به گزارش رکنا از خوزستان، تعدادی از کشاورزان شهر فتح‌المبین شوش بخصوص منطقه یازده کیلومتری از قطعی برق خود در روز ابراز نارضایتی کردند.

آن‌ها می‌گویند: در روز حدود هفت ساعت قطعی برق داریم و چندین بار مشکل را با نماینده شهرستان و فرماندار مطرح کردیم، ولی با گذشت ماه‌ها و بازدیدهای مکرر، بهبودی حاصل نشد.

به گفته آن‌ها این قطعی برق مصوبه هیأت وزیران برای چاه‌های کشاورزی و پایداری در شبکه برق بوده که گریبان‌گیر خانواده کشاورزان، نگهبانان و اهالی آن شده است.

این کشاورزان در پایان خواستار پایداری شبکه برق در گرمای طاقت‌فرسا این شهر که همواره جز گرم‌ترین نقاط استان است شدند.

بنا به گفته آن‌ها بسیاری از این کشاورزان و نگهبانان که در زمین‌های کشاورزی با خانواده مشغول به کارند به دلیل قطعی‌های برق که سال جاری افزایش داشته و گرمای طاقت‌فرسا ، منطقه را ترک کرده‌اند.

به همین منظور فرماندار شهرستان شوش به خبرنگار رکنا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل قطعی برق کشاورزان به‌زودی برطرف خواهد شد.

وی علت اصلی قطع برق در این مناطق را مصوبه هیأت وزیران عنوان کرد و افزود: قطعی برق در این مناطق مصوبه هیأت وزیران بوده و طبق آن باید برق چاه‌های زمین‌های کشاورزی این مناطق روزانه در اوج پیک بار مصرف، پنج ساعت قطع شود که متأسفانه همین امر باعث قطعی برق و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

محمود عیدانی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌منظور توسعه شبکه برق این مشکل در آینده برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: از شرکت توزیع برق خوزستان درخواست شده با توجه‌ به شرایط جوی و گرمای شدید به‌منظور رفاه حال شهروندان میزان اعمال خاموشی در این مناطق را از هفت ساعت به ۳ ساعت کاهش داده و ساعات خاموشی را در ساعاتی که دمای هوا پایین‌تر است اعمال کنند تا سلامت مردم با خطرات جدی و گرمازدگی تهدید نشود.

شرایط جوی و گرمای طاقت‌فرسای شوش، در مصوبه‌ای که توسط هیأت وزیران برای کشاورزان و شهروندان به تصویب رسیده دیده نشده است. تصمیمی که در سکوت مسئولان مربوطه و نماینده شهرستان صورت گرفته و حالا باید برای لغو آن تیمی بسیج شود.

 

کدخبر: 799069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟