شهرداری تفت برای نجات انار آستین بالا زد

وحید شاهی در گفتگو با رکنا از یزد گفت: در این راستا 5 باغ با وسعت 200 هزار مترمربع در دستور کار خرید قرار دارد به این ترتیب یک هکتار از باغات شهرستان به فضای سبز عمومی تبدیل خواهد شد.

وی به برگزاری سومین جشنواره انار شهرستان تفت اشاره کرد و افزود: این اقدام شهرداری و شورای شهر نیز با مشارکت بخش خصوصی برای نشان دادن ظرفیت باغات و انار شهرستان برگزار می شود.

وی ازدیگر اقدامات برای حفاظت از باغ هابه مصوبات شورای شهر برای جلوگیری از تخریب باغات به صورت جدی اشاره کرد و افزود: یکی از راهکارها برای جلوگیری از تخریب باغ های شهرستان نشان دادن ظرفیت های آن برای حمایت بیشتر و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی بیشتر برای کشاورزان و باغداران است.

شهردار تفت اعلام کرد: جشنواره انار تفت ابزاری برای تحقق این هدف است و با توجه به اینکه تفت در مجاورت مرکز استان قرار گرفته و انار می تواند یکی از ظرفیت گردشگری شهرستان تفت محسوب شود، برگزاری آن برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تلاش داریم که باغ شهر را حفظ کنیم و 2 باغ خوب شامل باغ های صدری و آریا در شهرستان جانمایی شده است و از سوی بخش خصوصی در حال بهره برداری و نگهداری است و می توان برای سایر باغ های شهرستان نیز به همین نحو برنامه ریزی کرد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 836170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟