پزشکیان تا روز استعفا هنوز نماینده مردم تبریز است

می شود ولی مطابق قانون تا زمان بررسی استعفا، وی همچنان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، شهباز حسن پور نماینده مردم کرمان در مجلس دوازدهم با اعلام خبر فوق گفت: در نخستین جلسه مجلس؛ یعنی روز 31 تیرماه، استعفای رییس جمهور منتخب بررسی می شود .

وی ادامه داد: در غیر این صورت مطابق برنامه، ابتدا استعفای ایشان بررسی می شود زیرا مطابق آیین نامه هر نماینده ای برای خروج از مجلس باید استعفای خود را تقدیم کند چنانچه هیچ مخالفی برای این موضوع وجود نداشته باشد، طرح استعفا به رأی گذاشته می شود.

نماینده مردم کرمان در پاسخ به این که" آیا پزشکیان باید برای استعفا در مجلس حضور داشته باشد" گفت: خیر این موضوع می تواند توسط نماینده ای دیگر از طرف ایشان مطرح شود.

حسن پور همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که" در صورت درخواست پزشکیان برای حضور نماینده ای در ترکیب کابینه دولت چهاردهم این روند چگونه خواهد بود" توضیح داد: از آن جا که وزرا از مجلس باید رأی اعتماد بگیرند نیازی به طی این روند قانونی نیست.

وی در خصوص مراسم تحلیف نیز اظهار داشت: در صورتی که تیم دکتر پزشکیان تقاضای تحلیف زودتر از موعد را نداشته باشند این مراسم در هفته اول یا دوم مرداد برگزار می شود در غیر این صورت مجلس آمادگی دارد که با وجود تعطیلات، مراسم را زودتر برگزار کند و سپس با توجه به معرفی وزرا به مجلس – که به رییس جمهور مهلت دو هفته ای برای معرفی کابینه داده می شود- برای بررسی صلاحیت گزینه های معرفی شده، آماده می شویم.

کدخبر: 1015984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟