اعزام 17 هزار مبلغ در سال تحصیلی گذشته به مدارس

علیرضا رحیمی در نشست کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: در حال حاضر در 3 هزار و 500 مدرسه کشور مبلغ ثابت مستقر است.

وی، با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش و لزوم ظرفیت سازی بر اساس اسناد بالا دستی نظیر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تصریح کرد: در حال حاضر قریب 105 هزار مدرسه در سطح کشور دایر است که اگر بخواهیم در هر مدرسه فقط یک مبلغ دینی داشته باشیم، نیازمند تربیت 105 هزار معلم هستیم.

معاون پژوهشی ستاد همکاری ها با اشاره به تدریس 3هزار و 500 معلم روحانی رسمی در مدارس کشور، یاد آور شد: برگزاری دوره های آموزشی بصیرتی، نقد و بررسی تولید محتوای آموزشی، پژوهش از منظر تربیت دینی، بهبود کیفیت فعالیت های آموزش و پرورش، آشنایی دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم بانحوه فعالیت حوزه های علمیه، ترویج و گسترش فرهنگ سبک زندگی اسلامی در بین دانش آموزان و گسترش فرهنگ اقامه نماز مهم ترین حوزه های کاری ستاد همکاری ها را تشکیل می دهد.

رحیمی، استفاده مطلوب از ظرفیّت و فرصت های تربیتی و آموزشی مدارس، پاسخگویی به سوالات دینی و شبهات دانش آموزان را از دیگر اهداف اعزام مبلغین برشمرد و اضافه کرد: در همه بخش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید شده است که دستگاه تعلیم و تربیت عمومی از ظرفیّت های حوزه‌های علمیّه در عرصه‌های مختلف بهره ببرد.

وی، با بیان اینکه هدف نظام تعلیم و تربیت، تربیت براساس آموزه های دینی است، بیان کرد: حوزه می تواند همکاری های خوبی با آموزش و پرورش در این مسائل داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 278740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟