مزار شهید والامقام محمدعلی اسکندر‌لو جابه‌جا شد

به گزارش رکنا ازقزوین، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: مزار شهید والامقام محمدعلی اسکندر‌لو با حضور روح‌الله عباسپور نماینده مردم شهرستان‌های آوج و بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی، محمد ادیب‌رامندی فرماندار بوئین‌زهرا، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی امام جمعه شهر بوئین‌زهرا، علی‌اکبر طریقی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوئین‌زهرا و جمعی از مسئولان شهرستان بوئین‌زهرا جابه‌جا شد.

وی افزود: مزار این شهید بزرگوار از روستای قدیم بالاخانلو به روستای جدید بالاخانلو منتقل شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: انتقال مزار مطهر شهید والامقام محمدعلی اسکندر‌لو به علت اجرای پروژه ملی احداث سد بالاخانلو (آب‌گیری سد) انجام شد.
این مقام مسئول گفت: طبق فتوای مقام معظم رهبری جابه‌جایی مزار شهید در پروژه‌های ملی مانند احداث سد و راه‌سازی این است که تا جایی که امکان دارد آن پروژه تغییر مسیر یابد اما اگر این کار ممکن نیست به روش‌های مهندسی و بدون تخریب این کار انجام شود.
اسمعیلی افزود: در همین راستا، تصویر و فیلم در خصوص جابه‌جایی مزار شهید اسکندرلو به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد تا فتوای ایشان در این خصوص اخذ شود.
وی ادامه داد: در فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر جابه‌جایی مزار شهید اسکندرلو آمده است: «جابه‌جایی مزار منور این شهید بزرگوار با استفاده از روش‌های مهندسی خاص به صورت بلوک‌بندی محیط پیرامونی به وسیله بتن‌ریزی یا باکس فلزی به گونه‌ای که اطلاق نبش قبر بر آن جاری نگردد، بلامانع است.»
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بعد از برگزاری جلسه‌های متعدد و بررسی‌های لازم، هماهنگی با مسئولان و همچنین اخذ فتوای مقام معظم رهبری در خصوص جابه‌جایی مزار شهید اسکندرلو، این مهم انجام شد.
گفتنی است شهید محمد‌علی اسکندر‌لو، سی‌ام آذر ماه سال ۱۳۳۸ در روستای بالا‌خانلو از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد؛ پدرش عباس، کشاورز بود و مادرش قمر نام داشت.شهید والامقام تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و در سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد.
این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و بیست و دوم تیر ماه سال ۱۳۶۷ در فکه بر اثر عوارض ناشی از مصدومیت شیمیایی به درجه رفیع شهادت رسید.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 965272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟