؛ ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها در شاخص‌های تخصصی مربوط به دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش، حفاظت و مدیریت زیستگاهها و امور مناطق و دفتر حوزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی مورد ارزیابی عملکرد قرار گرفتند که اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست لرستان بواسطه اقداماتی از قبیل اولین هوشمندسازی مناطق حفاظت شده کشور، جلوگیری از جرایم شکار و صید، مدیریت زیستگاه‌های طبیعی، حفاظت فون و فلور استان، اجرای طرح‌های حفاظت مشارکتی و اقدام در جهت احیای گونه‌های جانوری در خطر انقراض، توسعه موزه‌های تنوع زیستی و ... خوشبختانه حائز رتبه سوم در حوزه  محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی در سطح کشور شده است.

همچنین سالاروند افزود؛ در آخرین ارزیابی عملکرد ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها در سال ۱۴۰۱ که از طرف دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام گردیده است محیط‌زیست استان لرستان حائز عنوان عالی شده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 908836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟