بهره برداری از طرح های ۲۲ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین به‌مناسبت دهه فجر

به گزارش رکنا ازقزوین، رضا صفاری افزود: طرح‌های عمرانی شامل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی خرمدشت، ایستگاه تقلیل فشار گاز پارک صنعتی لیا، شبکه روشنایی توسعه شهرک‌های صنعتی لیا و کاسپین، اصلاح و ترمیم زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت بلوار وردوی شهرک صنعتی لیا بوده که مبلغ اعتبار آن ۸۵۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۲ طرح صنعتی در این ایام تصریح کرد: طرح‌های صنعتی در زمینه تولید محصولاتی از قبیل محصولات سلولزی، انواع دستمال کاغذی، پوشک بچه و انواع مواد شوینده و بهداشتی در شهرک صنعتی خرمدشت با سرمایه گذاری معادل ۲۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۳۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.

صفاری از آغاز عملیات احداث اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی کشور در استان قزوین خبر داد و تشریح کرد: این شهرک انرژی که در شهر شال از توابع شهرستان بویین زهرا قرار دارد، در حال حاضر با آماده سازی ۱۰۰ هکتار از آن در فاز نخست و واگذاری ۱۵ هکتار از این اراضی به ۳۱ متقاضی سرمایه گذاری با تولید ۱۵ مگاوات برق از طریق پنل‌های انرژی خورشیدی آغاز شده و در دهه مبارک فجر دفترچه قرارداد آن به متقاضیان تحویل می‌شود.

این مسوول ادامه داد: مابقی اراضی فاز نخست این شهرک انرژی با تکمیل زیرساخت‌ها با تولید ۲۵ مگاوات برق از طریق پنل‌های انرژی خورشیدی به زودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 968994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟