اعتراض وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح بازنشستگی پیش از موعد + علت

بازنشستگی / به گزارش رکنا، البته در این طرح که 27 آبان ماه در مجلس اعلام وصول شده است، بازنشسته شدن کارمندان نیازی به تایید مدیر یا رئیس اداره مربوطه ندارد و شرط سنی سابق از این طرح حذف شده است. طبق این طرح آقایان با ۲۵ سال و خانم‌ها با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند و حقوق ۳۰ روزه می‌گیرند. طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد جهت جوان گرایی و اشتغال جوانان مطرح شده است.

طبق قانون قدیم به ازای هر سه بازنشسته یک نیروی جدید در ادارات استخدام می‌شد که در طرح جدید این تبصره برداشته شده است.

به گفته نمایندگان مجلس قوانین قبلی جوانان را ناامید کرده بود و آمار مهاجرت‌های قانونی و غیر قانونی را به شدت افزایش داده بود. حسن این طرح در صورت تصویب این است که جوانان متخصص که علم روز را به خوبی می‌دانند به ادارات می‌فرستند تا به صورت علمی اقدام به ارائه خدمات کنند. این طرح جدید در برابر بسیاری از قوانین نانوشته‌ای است که این روز‌ها در کشور ما ایجاد می‌شود. مثل اینکه دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های مختلف بازنشستگان را به کار می‌گیرند.

مشکل بیکاری با طرح مجلس حل نمی شود

توییتر حامد شمس

حامد شمس، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در واکنش به این طرح در توئیتر خود نوشت: "طرح مجلس برای بازنشستگی زود هنگام، رویکردی کاملا غیرکارشناسی است که نتیجه ای جز تحمیل هزینه و ناپایداری صندوق های بازنشستگی ندارد. بیکاری در هیچ جا از طریق زودتر بازنشسته کردن نیروی کار حل نشده و در ایران هم حاصلی جز مصیبت برای صندوق ها ندارد."

وی توئیتر خود را با "#مخالفت_با_بازنشستگی_پیش_از_موعد" به پایان رسانده است.

بنا به این گزارش؛ برخی از مخالفان این طرح نیز اعلام می کنند که احتمال دارد با تصویب طرح بازنشستگی پیش از موعد صندوق های بازنشستگی به ورشکستگی نزدیک شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟