98 هکتار از اراضی ملی آزادسازی شد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،داود قلعه قوند در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال طی سال گذشته، گفت: نشست های شورای حفظ حقوق بیت المال طی سال گذشته در شهرستان آبیک به صورت مستمر برگزار شد و بحمدالله اعضاء این شورا اهتمام ویژه ای به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی، رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی، صیانت از منابع آبی استان و... داشته که جای تقدیر دارد و اقدامات قابل توجهی نیز اجرایی شد.

وی افزود: دستگاه قضایی در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال کاملا جدی است و با تمام توان و با حساسیت ویژه ای نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا کرده و باید قبل از ورود خسارت و تضییع حقوق بیت المال، اقدامات پیشگیرانه و برخوردی در دستور کار قرار گیرد.

این مقام قضایی استان در ادامه در خصوص آزادسازی اراضی ملی از تصرفات و تعرضات بیان داشت: طی سال گذشته با اقدامات به موقع و اجرای قاطعانه احکام قضایی 98 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان آبیک رفع تصرف و آزادسازی شد و بدون شک این موضوع در سال جاری نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

قلعه قوند همچنین اذعان داشت: در شرایط فعلی حفاظت و صیانت از منابع آبی زیر زمینی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، زیرا برداشت های بی رویه از منابع طبیعی خسارت های سنگینی را در پی دارد و به همین خاطر پلمب چاه های غیرمجاز با جدیت در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس طی سال گذشته 8 حلقه چاه غیرمجاز پلمب و مسلوب المنفعه شد. البته طی اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته تعداد چاه های غیرمجاز در این شهرستان بسیار اندک است.

وی یادآور شد: برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از اقدامات پیشگیرانه در حوزه صیانت از بیت المال است و در سال گذشته با اجرای احکام قضایی صادره 33 مورد ساخت و ساز غیرمجاز قلع و قمع شد و همچنین در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی، 133 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اعاده به وضع سابق شد.

رییس دادگستری شهرستان آبیک در پایان خاطرنشان کرد: نگاه دستگاه قضایی در این حوزه پیشگیرانه است و بر همین اساس هشدارهای لازم را به متعرضان و متصرفان به بیت المال و متخلفان این حوزه داده است و مجددا تاکید می کنیم که دستگاه قضایی در این خصوص با هیچکس تعارف نخواهد داشت و با متصرفان و متعرضان به بیت المال بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

 

کدخبر: 786102 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟