بابایی کارنامی: مجمع تشخیص باید پاسخگوی رفتار خود باشد / این مجمع در حق کارگران جفا کرده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، در پی ارسال طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولت به مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعلل مجمع در رسیدگی به این طرح، انتقادات فراوانی به صورت دائم از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت به این مجمع وارد می شود. طرحی که در صورت تصویب نهایی آن، نه تنها بار اضافه‌ی مالی از روی دوش دولت برداشته می‌شود، بلکه ضمن صرفه جویی در منابع، امنیت شغلی کارکنان ایجاد و دست رانت‌خواران نیز کوتاه می‌شود.

علی بابایی کارنامی با بیان این که" مجمع تشخیص مصلحت به کارگران پیمانکاری جفا کرده است" اظهار داشت: ما مجمع تشخیص مصلحت را مطابق قانون اساسی قبول داریم ولی این مجمع هم باید نسبت به رفتارهای خود پاسخگو باشد . این موضوع شامل حال هیئت نظارت نیز می‌شود. همان طور که مجلس پاسخگوست آن هم باید پاسخگو باشند و نمی‌توانند در فضای احساسی تصمیم بگیرند و از پاسخگویی طفره بوند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم به توضیح بیشتر مطلب فوق پرداخت و گفت: در این طرح، ماده واحده مصوب شده بود و مجمع در 2 تبصره اشکال داشت. با این حساب باید پرسید چرا اصل ماده واحده را رد کردند؟ و چرا اشکالات تبصره ها را برطرف نکردند؟

وی تأکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت بر خلاف آیین نامه رفتار کرده است و رییس مجلس هم به همین خاطر ابلاغ منفی نداده است . ما تمام توان و فشار خود را میآوریم تا این کار به نتیجه برسد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجمع مطمئن باشد که اگر آن ها امروز این طرح را رد کنند، ما فردا صبح دوباره بارگذاری می‌کنیم زیرا اعتقاد داریم این طرح باید اجرایی شود و هر طور باشد آن را به نتیجه می‌رسانیم.