تهیه شیرینی پنجره ای با رمز و و رازش / فیلم

به گزارش رکنا، شیرینی پنجره ای در ماه رمضان طرفداران زیادی دارد. طرز تهیه شیرینی پنجره ای را آموزش داده ایم.

عزیزان مراحل را در فیلم مشاهده و نکات تکمیلی را در ادامه مطالعه کنید.

مواد لازم شیرینی پنجره ای:

نشاسته گل ؛ 3/4 پیمانه (نشاسته گندم )120 گرم

آرد گندم : یک پیمانه سر خالی ( 100 گرم )

تخم مرغ : 5 عدد

گلاب : 2 قاشق غذاخوری

شیر : یک پیمانه ( 100 گرم)

وانیل : 1/2 قاشق چای خوری

زعفران غلیظ دم کرده به میزان لازم

پودر قند و پودر هل آسیاب شده به مقدار کافی (البته 200 گرم کفایت می کند)

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی پنجره ای:

ابتدا نشاسته گل و شیر و گلاب مخلوط کنید و اجازه بدهید تا کاملا نشاسته در مواد حل و یکدست شود. بعد تخم مرغ ها را دونه دونه اضافه کنید و هر تخم مرغ را یک دقیقه مخلوط کرده. بعد تخم مرغ بعدی و وانیل را هم اضافه کنید تا بوی زهم تخم‌مرغ گرفته شود.

آرد را هم الک کرده و به مواد اضافه کنید و هم بزنید ( شما می توانید از نصفی آرد گندم و نصف آرد برنج استفاده کنید ) و کمی هم زعفران غلیظ دم کرده برای رنگ بهتر.

یک ساعت مواد را در فضای آشپزخانه استراحت بدهید حتما.

برای سرخ کردن روغن را داغ کنید و روغن باید زیاد باشد تا شیرینی ها در روغن شناور باشند. بعد قالب ها را در روغن بگذارید تا داغ شوند. البته زیاد داغ نشود چون در آن صورت وقتی داخل مواد می زنید مواد همان لحظه دور قالب می پزد و می ریزد از قالب و مواد حرام می شود. هر بار که خواستید قالب را در مواد بزنید حتما حتما مواد را با قاشق هم بزنید چون نشاسته ته نشین می شود.

قالب را کامل در مواد فرو‌ نکنید؛ تا جایی که لبه های قالب عین فیلم آغشته به مواد شود کافی است. بعد در روغن داغ بگذارید. چند ثانیه صبر کنید. حالا قالب را یک تکان بدهید. راحت جدا می شود و سریع برگردانید آن سمت و همان لحظه خارج کنید تا شیرینی نسوزد.

در سبد بگذارید تا کاملا خنک شود و در پایان مخلوط پودر قند و هل را روی شیرینی ها الک کنید و‌ مقدار شیرین شدنش هم بستگی به ذائقه تان دارد.

کدخبر: 985349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟