راهنمای خرید در مورد عایق الاستومری

 

 در عصر کنونی به جهت بهینه‌ سازی و جلوگیری از اتلاف انرژی در صنایع مختلف یکی از اصلی‌ ترین موارد حائز اهمیت عایق کاری می‌ باشد. کاستن هزینه های مصرف انرژی به ویژه در صنعت ساختمان سازی یکی از موارد بسیار مهم محسوب می شود. بهترین نوع عایق، برای عایقکاری عایق الاستومری است. شرکت مهار انرژی پایدارساز به منظور برطرف نمودن این نیاز در کشور پا به عرصه گذاشته است و در این زمینه بهترین و با کیفیت‌ ترین عایق‌های حرارتی، رطوبتی، صوتی، برودتی را در سراسر نقاط کشور عرضه می‌کند. این شرکت در حال حاضر نماینده فروش عایق سانا، عایق کافلکس، لینکران و نماینده رسمی فروش عایق الاستومری NBR و EPDM است. 

به نقل از مهار انرژی پایدار ساز، عایق الاستومری به منظور جلوگیری از گرم شدن و جلوگیری از شکل‌ گیری کندانسیون روی لوله‌های عمودی آب سرد و...  به کار گرفته می شود. این عایق به‌ صورت مؤثر سبب کاستن جریان حرارتی روی لوله‌های آب داغ، کاربردهای گرمایشی و سیستم‌های لوله‌کشی می‌شود. عایق الاستومری به منظور عایق کاری نمودن لوله‌های با سایز بزرگ، چیلرها، مخازن و تانک‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. دامنه دمای کار توصیه‌ شده عایق الاستومری (C ۷۰- تا C ۱۲۰ +) است.

عایق الاستومری به منظور نصب روی زمین، زیرزمین، درون و بیرون ساختمان ها طراحی‌ شده‌ است. بهترین نوع عایق الاستومری رولی و لوله ای را می توانید از مهار انرژی پایدار ساز بخواهید. به منظور استعلام قیمت عایق الاستومری لوله ای می توانید به لینک درج شده مراجعه نماید. عایق الاستومری به جهت سیستم‌ های لوله‌ کشی خورشیدی، به دلیل ترکیب خواص مقاومت UV، راندمان حرارتی بیشتر، عدم خوردگی برای لوله‌های مسی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی‌های عایق الاستومری

مقاومت UV: عایق الاستومری در برابر اشعه UV مقاوم است. این امر سبب می گردد که در هزینه اولیه و هزینه نگهداری و تعمیرات صرفه جویی شود.

رسانایی حرارتی پائین: که سبب صرفه‌ جویی در هزینه اضافی انرژی می‌ گردد.

نصب آسان: سبب پائین‌تر آمدن هزینه نصب می‌ گردد.

چند منظوره بودن: عایق الاستومری به منظور گرمایش، سرمایش خورشیدی، لوله‌کشی‌های آبرسانی به کار گرفته می شود. یک عایق مناسب برای تمام سیستم‌ها محسوب می شود.

عایق الاستومری چیست؟

الاستومر به پلیمری می گویند که دارای خاصیت کشسانی (ارتجاعی) است، این بدان مفهوم است که پس از تغییر شکل به حالت و فرم اولیه خود بر می گردد. این ویژگی با ایجاد ساختاری متشکل از اتصالات عرضی، مشابه با ترموست‌ها ولی با درجه کمتر رخ می‌دهد.

به منظور تولید یک محصول لاستیکی نخست پایه الاستومریک آن برحسب خواص محصول نهایی از یکی از طبقات سه‌ گانه الاستومرها یعنی عمومی، صنعتی و یا مهندسی و در یکی از حالت‌های فیزیکی مایع، پودر و یا جامد برحسب نوع محصول و ماشین‌آلات فرآیند انتخاب می‌شود و پس از آمیزه کاری و شکل‌ دهی، توسط یکی از فن‌های رایج پخت می‌گردد.

در عصر کنونی عایق الاستومری جایگزین عایق های قدیمی نظیر پشم شیشه و پشم سنگ شده است. قیمت عایق پشم سنگ نسبت به عایق الاستومری پایین تر بود و می توانید به منظور استعلام قیمت عایق پشم سنگ تخته ای به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

فروش عایق الاستومری

انواع عایق، به طور کلی عایق ها بسته به نوع موارد استفاده آنها دارای تنوع بسیار زیادی هستند، که برخی از مهمترین عایق ها در صنایع گوناگون به شرح زیر است:

  • عایق پشم سنگ: به صورت کلی می توان بیان نمود که عایق پشم سنگ، یک عایق صوتی و حرارتی بسیار عالی با الیاف معدنی است. مواد سازنده عایق پشم سنگ، بازالت بوده و این بازالت جزو سنگ های آذرین محسوب می شود و این ماده بازمانده فعالیت های آتش فشانی است. پشم سنگ عایقی ضد آتش بوده و تاثیر بسیار مهمی در جلوگیری از توسعه حریق دارد.
  • عایق الاستومری: این عایق از جمله عایق های با خصوصیت ارتجاعی و بسیار انعطاف پذیر است. که علاوه بر عایق حرارتی، عایق رطوبتی و صوتی نیز محسوب می شود. عایق الاستومری از نیتریل فوم تولید می شود و برای عایق کاری نمودن انواع مخازن، انواع کانال و لوله، سیستم های گرمایش و سرمایش و بویلرها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق دارای ساختار سلول بسته می باشد و مقاومت آن در مقابل رطوبت، حرارت و صوت بسیار عالی است.
  • عایق پلی یورتان: این عایق یک ماده شیمیایی می باشد، که به صورت فوم بر سطوح گوناگون اجرا می گردد. در اصل این عایق ها از مواد شیمیایی دو ماده پلی ال که هر کدام از آنها به صورت مایع هستند تشکیل می شود. بعد از ترکیب شدن این دو ماده با هم واکنش می دهند و به صورت فوم در می آید و بعد گذر زمان به صورت جامد می شود. عایق پلی یورتان به صورت خشک می شود و از این رو عایقی کاملا دائمی است که نه ترک می خورد و نه تغییر شکل می دهد. همچنین عایق پلی یورتان وزن نسبتا سبکی داشته و در مقابل مواد شیمیایی و اسید و همچنین رطوبت مقاومت بسیار عالی از خود نشان می دهد.
  • عایق الیاف سرامیک : عایق الیاف سرامیک یا عایق پشم سرامیک جزو عایق های نسوز است و این عایق از اکسید آلومینیوم با سیلیس به وجود می آید. عایق پشم سرامیک مقاوت دمایی بسیار زیادی را دارد و به صورت پتویی و رولی ، مدول سرامیکی و برد سرامیکی موجود است. مقاومت عایق پشم سرامیک در برابر دماهای بسیار زیاد بسیار عالی است و این ویژگی باعث می شود که از این عایق الیاف سرامیک در مکان های با حرارت بسیار زیاد استفاده شود.

شرکت مهار انرژی پایدار ساز با یک دهه فعالیت در زمینه خرید و فروش عایق الاستومری، عایق پشم سنگ، عایق پلی یورتان، عایق الیاف سرامیک، عایق xps , ... یکی از معتبرترین شرکت های موجود در کشور است. که علاوه بر فروش انواع عایق، پروژه های گوناگون عایق کاری مختلف را نیز در سراسر نقاط کشور انجام داده است و شما می توانید با نهایت اطمینان خاطر جهت انجام عایق کاری خود با آنها تماس حاصل فرمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به لینک https://mahareng.ir و یا با  شماره تماس 09122969031 در ارتباط باشید.

قیمت عایق الاستومری

 

کدخبر: 985152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟