ایمن‌سازی سازه‌ها هیچ تلازمی با پلمب آنها ندارد/طرح ایمن‌سازی پایتخت در دستور کار مجمع نمایندگان تهران

محمدرضا نجفی نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران، در خصوص اخطار دادستان کل مبنی بر پلمب سازه‌های ناایمن پایتخت در صورت عدم تامین ایمنی در مدت معین، گفت: قانون، شهرداری تهران را به نوعی مسئول ایمن سازی شهر کرده، البته مالکین سازه‌ها هم نسبت به ایمن و مقاوم سازی بنا با تجهیزات استانداردهای معقول متعارف موظف شدند، در واقع تکالیفی اعم از انجام تمام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز خسارت و آسیب برای متولیان تعیین شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوه قضاییه نیز از جنبه پیشگیری از وقوع جرم Crime در جایی که لوازم پیشگیری به وضوح مشخص نیست، به ناگزیر باید ورود کند تا اسباب بروز خسارت‌ها مرتفع شود تا شاهد ورود خسارت جانی و مالی برای شهر و شهروندان نباشیم.

پلمب سازه‌های ناایمن تعویق به محال است

نجفی افزود: اساسا ایمن سازی سازه‌ها هیچ تلازمی با پلمپ کردن ندراد، پلمب سازه‌ها اقدام اشتباهی است که موجب بی‌عملی و بدعملی می‌شود، در واقع وقتی پلمب شرط ایمن سازی شود یعنی تعویق به محال کردیم، این تلازم وجود ندارد در واقع می‌توان ساختمان را ایمن و مقاوم بدون پلمب در دستور کار قرار گیرد، در حقیقت پلمپ تنها موجب توقف انجام وظیفه دستگاه‌ها و اشخاص حقیق و حقوقی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی سازه‌های ناایمن باید در دستور ایمن سازی قرار گیرند، گفت: بناهای عمومی که رفت و آمد عمومی داشته، چون موجب افزایش میزان خسارت شده و در حوزه مسئولیت مستقیم دستگاه‌ها است باید ایمن سازی و مقاوم سازی آنها در اولویت قرار گیرند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با وجود سازه‌های ناامن بسیار در پایتخت، قوه‌قضاییه باید نسبت به ورود پیشگیرانه جهت وقوع جرم اقدام کند، جرم به معنی بی‌توجهی و سلب مسئولیتی که منجر به خسارت جانی و مالی می‌شود. پیش از این نیز تدوین طرح ایمن سازی در دستور کار مجمع تهران بود که تعیین تکلیف آن به هیات رئیسه بعدی مجمع موکول خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 278853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟