حمله راکتی مقاومت به سدیروت / شکست بزرگ واشنگتن در عراق

وزارت بهداشت غزه: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ کشتار انجام دادند که ۱۸۳ شهید و ۳۷۷ مجروح برجای گذاشت. تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۶ هزار و۲۵۷ نفر و مجروحان به ۶۴ هزار و۷۹۷ نفر رسید.

درگیری گردان‌های القدس با اشغالگران و بمباران شهرک‌های غلاف غزه

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: یک تانک مرکاوا و یک نفربر اسرائیلی را با گلوله‌های آرپی جی در غرب شهر خان یونس هدف قرار دادیم.

گردان‌های القدس اعلام کرد که در غرب و جنوب خان یونس وارد درگیری شدید با نیروهای اشغالگر با مسلسل و موشک شده‌است.

 گردان‌های القدس همچنین گفت که شهرک‌های نوار غزه از جمله سدیروت و نیرعام را با پرتاب موشک بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در سدیروت و نیرعام در شمال نوار غزه به صدا درآمد. شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داد یک گلوله راکتی در منطقه باز نزدیک شهر سدیروت فرود آمد.

گردان‌های القسام نیز گفت: یک نفربر نظامی را با گلوله راکت یاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان یونس هدف قرار دادیم.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در شمال غرب شهر غزه در حال وقوع است.

شکست بزرگ واشنگتن در عراق

یک تحلیلگر برجسته فلسطینی با اشاره به اینکه سران آمریکایی تنها زبان زور را می‌فهمند تاکید کرد : گروه های مقاومت فلسطنی وعراق امروز به شدت از این زبان استفاده می‌کنند و با حملات مرگبار خود علیه پایگاه‌های واشنگتن، اشغالگران آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کرده اند.

در همین زمینه «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم و تحلیلگر برجسته جهان عرب در مقاله جدید خود به گسترش حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا اشاره و اعلام کرد، در نهایت ایالات متحده مجبور شد به خاطر حملات مقاومت که پایگاه‌های آمریکا در اربیل، الشدادی، عین‌الاسد و نیز پایگاه‌های این کشور در سوریه همچون کونیکو و التنف و ... را هدف قرار داده است، به خواسته‌های مقاومت اسلامی عراق در تخلیه همه پایگاه‌های نظامی واشنگتن در این کشور تن دهد.

مقاومت چگونه آمریکایی‌ها را در عراق غافلگیر کرد؟

در ادامه این یادداشت آمده است، چند روز قبل سخنگوی گردان‌های سیدالشهداء عراق با 2 دستوری که به نیروهای خود داد فرماندهی نظامی آمریکا در عراق را غافلگیر کرد:

-دستور اول مربوط به تشدید ضربات نظامی علیه پایگاه‌های آمریکایی و وارد کردن خسارات مادی و انسانی بیشتر به آنهاست. آمریکا اعتراف کرده که 80 تن از نظامیان آن در این حملات زخمی شده‌اند.

-دستور دوم مربوط به حرکت به سمت مرحله دوم عملیات‌ها ضد دشمن است که شامل بستن همه مسیرهای کشتیرانی‌ به روی بنادر فلسطین اشغالی و از کار انداختن کامل این بنادر در راستای حمایت از مردم غزه و نیز گرفتن انتقام خون شهدایی است که در نتیجه جنایات اشغالگران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این مقاله، بلافاصله بعد از صدور این دستورات، حملات شدید مقاومت علیه پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه انجام گرفت و بنادر «اشدود» و «حیفا» در فلسطین اشغالی مورد هدف قرار گرفتند. کاملا روشن بود که این اقدام فوری و حساب شده مقاومت اسلامی عراق در چارچوب محاصره دریایی است که نیروی دریایی یمن ضد کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که مقصد آنها فلسطین اشغالی می‌باشد اعمال کرده است. این محاصره در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب علیه صهیونیست‌ها اعمال شده و بعید نمی‌دانیم که در مرحله سوم به تنگه هرمز برسد.

تا غذا و دارو وارد غزه نشود کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را هدف قرار می‌دهیم

انصارالله یمن امروز( یکشنبه ) متعهد شد تا زمانی که اجازه ورود غذا و دارو به فلسطینیان در نوار غزه داده نشود، به هدف قرار دادن کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی  در دو دریای سرخ و عرب ادامه خواهد داد.

محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی وابسته به انصارالله، در سخنرانی خود در همبستگی با مردم فلسطین گفت: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم همه کسانی را که بسیج کردید، تمام جنگ‌هایی که بر آنها نظارت داشتید و هواپیماها و موشک‌هایی که کشور ما را با آن بمباران کردید، ما را از رویارویی مستمر شما منصرف نکرد.

وی افزود: اگر آمریکا می‌خواهد حیثیت و کشتی‌های خود را حفظ کند، معادله ساده است و آن این است که آب، دارو و غذا برای مردم غزه فرستاده شود، محاصره پایان یابد و جلوی تجاوز به مردم غزه گرفته شود.

وی خطاب به واشنگتن ادامه داد: ما خواستار پایان اعدام و کشتار مردم غزه هستیم و شما اصرار دارید که علیه آنها جنایت کنید.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) بامداد یکشنبه حمله موشکی ارتش یمن به یک کشتی دیگر در دریای سرخ را تایید کرد.

به گزارش الجزیره، در بیانیه سنتکام آمده است: حوثی‌ها یک کشتی با پرچم جزایر مارشال را با موشک بالستیک ضد کشتی در خلیج عدن هدف قرار دادند.

سنتکام افزود: این حمله موجب بروز یک آتش سوزی بزرگ در کشتی شد که با کمک نیروی دریایی، آمریکا، هند و فرانسه خاموش شد.

در این بیانیه همچنین ادعا شده که این کشتی‌ آسیب ندیده‌ و هیچ کسی نیز زخمی نشده، کشتی همچنان برای دریانوردی و به مسیر گذشته خود بازگشته است.

شرکت امنیت دریایی "آمبری" انگلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک کشتی تجاری (نفتکش) جمعه شب در جنوب شرقی عدن مورد اصابت موشک قرار گرفت و در حال سوختن است.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل سخنگوی شرکت دریایی "ترافیگورا" گزارش داد که به دنبال حمله نیروهای مسلح یمن به نفتکش این شرکت در دریای سرخ، یکی از مخزن‌های کشتی آتش گرفته و تجهیزات اطفای حریق برای کنترل و مهار آتش در حال استفاده است.

تجمع ده‌ها تن از حامیان فلسطین مقابل منزل بلینکن

 جمعی از معترضان موضعگیری دولت آمریکا درباره جنگ غزه با تجمع مقابل منزل وزیر خارجه این کشور، مخالفت خود را با این جنگ و موضعگیری مقامات دولتشان ابراز داشته و خواستار توقف جنگ شدند.

ده‌ها تن از تظاهرکنندگان حامی فلسطین در اعتراض به موضعگیری واشنگتن درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه، با برپایی چادری مقابل منزل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ایالت ویرجینیا تاکید کردند که در مدت تعطیلات هفتگی در این چادر خواهند ماند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را به دست گرفتند که روی آنها نوشته شده بود، «بلینکن از تروریسم اسرائیل حمایت می‌کند، همین الان آتش‌بس را برقرار کنید، اجازه دهید غزه زندگی کند، اسرائیل و آمریکا ۳۰ هزار تن را به قتل رساندند. »

همچنین معترضان شعارهایی در حمایت از فلسطین و در محکومیت موضعگیری آمریکا درباره جنگ غزه سر دادند که از جمله آنها می‌توان به «فلسطین آزاد است، غزه آزاد است»، «بلینکن بلینکن نمی‌توانی پنهان بشوی» و «تو از کشتار جمعی حمایت می‌کنی» اشاره کرد.

فاجعه قریب‌الوقوع انسانی در بیمارستان خان‌یونس

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همزمان با صد و چهاردهمین روز جنگ ضد نوار غزه مجموعه‌ای از اهداف غیرنظامی را در منطقه تل الهوی واقع در جنوب غربی شهر غزه موشک باران کردند. هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی از بخش غربی شهر غزه را نیز هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که توپخانه‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اواخر دیشب نیز بخش‌هایی از شمال نوار را غزه هدف حملات هوایی خود قرار دادند. هنوز آمار دقیق از شهدای حملات دیشب رژیم صهیونیستی به نوار غزه منتشر نشده است.

خبرگزاری شهاب نیز گزارش داد که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شرق منطقه الفخاری در خان یونس یورش برده و راکت‌هایی را به سمت اطراف بیمارستان اروپایی و اردوگاه آوارگان فلسطینی شلیک کردند.

همچنین وزارت بهداشت غزه نسبت به پایان دارو در مجتمع پزشکی ناصر واقع در شهر خان یونس که در نتیجه ششمین روز از محاصره تحمیل شده رژیم صهیونیستی ضد این بیمارستان جان بیماران و کادر پزشکی آن را تهدید می‌کند، هشدار داد.

اسراییل آماده ماجراجویی بزرگ در لبنان می‌شود!

در ادامه تحرکات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی، شبکه تلویزیونی LBC لبنان به نقل از منابع آگاه خود فاش کرد که یک کشور عربی با هشدار به مقامات امنیتی جنبش مقاومت لبنان گفته، اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به عمق خاک لبنان است تا اوضاع کشور را ملتهب کند.

بر پایه این گزارش، شبکه تلویزیونی ال بی سی (LBC) فاش کرد که یک کشور عربی به مقامات حزب الله لبنان در گزارشی محرمانه از خیز اسرائیل برای هدف قرار دادن عمق لبنان با هدف آشوب در این کشور خبر داد.

 جامعه بین‌المللی باید از کشتار عمدی غیرنظامیان در غزه جلوگیری کند

 سازمان دیده‌ بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که جامعه بین‌المللی باید از کشتار عمدی غیرنظامیان گرسنه در غزه از سوی رژیم صهیونسیتی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان دیده‌ بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جامعه بین‌المللی باید درخواست ها برای توقف کشتارعمدی غیرنظامیانی که در غزه از گرسنگی توسط رژیم صهیونسیتی جان خود را از دست می‌دهند، در نظر بگیرد.

در این بیانیه آمده است ارتش رژیم اسراییل به سوی فلسطینی‌ هایی که در نوار غزه و مناطق شمالی این نوار منتظر کمک‌های بشردوستانه بودند، تیراندازی کرد که منجر به شهادت ۲۰ نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

به گزارش آناتولی، بحران انسانی مردم فلسطین که در نتیجه قحطی ناشی از تجاوز صهیونیست های اشغالگر در نوار غزه با آن مواجه شده‌اند، عواقب ناگواری داشته است و جامعه و نهادهای بین‌المللی همچنان به درخواست‌ها مبنی بر جلوگیری از کشتار غیرنظامیان در غزه بی توجه هستند، بحرانی که جان فلسطینی‌ها را با تهدید جدی مواجه کرده است.

ارتش رژیم صهیونسیتی عمدا از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در نوار غزه استفاده کرده و این کار را با ممانعت از رسیدن کمک‌ها به این مناطق و همچنین کشتار مردمی که منتظر کمک هستند، انجام داده است. کمک‌های ارسالی به منطقه بسیار محدود است. این اقدامات بخشی از نسل‌کشی مداوم صهیونیست های اشغالگر علیه مردم نوار غزه است.

کدخبر: 967428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟