اهدای جایزه سینمایی ققنوس، به آثار جشنواره فجر اواخر اسفند/ محتوای فکری را تبدیل به ایده می کنیم + فیلم
حجم ویدیو: 13.98M | مدت زمان ویدیو: 00:01:54

جشنواره فجر مهمترین جشنواره سینمایی کشور است. هر سال هم زمان با برگزاری جشنواره فجر، رویدادهای گوناگونی برگزار می شود. یکی از رویدادهایی که امسال هم زمان با جشنواره فجر برگزار خواهد شد، جایزه سینمایی ققنوس است. جایزه سینمایی ققنوس هم زمان با برگزاری جشنواره فجر و در قالب یازدهمین دوره محافل هم اندیشی سینما انقلاب برگزار می شود. البته محل برگزاری جایزه سینمایی ققنوس جدا از کاخ اصلی جشنواره فجر و در پردیس سینمایی ملت تهران قرار دارد.

سینما پیشرفت؛ گفتمان اصلی یازدهمین دوره محافل هم اندیشی سینما انقلاب

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یازدهمین دوره محافل هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس امسال هم مانند سال های گذشته برگزار می شود. سینما انقلاب محفلی است که همه ساله در کنار سایر جشنواره های سینمایی کشور برگزار می شود و هر سال گفتمان غالب آن براساس نیاز روز انقلاب در عرصه سینما تعیین می شود و امسال هم مانند سال گذشته گفتمان اصلی این محفل «سینما پیشرفت» انتخاب شده است.

این نکته ای است که سعید مظاهری، دبیر جایزه سینمایی ققنوس در نشست خبری یازدهمین دوره محافل هم اندیشی سینما انقلاب در جمع خبرنگاران مطرح کرد و گفت: با وجود این که سال گذشته گفتمان غالب محافل سینما انقلاب «سینما پیشرفت» بود، اما با توجه به این که هنوز خلاهایی در این زمینه در سطح کشور وجود دارد، امسال هم تصمیم گرفتیم تمام محافل هم اندیشی در راستای توسعه گفتمان «سینما پیشرفت» برگزار می شود.

وی افزود: تفاوت امسال سینما انقلاب با سال های گذشته این است که امسال محافل این برنامه به شکل محدودتر و آنلاین برگزار می شود؛ به نحوی که ما امسال به اکران تمام فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر می پردازیم و بعد از اکران هر فیلم، 4 محفل 5 نفره در قالب پلتفورم تلویزیونی خبرگزاری فارس، تلوزیون آنلاین خبرگزاری دانشجو، نرم افزار روبیکا و خبرنامه سینما انقلاب برگزار می کنیم. در این محافل نیز اساتید به نقد فیلم های اکران شده در جشنواره فجر از زاویه گفتمان سینما انقلاب و سینما پیشرفت می پردازند.

دبیر جایزه سینمایی ققنوس ادامه داد: ما هر روز علاوه بر اساتید مدعو، مهمانان ویژه ای در محل اصلی برگزاری جشنواره در پردیس سینمایی ملت داریم که از جمله مهمانان روزهای اخیر می توان به دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور و دکتر محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور اشاره کرد. البته ما علاوه بر اساتید و مهمانان ویژه، از عوامل تولیدکننده هر فیلم شامل تهیه کننده، کارگردان و نویسندگان فیلم ها نیز دعوت می کنیم تا در این محافل حضور پیدا کنند.

رویداد ایده "برخیز چون ققنوس" چیست؟

مظاهری در بخش دیگری از اظهاراتش به برگزاری «رویداد ایده» در قالب یازدهمین دوره محافل هم اندیشی سینما انقلاب در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ما به تعداد زیادی از ایده پردازان آثار هنری در بخش های مختلف فراخوان دادیم تا بتوانند در رویداد «برخیز چون ققنوس» شرکت کنند و ایده های خود را تا تاریخ 17 بهمن در قالب های هنری مختلف شامل فیلم، مستند، مستند خبری و ... به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

دبیر جایزه سینمایی ققنوس ادامه داد: بعد از معرفی ایده ها به دبیرخانه جشنواره، ما از صاحبان 100 ایده برتر دعوت می کنیم تا در اردیبهشت سال آینده رویدادی با حضور اساتید راهنما برگزار شود و این اساتید به صاحبان ایده های برتر کمک می کنند که به تقویت ایده های خود بپردازند تا بعد آن را مجددا به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند تا ما بتوانیم با کمک حامیان مالی مختلف، ایده ها را به مرحله تولید برسانیم. در واقع، ما در ابتدا محتوای فکری را تبدیل به ایده می کنیم تا بعد این ایده ها را به مرحله تولید برسانیم.

مظاهری تاکید کرد: ما با 19 مجموعه تولیدکننده آثار هنری شامل شبکه تلویزیونی افق، شبکه تلویزیونی امید، سازمان هنری رسانه ای اوج، بنیاد سینمایی فارابی و ... تفاهم نامه امضا کرده ایم که هر کدام از آنها اساتید و نمایندگانی را معرفی کنند تا به انتخاب ایده های برتر رویداد ایده «برخیز چون ققنوس» بپردازند و بعد هم از ایده های برتر حمایت کنند تا آنها را به مرحله تولید برسانند.

وی در پایان تصریح کرد: در بخش مسابقه سینما انقلاب نیز ما با احصای شاخص های مربوط به سینما پیشرفت از هیات داوران 20 نفره خود می خواهیم به فیلم های جشنواره فجر نمره بدهند و در تاریخ 24 یا 25 اسفند جشن پایانی را برگزار خواهیم کرد و جوایز سینمایی ققنوس را با حضور مسئولان و اساتید مدعو به فیلم های برتر اهدا می کنیم.

کدخبر: 770238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟