کاهش 20 درصدی جمعیت کیفری از برنامه های دادستانی در سال جاری است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، حسین رجبی گفت: 15 برنامه در راستای اجرای سیاست های قوه قضاییه در استان برنامه ریزی شده و اولویت اول در حوزه پیشگیری، کاهش جمعیت کیفری است و اولین برنامه ما اصلاح ذات البین با دو هدف کاهش جمعیت و محکومیت کیفری است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال با برنامه ریزی و تلاش تمامی همکاران قضایی، شاهد کاهش ۲۰ درصدی جمعیت کیفری زندان ها باشیم و بتوانیم شرایط آزادی و استفاده از نهادهای ارفاقی را برای برخی از مددجویان فراهم سازیم.

دادستان جدید مرکز استان اظهار داشت: از امروز کارگروه سازش در همه کلانتری ها فعال شده تا علاوه بر مجموعه های قضایی و شوراهای حل اختلاف از ظرفیت مجموعه انتظامی استان هم در صدد ایجاد صلح و سازش به درستی استفاده شود.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: پرونده هایی همچون تصادفات، حوادث ناشی از کار و تخلفات پزشکی را به شورای حل اختلاف ارجاع خواهیم داد تا منتهی به سازش شود و شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم .

رجبی همچنین تصریح کرد: موارد حقوق عامه و ترک فعل احصاء شده و به مدیران ابلاغ خواهد شد و در این راستا با هیچ مدیر و مسئولی مماشات و تعارف نداریم و از هیچ مدیری ترک فعل را نمی پذیریم و بعد از ابلاغ این دستورالعمل، برخورد جدی خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب در پایان خاطرنشان کرد: تلاش همه ما این است که بتوانیم موارد نقض حقوق عامه را رفع کنیم و قرارگاه حقوق عامه را در حوزه های مختلف تشکیل دهیم که می تواند اثرگذار باشد.

 

کدخبر: 797756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟