حمله خونین یک گرگ به 6  نفر در اردستان + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، در اثر ورود یک قلاده گرگ به شهر اردستان در ساعات مختلف و پرسه زدن در شهر 6 نفر را مصدوم کرد که پس از اطلاع نیروهای محیط زیست به محل مورد نظر اعزام شدند، اما با فرار گرگ نیروهای آتش‌نشانی و فراجا به محل اعزام و گرگ مورد نظر را کشتند.

همچنین بر اثر حمله گرگ در شهر اردستان یکی از این 6 نفر از پرسنل نیروهای انتظامی بوده که در زمان کشتن گرگ مصدوم شده است.

سعید راعی در این رابطه شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پیرو حضور یک قلاده گرگ در سطح شهر اردستان و حمله به برخی شهروندان، بلافاصله پس از اتلاف حیوان، پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان در محل حاضر و نسبت به نمونه‌برداری از مغز حیوان تلف شده جهت تشخیص هاری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع هاری در استان آذربایجان شرقی اقدام کردند.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش به افراد درگیر به کار گرفتگی، افزود: ارائه آموزش‌های لازم مراقبتی به افراد درگیر در عملیات اتلاف و نظارت بر دفن بهداشتی آن از اقداماتی بود که دامپزشکی اردستان در اسرع وقت انجام داده است.

حمله خونین سگ

رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: بیماری هاری یک بیماری ویروسی بسیار مهلک با کشندگی 100 درصد و مشترک بین انسان و حیوانات بوده که حیوان مبتلا دچار تغییر رفتار گوشه‌گیری، ترس از نور و یا پرخاشگری، حمله به سایر حیوانات و اشیا و در نهایت مرگ می‌شود.

وی تاکید کرد: از نزدیک شدن به حیوانات حیات وحش، سگ‌های ولگرد، غذا دادن به این‌ حیوانات و حیوانات ناشناس و یا دارای علائم‌ مشکوک خودداری کرده و در صورت گزش و یا تماس با ترشحات بدن این موجودات، پس از شست و شوی سریع محل گزش با آب و صابون فراوان و پرهیز از بستن و پانسمان روی زخم به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

راعی ضمن اشاره به رعایت نکات ویژه افراد دارای حیوانات خانگی گفت: افرادی که از سگ و گربه خانگی نگهداری می‌کنند باید با مراجعه به شبکه دامپزشکی و یا درمانگاه‌های بخش خصوصی دامپزشکی، نسبت به واکسیناسیون هاری حیوان مورد نگهداری خود اقدام‌ کنند.

این خبرگزاری در خبری تحت عنوان "هاری و معضل سگ‌های ولگرد مردم اردستان را تهدید می‌کند" به این دغدغه مردم و شهروندان پرداخته بود.

کدخبر: 888426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟