جنایت ترور العاروری بدون مجازات نمی‌ماند/ موشک‌های M90 القسام در راه تل‌آویو

جنبش حزب الله لبنان با اشاره به اینکه ترور العاروری و همرزمان شهیدش در بیروت را تجاوز خطرناکی به لبنان و حاکمیت این کشور می‌داند، تأکید کرد، این ترور حامل پیامهای سیاسی و امنیتی و تحول خطرناکی در مسیر جنگ محور مقاومت با دشمن است.

منابع خبری شامگاه  سه شنبه از وقوع انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که این انفجار ناشی از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش منابع لبنانی، پهپاد صهیونیستی، یک دفتر متعلق به حماس را در المشرفیه هدف قرار داد که در پی آن سه نفر شهید و ۱۱ نفر هم زخمی شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) با انتشار بیانیه‌ای، رسما شهادت صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش و دو نفر از فرماندهان القسام را در جریان حمله پهپادی صهیونیستها به جنوب لبنان تأیید کرد.

شبکه خبری المنار به نقل از حزب الله گزارش داد، حزب الله بار دیگر تأکید دارد که به عهد و پیمان خود پایبند است، انگشتانش روی ماشه است و رزمندگانش در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد.

حزب الله با اشاره به اینکه دشمن پس از ۹۰ روز جنایت و کشتار در غزه و خانیونس، این بار به سیاست حذف فیزیکی و ترور مجریان و طراحان عملیات طوفان الاقصی روی آورده است، خاطر نشان کرد: جنایت  شب گذشته در تکمیل جنایت ترور سید رضی موسوی (از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه) است که در جبهه عملیاتی جدیدی رخ داده است.

این جنبش در پایان تصریح کرد، چنین جنایاتی فقط باعث خواهد شد که نیروهای مقاومت در فلسطین، یمن، سوریه، عراق و ایران، ایمان بیشتری به آرمانهای خود پیدا کنند و با قاطعیت بیشتر، به مسیر مقاومت و جهاد ادامه دهند.

جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی تاوان ترور العاروری را خواهد داد

شیخ صالح العاروری

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی جنایت جدید رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و ترور نایب رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کرد.

«احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین جنایت رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و فرمانده ارشد کتائب القسام شاخه نظامی این جنبش را محکوم کرد.

موشک‌های M90 القسام در راه تل‌آویو

 موشک‌های M90 القسام در راه تل‌آویو - جنگ غزه

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس امروز ویدئویی از موشک‌های M90 خود منتشر و با دو پیام، تل‌آویو را تهدید کرد.

«تل‌آویو خواهد سوخت» و «قدس آزاد خواهد شد»، این دو پیام کوتاه اما مهم شاخه نظامی حماس هم‌زمان با آغاز سال نوی میلادی خطاب به اسرائیلی‌ها بود.

بعد از انتشار این ویدئو توسط گردان‌های القسام و نمایش دادن انبار موشکی خود، دو جمله آن‌ها به هشتگ پرتکرار فضای مجازی تبدیل شد؛ شبکه‌های خبری هم مشغول تحلیل قدرت میدانی حماس بعد از گذشت ۸۸ روز از عملیات طوفان الاقصی شدند.

حماس روز گذشته، با شلیک دست‌کم ۲۷ موشک تل‌آویو را در نخستین روزهای سال نو میلادی در هم کوبید؛ این حملات در حالی صورت گرفت که ارتش اعلام کرده بود ظرفیت شلیک موشک از غزه کاهش یافته است.

روزنامه‌نگار اسرائیلی هلیل بیتون بعد از این حملات تصریح کرد که «حمله موشکی به تل‌آویو پس از گذشت ۳ ماه از جنگ در غزه، در شرایطی انجام شد که نیروهای اسرائیلی در نوار غزه حضور دارند .»

تحلیگر اسرائیلیِ دیگر امیر بوحبوط هم شب گذشته تاکید کرد که «این حمله حماس ثابت کرد که این جنبش همچنان از قدرت رهبری، کنترل فعال و توان شلیک موشک‌های دوربرد برخوردار است . »

گروه‌های فلسطینی عزای عمومی و اعتصاب همه جانبه اعلام کردند

گروه‌های فلسطینی در واکنش به ترور صالح العاروری در بیروت از کشورهای عربی و ملت‌های آن‌ها خواستند تا «موضعی قاطع و فوری» اتخاذ کنند.

این مطلب در بیانیه‌ صادره از سوی کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی که شامل جناح‌های مقاومت می‌شود، پس از اعلام حماس مبنی بر ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش و دو فرمانده گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس یعنی سمیر افندی و عزام الاقرع و چهار کادر این جنبش منتشر شد.

براساس گزارش الجزیره، گروه‌های فلسطینی در بیانیه خود با تأکید بر ادامه «مقاومت»، «عزای عمومی ملی، اعتصاب همه جانبه و اقدام انقلابی در همه عرصه‌ها و جبهه‌ها» را اعلام کردند.

این گروه‌ها تاکید کردند که «این هدف قرار دادن بزدلانه و خائنانه در سرزمین و پایتخت عربی، تجاوزی به کل ملت عربی و اسلامی، نه فقط لبنان و فلسطین است». این ترور مستلزم موضع قاطع و فوری کشورهای عربی و مردم آزاده آنها در پاسخ به این تروریسم صهیونیستی است.

این گروه‌ها ادامه دادند: ما همچنین از توده‌های ملت عربی و اسلامی خود و مردم فلسطین در همه جا به ویژه در کرانه باختری، بیت‌المقدس و داخل سرزمین اشغالی می‌خواهیم که زیر پای اشغالگران را آتش بزنند.

 ارتش رژیم صهیونیستی: رهبران حماس را همه جا هدف قرار می‌دهیم

در پی ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد که ارتش رهبران حماس را همه جا مورد هدف قرار خواهد داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ارتش در همه جبهه‌ها در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و برای هر سناریویی آماده است.

وی افزود که ارتش این رژیم در حال حاضر روی جنگ با جنبش حماس متمرکز است و رهبران حماس را در همه جبهه‌ها مورد حمله قرار خواهد داد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی در غزه به توفیقی دست نیافته و ضربات سنگینی را از مقاومت فلسطین دریافت کرده است.

سخنگوی ارتش این رژیم در ادامه گفت که ارتش در عملیات نظامی خود در نوار غزه در محور خان‌یونس متمرکز است.

همچنین پلیس رژیم صهیونیستی در پی ترور شهید العاروری در حالت آماده باش قرار گرفت و به همه نیروهای خود دستور داد برای مقابله با حملات موشکی آماده‌ باشند.

 تعویق سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی

منابع خبری اعلام کردند که در پی شهادت مقام ارشد حماس، وزیر خارجه آمریکا سفرش به سرزمین‌های اشغالی را به تعویق انداخته است.

روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که در پی ترور صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، آنتونی بلیکن، وزیر خارجه آمریکا سفرش به سرزمین‌های اشغالی را به تعویق انداخت.

این روزنامه نوشت که بلینکن قرار بود روز پنجشنبه به سرزمین‌های اشغالی برود اما بعد از این حادثه تصمیم گرفت که سفرش را به روز دوشنبه آینده موکول کند.

پیش از این نیز رسانه‌ها اعلام کردند که جنبش حماس تمام مذاکرات برای آتش بس و تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

 تعداد شهدای غزه از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۲۲ هزار و ۱۸۵ شهید و ۵۷ هزار و ۵۳ مجروح رسیده‌است.

براساس گزارش این وزارتخانه، اشغالگران ۱۵ کشتار را طی ۲۴ ساعت گذشته در غزه انجام دادند که ۲۰۷ شهید و ۳۳۸ زخمی برجای گذاشت.

پیشتر هشام زقوت خبرنگار الجزیره گفته بود: بمباران منطقه مرکزی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته توسط رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۷۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر شد.

زقوت با بیان اینکه اردوگاه‌های البریج و المغازی و منطقه دیرالبلح در ساعات گذشته مورد بمباران شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌است، تصریح کرد: ۱۵ نفر از شهدا از خانواده مطر بودند که خانه آنها در دیرالبلح مورد حمله اشغالگران قرار گرفت.

این خبرنگار بیان کرد با وجود درخواست ارتش اشغالگر از ساکنان منطقه مرکزی برای رفتن به دیرالبلح، این منطقه مورد بمباران شدید قرار گرفت.

سه انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری در تنگه باب المندب

آژانس امنیت دریایی بریتانیا اواخر شب گدشته گزارش داد که انفجارهایی در نزدیکی یک کشتی  تجاری در تنگه استراتژیک باب المندب رخ داده‌است.

این آژانس اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر وقوع سه انفجار در فاصله یک تا پنج مایلی دریایی کشتی تجاری که بین سواحل اریتره و یمن در حال حرکت بود، دریافت کرده‌است.

طبق گزارش اسپوتنیک، این آژانس که توسط نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا اداره می‌شود، در پیامی کوتاه گفت: «کاپیتان هیچ‌گونه خسارتی به کشتی را گزارش نکرده و خدمه در حال حاضر سالم هستند و حادثه در دست بررسی است . »

در هفته‌های اخیر، ارتش یمن در همبستگی با فلسطینی‌ها در نوار غزه، با حملات پهپادی و موشکی کشتی‌های تجاری را که از دریای سرخ و تنگه باب المندب به سمت اراضی اشغالی عبور می‌کنند، هدف قرار داده است.

کدخبر: 960411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟