ما به مردم باور نداریم خواسته هایمان را از دشمن تمنا می کنیم / خدای اقتصاد همان خدای جنگ است + فیلم
حجم ویدیو: 41.15M | مدت زمان ویدیو: 00:11:04

محمدباقر قالیباف مشکلات معیشتی مردم را از سوءمدیریت دانسته و معتقد است که خدای اقتصاد همان خدای جنگ است. چرا در جنگ موفق شدیم اما در اقتصاد نمی توانیم موفق شویم؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در سی و نهمین جلسه شورای عالی استان ها حاضر شد. شورای عالی استان ها برای اصلاح برخی قوانین مربوط به شوراها و همکاری با مجلس از قالیباف دعوت کرده و رئیس مجلس نیز امروز 16 بهمن به شورای عالی شوراها آمد.

از میراث امام و شهدا و خط اصیل انقلاب فاصله گرفته ایم

محمدباقر قالیباف با تبریک دهه مبارک فجر و میلاد مبارک دختر پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد:  امام (ره) جز برای خدا کلامی نگفت. بدون شک امام و شهدا نقطه آغازین یک تحول بزرگ و عظیم در این مقطع از تاریخ بودند. امام (ره) و شهدا توانستند عزت برای مسلمان به دست آورند و اگر در گام دوم مقام معظم رهبری از ویژگی های انقلاب نام می برند و آن دو قطبی بین اسلام  باعث احیای مجدد اسلام و استکبار را یاد می کنند. حضرت امام (ره) خود باور بودند و اگر می گویند "ما می توانیم" یعنی مبتنی بر قدرت های الهی پیش برویم پیروزی وعده الهی است. ببینید سرمایه سالاران، غوغاسالاران، مستکبران و ظالمان چه قدرت مادی دارند اما در سنت های الهی آنها موضوعیت ندارند. سنت های الهی ثابت و پابرجا هستند و قابل تقلیل نیستند.

رئیس مجلس افزود: ما شاهد چالش ها و مشکلات بسیاری در کشور هستیم. دلیل اصلی مشکلات زندگی روزمره مردم و سختی و مشقت آنها این است که از خدا باوری و مردم باوری فاصله گرفته ایم. ما از اندیشه و میراث امام و شهدا و خط اصیل انقلاب فاصله گرفته ایم. ریشه مشکلات اینجاست.

در جنگ محکوم به شکست بودیم

وی اظهار داشت: نمونه روشن آن که تجربه کردیم در پیروزی انقلاب مقدس است که یکی از وعده های خدا موفقیت در حق علیه باطل است. دوران دفاع مقدس با هر معادله ای حساب کنید و با تجربه بشری و علم در حوزه نظامی ما در جنگ محکوم به شکست می شدیم. ابتدایی ترین قواعد جنگ این است که اگر بخواهید در مقابل دشمن پیروز باشید حداقل باید سه برابر دشمن نیازمند نیرو ، پشتیبانی و امکانات هستی. آیا ما یک دهم آن امکانات را داشتیم؟ خیر. ولی چه شد که همه امکانات مالی و پولی، ظرفیت های سیاسی و تجهیزات و امکانات نظامی (تانک، توپ و هواپیما) را داشتند و ما پیروز شدیم؟ آنهم در عصری که دو قطبی و جنگ سرد بر جهان حاکم بود. در دنیا هیچ اتفاق و هیچ جنگی در دنیا شروع نمی شد و خاتمه پیدا نمی کرد الا این که یک طرف آن اتحاد جماهیر شوروی و طرف دیگر آمریکا باشد. در این شرایط انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. در حالی که کشور ایران پاتوق اصلی جبهه غرب و آمریکا بود. اینجا انقلاب به پیروزی رسید و همه معادلات بهم خورد. تنها جایی که شرق و غرب اتفاق نظر پیدا کردند و کمک کردن به حزب بعث در دوران دفاع مقدس بود. از میراژ فرانسوی و موشک های غرب به ارتش حزب بعث می دادند تا امکانات جماهیر شوروی در اختیار آن می گذاشت و پول هایی و حمایت های سیاسی که از حزب بعث می کردند. در چنین شرایطی که هر دو اردوگاه در مقابل انقلاب اسلامی و باورهایی که خدا باور بودند و اعتقاد به سنت های الهی داشتند همه بسیج شدند. ولی نتیجه چه شد؟ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  به پیروزی رسید. الان حزب بعث و صدام کجاست؟

ماهواره ای صد در صد ایرانی در مدار قرار داده ایم

قالیباف با اشاره به این که تمام وعده هایی که داده شد یکی بعد از دیگری به پیروزی رسید، تاکید کرد: در همین عرصه وقتی باورها این است نه تنها در حوزه امنیتی بلکه در حوزه مدیریت  و صنعت دفاعی نیز پیشرفت کردیم. در صنعت دفاعی و نظامی توانمندی ما در بعضی از حوزه ها بدون شک جزو 5 کشور اول جهان و در بعضی حوزه ها در 10 کشور اول دنیا هستیم. در تولید علم نظامی، هوا و فضا جزو کشورهایی هستیم که ماهواره صد در صد با توان فنی و علمی خودمان در مدار قرار می دهیم. هر بخش نگاه کنید امروز تولید علم و دانش این صنعت در کشور وجود دارد.

کج اندیشی و سوءمدیریت داریم

وی افزود: اگر امروز مردم در زندگی روزمره دچار مشکل هستند و هر روز باید در صف مرغ و قیمت آن اذیت شوند یا این که هر روز ارزش پول ملی کاهش یافته است، به جای تقویت پول ملی حرف های غیرواقعی زده می شود، ریشه آن در این است که از مردم و باورها و اندیشه های امام (ره) و شهدا فاصله گرفته ایم. ما به مردم خودمان باور نداریم و هر آنچه که در کشورمان و اندیشه، توان و خلاقیت جوان هایمان داریم، از دشمنان و دیگران تمنا می کنیم. این اشکال ماست. یعنی هم در اندیشه کج اندیشی داریم و هم در مدیریت سوءمدیریت داریم. اگر ما سوءمدیریت در کشور نداشته باشیم چرا وقتی کشور 100میلیارد دلار درآمد دارد با زمانی که 15 یا 20 میلیارد دلار درآمد دارد در اقتصاد کشور فرقی نمی بینیم. روز به روز تورم  و گرانی هست و کاهش ارزش پول ملی هم وجود دارد. این جز سوءمدیریت چیز دیگری نیست. ما امروز دو قطبی مدیریت و سوءمدیریتی داریم. دو قطبی عدم باور و آرمانی انقلاب با باور های وابسته و به جبهه غرب و دشمن دل بستن داریم. اینها ریشه مشکلات ماست.

با مردم قهر کرده ایم

قالیباف تاکید کرد: چطور شیوع بیماری کرونا در ایران به 500 جانباخته رسید و ظرف یکی دو ماه دوباره دو رقمی شدیم؟ کدام توان الان مشارکت مردم، تبلور حضور مردم، اقدام جهانی و  مدیریت محلی از بسیج دیدیم؟ با کمترین هزینه و بیشترین نتیجه در این حوزه موفق شدیم. در دوران دفاع مقدس جز این بود که جوانان این کشور، زن و مرد در جنگ آمدند و جنگ را اداره کردند و افتخار آفریدند؟ وقتی سیل به خانه های مردم می آید کدام دستگاه متمرکز است که کاری انجام می دهند جز حضور نیروهای مردم از خود مردمی که در سیل گرفتارند تا بقیه مردم که برای رفتن به آنجا بسیج می شوند؟ خدای جنگ متفاوت با خدای اقتصاد نیست. خدا همان خداست. ما روش هایمان تغییر پیدا می کنند  و با مردم قهر می کنیم. ما هستیم که فرصت مشارکت مردم و جوانان را نمی دهیم. امروزه اسیر یک بروکراسی شدیم که با قل و زنجیر هم دست و پای مردم را بسته ایم و هم بر نظام اداری قفل زده ایم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟