موتورخانه های فرسوده درمدارس استان معضل جدی است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: در حال حاضر بخشی از مدارس استان دارای قدمت بالای ۲۰ سال ساخت هستند که شرایط استاندارد را ندارند و باید مقاوم سازی شوند. 

وی با بیان اینکه دولت بیشتر برای پروژه های نیمه تمام هزینه می کند،افزود:۹۷ واحد آموزشی نیمه کاره با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در استان قزوین وجود دارد که امیدواریم زودتر به بهره برداری برسند.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۵۷ کلاس درس در ۱۲۱ واحد آموزشی در سطح استان دارای بخاری گازی هستند که تا پایان شهریور باید جمع آوری شوند.
وی تاکید کرد: با توجه اینکه سال تحصیلی آینده آموزش ها حضوری خواهد بود  باید در خصوص مشکلات زیرساختی و رفاهی مدارس به ویژه سرویس های بهداشتی و آب خوری ها اقدامات اساسی انجام شود.

وی افزود: ۷۲ سرویس بهداشتی در مدارس استان ساخته شده و ۱۹ سرویس نیز در حال ساخت است.

سیاهکالی مرادی افزود: در شهر صنعتی البرز نیاز به ساخت هنرستان داریم که کمک خیران را در این زمینه خواستاریم.

وی یاد آور شد: سرانه فضای آموزشی دانش اموزان استان نسبت به استاندارد جهانی حدود سه متر مربع کمتر است که همراهی و همکار های دستگاه های مربوطه در این خصوص نیازمند هستیم.

مدیر کل نوسازی توسعه و تحهیز مدارس استان قزوین نیز در این شورا گفت: در سال تحصیلی پیش رو ۳۳ طرح آموزشی به آموزش و پرورش استان تحویل داده می‌شود که ۹ واحد آن شهری است.

ابراهیم سعادتفر افزود: سرویس بهداشتی ۱۵ مدرسه هم در حال احداث است، همچنین ۲۳ مدرسه در قالب کانکس دایر است و ۱۳۵ مدرسه هم نیاز به ایزوگام و ۱۶۵ مدرسه نیاز به آسفالت دارد.

این مسوول تاکید کرد: باید سیستم گرمایشی ۲۲۱ مدرسه هم استاندارد شود و ۳۴ مدرسه فاقد سیستم آب آشامیدنی و ۴۵ مدرسه هم فاقد سرویس بهداشتی است.

 

کدخبر: 787018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟