تبریک  مقامات وشخصیت های سیاسی و مسئولان به  مسعود پزشکیان رییس جمهور منتخب

علی بهادری جهرمی   ، سخنگوی دولت در واکنش به انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم با تبریک به وی، تاکید کرد: منتخب ملت، رئیس‌جمهور همه ما ایرانیان است و حراست از میراث رئیس‌جمهور شهید، وظیفه همه ماست.

علی بهادری جهرمی ، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«تبریک به مردم عزیز ایران بابت این حضور و تبریک به رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر پزشکیان.

منتخب ملت، رئیس‌جمهور همه ما ایرانیان است و حراست از میراث رئیس‌جمهور شهید، وظیفه همه ماست.»

واکنش علی جنتی به پیروزی پزشکیان

علی جنتی، عضو کابینه دولت یازدهم، در واکنش به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «سلام به ملت بزرگ ایران که بار دیگر به پاخاست و حماسه آفرید و با انتخاب فردی خدمتگزار، پاکدست و میانه رو دست رد بر سینه توهم، تعصب و تندروی نهاد. این پیروزی را به تمامی ملت شرافتمند و شایسته ایران تبریک می‌گویم و از خداوند متعال موفقیت رئیس جمهور جدید دکتر مسعود پزشکیان را در این مسئولیت خطیر خواستارم.»

تبریک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رییس جمهور منتخب 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی نوشت:

انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در میان بهت و اندوه از شهادت آیت‌الله رئیسی در دو هفته پیاپی برگزار شد. به منتخب مردم ایران، دکتر مسعود پزشکیان تبریک عرض می‌کنم و از همه دست اندرکاران انتخابات به ویژه همکارانم در وزارت کشور که آخرین ماموریت دولت مردمی را در نهایت امانت و پاکدستی به اتمام رساندند خدا قوت می‌گویم. برنده انتخابات رهبری حکیم و فرزانه و امت قهرمان ما بودند که خواب دشمنان برای کاهش مشروعیت مردمی نهضت امام راحل(ره) و نظام برساخته آن را بار دیگر آشفته کردند. چراغی را که ایزد بر فروزد / گر ابله پف کند ریشش بسوزد

تبریک مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در پیامی، انتخاب «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

در یادداشت کاظم موسوی بجنوردی آمده است:

انتخاب شایسته‌تان با رأی قاطع مردم در حماسۀ چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست‌جمهوری که در جمعۀ نیمۀ تیرماه رقم خورد، موجی از امید و آرزو پدید آورد و مایۀ مسرّت همگان شد. شما تبلور ارادۀ هم‌میهنان‌تان هستید و ضمن عرض تبریک و تهنیت، از درگاه ایزد منّان، توفیق روزافزون‌تان در نیل به اهداف وطنی را مسئلت می‌کنم.

پیام تبریک زاکانی به  دکتر پزشکیان

شهردار تهران در تبریک به رئیس جمهور منتخب مردم ایران گفت: با تبریک به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان برای کسب اعتماد اکثریت مردم بعنوان رئیس جمهور همه مردم ایران، آرزوی توفیق و موفقیت درخدمت به مردم را دارم.

وی افزود : با تبریک به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان برای کسب اعتماد اکثریت مردم بعنوان رئیس جمهور همه مردم ایران، آرزوی توفیق و موفقیت درخدمت به مردم را دارم.

سید حسن خمینی : انتخاب جنابعالی می تواند راه توسعه کشور و رفع مشکلات باشد

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیام تبریک به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران تاکید کرد: مطمئنم این فرصت را باید غنیمت شمرد و همه مردم و ارکان نظام اسلامی دولت برگزیده را برای تقویت انسجام ملی، چه در عرصه داخلی چه عرصه بین‌المللی، حمایت کنند تا دوباره در فضایی بانشاط به تمرین «هم‌فکری، تضارب آرا، همراهی حداکثری مردم در توسعه و پاسخگویی حداکثری همه دولت‌مردان» بپردازیم.

 نیکزاد: همه با هم برای ایران قوی تلاش خواهیم کرد

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «توفیق برادر عزیزم جناب آقای دکت رپزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک می‌گویم.

ایشان از امروز باید امانت دار اعتماد مردم ایران باشند؛ مردمی شریف که پیروز اصلی این میدان، آنها هستند.

از امروز همه باهم برای ایران قوی تلاش خواهیم کرد.»

پیام محمد رضا عارف به مردم ایران و دکتر پزشکیان 

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار پیامی، پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

پیام تبریک رییس قوه قضائیه به رئیس‌جمهور منتخب

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ، رئیس قوه قضاییه در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

به گزارش رکنا از مرکز رسانه قوه قضاییه ، متن این پیام به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان «زید عزه العالی»

انتخاب جنابعالی از سوی ملت بزرگ و سربلند ایران به عنوان رئیس جمهور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صمیمانه تبریک می‌گویم.

به فضل الهی و هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مردم متدین، سرافراز، میهن‌دوست و وظیفه شناس ایران اسلامی با مشارکت و حضور هوشمندانه در پای صندوق‌های رأی دوره اول و دوم صحنه انتخابات و با شور و شعور سیاسی خود برگ زرین دیگری را بر صفحات پرافتخار مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزودند. خلق این حماسه را که تلاش و کید و توطئه دشمنان و بدخواهان را خنثی نمود و بر اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران فزونی بخشید، محضر مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» و مردم متدین و انقلابی همیشه در صحنه ایران اسلامی تهنیت عرض می‌کنم و خداوند متعال را بابت این عنایت و نعمت بزرگ شاکرم.

اکنون وظیفه همه کارگزاران نظام اسلامی بخصوص شخص حضرت مستطابعالی است که با استعانت از درگاه حضرت احدیت، استمداد از انفاس قدسی ائمه اطهار (ع) و ارواح طیبه شهداء، با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌ها، با کار جهادی و شبانه روزی در راستای حل مسائل، مشکلات و تحقق انتظارات بحق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت خواهانه انقلاب اسلامی تلاش نمائیم.

قوه قضاییه در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی، برنامه هفتم توسعه، تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، هم گرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی و مبارزه علمی و اصولی با تمامی مظاهر فساد در ساحت‌های مختلف، آمادگی همه جانبه خود را برای همکاری و مساعدت با دولت منتخب مردم اعلام می‌دارد.

توفیقات جنابعالی که از یادگاران عرصه جهاد و شهادت و دارای سوابق ارزنده در مناصب متعدد مدیریتی، اجرایی و تقنینی می‌باشید را در دولت چهاردهم در مسیر اعتلای هر چه بیشتر نظام و پیشرفت کشور و آرامش و رفاه مردم از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

در پایان یاد و خاطره رؤسای جمهور شهید، شهید بزرگوار رجایی و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و همه شهداء اسلام و انقلاب را گرامی می‌دارم و علو درجات و رحمت واسعه برای آنان از حضرت باری‌تعالی خواستارم.

جلیلی: اکنون وقت ایفاء نقش پرشکوه هر ایرانی با همدلی و هم بستگی ملی است

سعید جلیلی در پیام تبریک خود به رئیس جمهور منتخب کشورمان تاکید کرد که تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیتهای مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست.

متن پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان به شرح ذیل است :

پانزدهم تیرماه ملت بزرگ ایران در مشارکتی گسترده همراه با رقابتی جدی در بستری سالم و امن، بار دیگر استواری و عمق پایه های مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام را به دنیا نشان دادند.

اکنون بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلاء نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند.

به جناب آقای دکتر پزشکیان که موفق به جلب آراء اکثریت مردم شدند تبریک عرض میکنم و هم چون گذشته وظیفه ی خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می دانم.

از میلیون‌ها رایی که خواهان استفاده از «یک جهان فرصت» برای «یک ایران جهش» بودند، تشکر می کنم و به آنها اطمینان می دهم به پشتوانه نزدیک به 14 میلیون رای شما، تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیتهای مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست.

اکنون وقت ایفاء «نقش پرشکوه هر ایرانی» با همدلی و هم بستگی ملی در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

کدخبر: 1015628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟