افزایش قیمت پژو پارس ظلمِ زور است / اگر واردات انجام می شد، ایران خودرو نمی توانست گردنکشی کند!

به گزارش رکنا، در پی بروز نارضایتی خریداران و متقاضیان پژو پارس از خلف وعده ایران خودرو در تحویل خودروهای 1402 به قیمت توافقی قبلی و اصرار بر افزایش قیمت در سال جاری، جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار رکنا، حضور و دخالت نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی و قوه قضاییه را غیر محتمل خواند و در بیان استدلال خود گفت: ورود نمی کنند همان طور که تا حالا ورود نکرده‌اند!

وی اظهار داشت: این که خودروی تحویلی سال گذشته را به قیمت امسال با مردم محاسبه کنند و در صورت عدم توانایی آنها را مجبور به انصراف کنند، ظلمی است که جای توجیه ندارد. این در حالی است که خودرویی را تحویل مردم می دهند که تکنولوژی آن به سه دهه قبل برمی گردد. دلیلش هم حمایت بی چون و چرای دولت های مختلف از خودروسازها است.

این نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم تصریح کرد: در واقع باید بمیریم وقتی یکی از مدیران ایران خودرو می گوید: "همان طور که سی سال کشته گرفتیم، بگذارید 6 ماه دیگر هم به این روند ادامه دهیم".

وی ضمن ابراز تأسف از بروز چنین اتفاقی در دولت محرومان، در پاسخ به دخالت سازمان بازرسی و قوه قضاییه در این موضوع، گفت: نهادهای نظارتی می توانند ورود کنند ولی نمی کنند همان طور که تا به حال چنین کاری نکرده‌اند.

رشیدی کوچی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع عدم واردات خودرو اشاره کرد و گفت: اگر واردات انجام می‌شد – البته با تعرفه معقول نه با تعرفه های 150 و یا 250 درصدی –  قطعاً امروز قیمت پژوپارس به 800 میلیون تومان نمی‌ رسید و ایران خودرو نمی‌ توانست گردنکشی کند.

وی افزود: متأسفانه "خیلی‌ ها" وامدار هستند برای همین هم خودروسازان خیالشان راحت است که هیچکس کاری به کارشان ندارد. بقیه موضوعات فقط نمایش است.

کدخبر: 999473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟