شرایط خاص پزشکی قانونی برای تایید تغییر جنسیت افراد ترنس

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: بحران های خاص نوجوانی و جوانی نباید با موضوع دوجنسیتی بودن (ملال جنسی) اشتباه گرفته شود و بر این اساس، پزشکی قانونی شرایط خاص و چندساله ای برای تایید تغییر جنسیت افرادی که ادعای ترنس بودن دارند، گذاشته است.

علی سلیمانی پور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با بی اهمیتی و کم کاری پزشکی قانونی در زمینه ارائه مجوز برای تغییر جنیست افراد ترنس اظهار داشت: این اظهار نظر را صحیح نمی دانم چراکه هر اقدامی در ارتباط با این افراد با حساسیت های خاص همراه است و نیازمند بررسی های کافی و کارشناسی شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این افراد مدتی پس از تغییر جنسیت به دلیل عدم پذیرش جامعه، طرد از خانواده و دلایل دیگر خودکشی کرده اند، افزود: بر این اساس باید بررسی های لازم به شکل وسواس گونه در ارتباط با این افراد انجام شود تا اگر فرد اختلال روانپزشکی دیگری دارد به اشتباه اختلال دو جنسیتی تشخیص داده نشود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان بیان داشت: مواردی داشتیم که فرد با عملی که انجام داده است دیگر امکان تشکیل خانواده نداشته و از طرف خانواده خودش و جامعه نیز طرد شده است.

مراجعه هر ماهه به پزشکی قانونی

وی اضافه کرد: بر این اساس از زمانی که فرد مراجعه و اعلام می کند مبتلا به ملال جنسی است مطابق قانون حداقل یک سال باید زیر نظر مجموعه تخصصی و زیر نظر اعضای دانشگاه قرار داشته باشد و هر ماه به پزشکی قانونی مراجعه کند.

زندگی در قالب جنس مخالف به مدت ۶ ماه

سلیمانی ابراز داشت: در طول این مدت روانپزشک، مددکار روانشناس و غیره با این فرد در ارتباط هستند و اگر در نهایت اختلال ملال جنسی تشخیص تایید شد فرد باید سه تا شش ماه در قالب جنس مختلف در یک حوزه حضور پیدا کند تا پذیرش خود و جامعه درباره تغییر جنسیت وی تایید شود.

وی اضافه کرد: پس از این مرحله و اظهار نظر صریح کلینیک پرونده فرد ترنس وارد کمیسیون پزشکی قانونی می شود، سه تا هفت متخصص روانپزشکی سوابق وی را بررسی و با وی مصاحبه می کنند و اگر واقعا مبتلا به اختلال هویت جنسی را داشته باشد و بیم مشکل وی در حضور در اجتماع رفع شود امکان تغییر جنیست وجود دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تاکید کرد: ما کلینیک روانپزشکی در دانشگاه داریم تا به جای اینکه افراد نوجوان و جوان در زمان بحران شخصیتی به دلیل عدم نا آگاهی کافی به دام فردی که خود مبتلا به این بیماری است بیافتند توسط متخصص ذی ربط مورد بررسی قرار بگیرند، تشخصی واقعی در این ارتباط انجام شود و از طرد خانوادگی، افسردگی و خودکشی وی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: از دیدگاه ما کار علمی ضوابط و چارچوب خاص خود را دارد و ما سعی داریم کار خود را به شکل تخصصی انجام دهیم.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار پرونده در سطح استان اصفهان مورد بررسی پزشکی قانونی قرار گرفته است، این آمار نسبت به سال ۹۶ با افزایش هفت درصدی روبرو بوده است.

وی تاکید کرد: بیشترین موارد مراجعه به پزشکی قانونی مربوط به ضرب و جرح و نزاع عمدی بوده است به نوعی که امسال ۱۰ درصد رشد در این بخش داشتیم و ۴۱ هزار پرونده در این ارتباط مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفته است.

رشد ۸.۴ درصدی پرونده‌های مرتبط با ضرب و شتم غیر عمد و سوانح

وی با اشاره به رشد ۸.۴ درصدی پرونده‌های مرتبط با ضرب و شتم غیر عمد و سوانح بیان گفت: ۲۷ هزار پرونده در این ارتباط بررسی شده است.

بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علل مرگ و میر در پرونده‌های مرگ طبیعی

سلیمانی پور شایع‌ترین علل مرگ و میر در اجسادی که با مرگ غیر حادثه‌ای فوت کرده‌اند را مربوط به بیماری‌های قلبی برشمرد و گفت: دو سوم پرونده‌های تشکیل شده در این مرکز در طول سال مربوط به مرگ غیر طبیعی و یک سوم غیر حادثه‌ای است و سوانح ترافیکی و حوادث دلیل عمده مرگ‌های غیر طبیعی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟