به گزارش گروه اجتماعی رکنا، عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تعداد کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی مازندران در اردیبهشت ماه امسال را ۴۸ نفر (۳۶ مرد و ما بقی زن) عنوان کرد و گفت: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: از کل متوفیات حوادث Accidents رانندگی دی ماه محور برون شهری ۳۳ نفر، درون شهری ۱۴ نفر و راه روستایی یک نفر را در برمی‌گیرد.

این مقام اجرایی در استان مازندران اضافه کرد: همچنین شهر‌های ساری و میاندرود با ۱۰، قائمشهر، سیمرغ با ۷ و آمل با ۵ مورد بیشترین فوتی و شهر‌های نکا، بهشهر، فریدونکنار، محمود آباد بدون فوتی گزارش شده است. از این تعداد ۱۹ نفر، ۱۲ نفر سرنشین، ۱۱ نفر راننده و ۶ نفر موتور سوار، هستند.

عباسی تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در اردیبهشت ماه سالجاری، هزار و ۵۲۴ نفر اعلام کرد که این رقم نسبت به مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: در راستای کنترل و کاهش آمار تصادفات در جاده‌های برون شهری، رعایت نکات ایمنی از قبیل: بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری است.

کدخبر: 389669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟