زاکانی به شمیران نو رفته بود ولی برای بازدید مشکلات نه!  + عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، 19 مهرماه امسال، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در بیست و یکمین بازدید خود از مناطق تهران تحت عنوان پویش «قرار خدمت»،  به منطقه 4 پایتخت رفت تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پروژه های در دست احداث این منطقه قرار گیرد.

بازدید از پروژه تجهیز مرکز نظارت تصویری معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه، خانه کشتی شهدای شمیران نو و مجموعه شهردخت نیز از دیگر برنامه های شهردار تهران در منطقه 4 بود.

زاکانی همچنین در جلسه ای با کارکنان و مدیران شهری منطقه 4 به بحث و تبادل‌نظر درباره شرایط منطقه پرداخت.

همچنین محمدامین توکلی زاده؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در جریان این پویش با حضور در منطقه 4، در جمع کارکنان حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری حاضر شد و به صحبت های آن‌ها گوش داد و مهم ترین چالش ها و مسائل حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زاکانی به شمیران نو رفت ولی زباله ها و کمبود جای پارک و ترافیک و نبود پارکینگ عمومی و اضافه بنا را ندید!

این در حالی است که فقط یکی از محله های منطقه 4 تهران یعنی شمیران نو، به مثابه یک محله خودمختار و فاقد شهردار اداره می شود و مشخص نیست چرا علیرضا زاکانی، شهردار تهران که بعد از مدت ها به این محله رفته است، چشمش را بر روی مشکلات عدیده این محله بسته است!

یکی از شهروندان شمیران نو که مدت هاست موضوع مشکل پیدا کردن جای پارک را با رکنا مطرح کرده است و از طرق مختلف نیز برای پیگیری مشکلش اقداماتی انجام داده است، اظهار می کند که همچنان این مشکل پابرجاست و خسته شده از اینکه نمی تواند صدایش را که صدای بسیاری از شهروندان این منطقه است به گوش کسانی که بابت رفع این مشکلات از جیب مردم حقوق می گیرند برساند.

«روزی نیست که در شمیران نو، سر جای پارک دعوا و درگیری پیش نیاید»؛ این شهروند این را می گوید و می افزاید: «اینجا خانه ها پارکینگ ندارند، سازندگان برای اینکه پول بیشتری به جیب بزنند، به جای پارکینگ هم واحد مسکونی می سازند؛ خیلی نادر است خانه ای اینجا پارکینگ داشته باشد، شاید در کل محله تعدادش به پنج تا هم نرسد!»

او در ادامه می گوید: «قبلا رواج داشت که افراد با قلدری، با فرو کردن میلگرد در آسفالت (که بعضا قیمت هر کدامشان دو میلیون تومان می شود)، فضای جلوی خانه شان را غصب می کردند و بعد هر وقت که می خواستند خودشان پارک کنند؛ قفل های وصل شده به میلگردها را باز می کردند و به راحتی از فضای اختصاصی که به شیوه خود برای خودشان ایجاد کرده بودند استفاده می کردند! به راحتی آب خوردن در شهر تخلف رخ می دهد و کسی هم آن را نمی بیند. من هر شب، برای پیدا کردن یک جای پارک، 40 دقیقه دور محله می چرخم تا بتوانم خسته و کوفته به خانه بروم و استراحت کنم.»

جای پارک در شمیران نو

این شهروند تاکید می کند: «دیشب در اقدامی محیرالعقول، باز هم کاشت این میلگردها در خیابان های شمیران نو را دیدیم؛ البته به شیوه ای نوین! این میله ها در حالی در زمین فرو شده اند که جهت رفاه شهروندان، با رنگ های زرد و قرمز، آنها را علامت گذاری کرده اند تا کسی با آنها تصادف نکند!»

جای پارک در شمیران نو

او در پاسخ به اینکه آیا تاکنون با 137 تماس گرفته و این مشکلات را بیان کرده اند یا خیر، می گوید: «137 فقط می شنود؛ ما عملی ندیده ایم. این در حالی است که اگر یک بار شهرداری این میلگردهایی که قیمتشان حدودا دو میلیون تومان می شود را جمع آوری کند، دیگر کسی چنین اقدامی نمی کند. همچنین ساخت پارکینگ های عمومی نیز می تواند کارساز باشد؛ ولی ما که عملی از شهرداری ندیده ایم!»

این شهروند همچنین تاکید می کند: «از کثیفی و زباله هایی که روی زمین ریخته می شوند برایتان نگویم! نمی دانید چقدر محیط آلوده است و بوی بد می دهد. واقعا جایگذاری مخزن های بیشتر زباله در محله ای پر تراکم، اینقدر برای شهرداری خرج بر می دارد که راضی می شود شهروندانی که عوارض و مالیات پرداخت می کنند، اینچنین در شرایط آلوده قرار بگیرند؟»

چندی پیش، جبار کریمی، مدیر دفتر توسعه محله شمیران نو در خصوص مشکلاتی که محله شمیران نو دارد به خبرنگار رکنا گفته بود: «به دلیل وجود محدودیت فضایی در شمیران نو، وجود کارگاه های تولید مبلمان، عدم نوسازی و ایجاد پارکینگ اختصاصی خانه ها، وجود نداشتن پارکینگ های طبقاتی و... مزید بر علت ترافیک بیش از حد این محله شده است. طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران، محله شمیران نو، حدودا 46 هزار نفر جمعیت دارد که از این رقم، حدود 14 هزار خانوار ساکن هستند. همچنین سالمندان، جمعیت بیشتری را در این محله به خود اختصاص داده اند که احساس می شود نیاز است در این شرایط، اقدام جدی تری برای رفع مشکلات محله شمیران نو انجام شود.»

کدخبر: 1050668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟