سخنگوی دولت : علم با اخلاق راهگشاست

به گزارش رکنا از دولت ، مراسم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با حضور « فاطمه مهاجرانی »، سخنگوی دولت امروز (یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳) ، در هنرستان امام محمد باقر (ع) واقع در منطقه ۱۵ شهر تهران برگزار شد.

سخنگوی دولت ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی، تصریح کرد: دختران عزیزم، موفقیت یک امر فردی نیست، افرادی هستند که بستری را برای ما فراهم می‌کنند که ما آن را به دست آوریم. امروز ما در مدرسه‌ای هستیم که حاج آقا سلیمی آشتیانی خیرمدرسه ساز آنرا احداث و مقدمات رشد و پیشرفت شما را فراهم کرده است.

وی افزود: آغاز ماه مهر همراه است با شروع مدارس و اتفاقی که ۴۴ سال قبل اتفاق افتاد و آن چیزی نبود جز جنگ تحمیلی، جانبازان، شهدا و عزیزانی که وجود خود را فدا کردند که خیر جمعی ما حاصل شود، شما در مسیر فنی و حرفه‌ای و کار و دانش قدم گذاشتید، برای زندگی خود یک فلش بکشید و هر گاه مسیر را گم کردید به فلش نگاه کنید. زندگی پر از راهزن است؛ موبایل‌ها راهزن هستند و زمان ما را از ما می‌دزدد.

مهاجرانی گفت: جامعه به اندازه‌ای توسعه یافته می‌شود که آدم‌ها دانه‌هایی بکارند که دیگران برداشت کنند، از خیران مدرسه ساز تا کسانی که جنگیدند برای وطن، اینها کسانی هستند که چیزی کاشتند تا دیگران برداشت کنند و این چیزی نیست جز خیر جمعی که چراغ راه ماست.

سخنگوی دولت اظهار داشت: علم به تنهایی راهگشا نیست، علم با اخلاق راهگشاست. کسی که اخلاق داشته باشد به خیر جمعی فکر می‌کند. آموزش امر فردی نیست بلکه جمعی است.

وی افزود: آدمی که اخلاق داشته باشد یاد می‌گیرد که باید در کار خیر پیشگام باشد، یاد می‌گیرد که باید به خیر جمعی فکر کند و به دیگران بیاموزد.

فاطمه مهاجرانی با تاکید بر اینکه آموزش امری فردی نیست بلکه امری جمعی است، ادامه داد: ما با هم یاد می‌گیریم، وقتی یاد می‌دهیم بهتر یاد می‌گیریم لذا یادمان باشد که باید مسیر خیر جمعی را بپیماییم. یاد بگیریم دانه‌ای بکاریم که چه بسا خودمان برداشت نکنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دختران من یاد بگیریم که باید دنیا را از آنچه تحویل گرفتیم، بهتر تحویل دهیم، خواه با نوشتن یک کتاب، خواه با کاشتن یک گیاه.

کدخبر: 1043099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟