کشف 150 تن اسید سیتریک قاچاق در نائین

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ کامران ریاحی بیان داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین پایش محموله های گمرکی به یک فقره اظهارنامه گمرکی مشکوک و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مأموران مشخص شد، فردی اقدام به واردات و ترخیص 150تن اسید سیتریک مونو هیدرات کرده در حالی که مدارک قانونی و معتبر گمرکی کالاها خلاف واقع و با مشخصات کالای وارداتی مطابقت نداشته است و کالای مذکور قاچاق است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: مأموران پس از اخذ دستور مرجع قضائی به محل نگهداری کالا واقع در انباری در شهرستان نائین اعزام و نسبت به توقیف این محموله اقدام کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که در این عملیات یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد گفت: کارشناسان مربوطه ارزش کالای مکشوفه را 245 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ ریاحی در پایان با بیان نقش مخرب قاچاق کالا و ارز در اشتغال، تولید و اقتصاد داخلی خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان در برابر این پدیده شوم اقتصادی ایستاده است و از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 827221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟