توسعه گردشگردی کشاورزی درلرستان نیازمند سرمایه گذاری است

به گزارش رکنا از لرستان ؛ جلسه ای درراستای توسعه طرح های تولیدی وگردشگری کشاورزی استان لرستان به ریاست سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی وباحضور معاونین ،مدیران ستادی وادارات تابعه وتعدادی ازسرمایه گذاران بخش گردشگری واقتصادی درمحل سالن جلسات سازمان برگزارشد.

سید عماد شاهرخی در این نشت با بیان اینکه لرستان دارای ظرفیت های بسیار مناسب  برای سرمایه گذاری دربخش گردشگری است، عنوان کرد : ما در حوزه گردشگری حدود ۱۳ محصول کشاورزی و خدماتی ارائه می دهیم که از غذاهای ارگانیک گرفته تا قایقرانی ، ماهیگیری و بازدیدهایی از گل های زینتی و گیاهان دارویی و امیدواریم از این پتانسیل خوب در استان به شکل موثر استفاده شود.

شاهرخی تصریح کرد: ازآن جایی که لرستان مستعد برای گردشگری اقتصادی است می تواند در جهت توسعه گردشگری استفاده گردد وگردشگری کشاورزی به عنوان یک اقتصاد مکمل در کنار کشاورزی دیده شده است و مردم، کشاورزان وسرمایه گذاران می توانندکمک بیشتری دراین راستا داشته باشند.

وی افزود:بابرنامه ریزی مناسب و استفاده از جاذبه های تاریخی، طبیعی و همچنین ظرفیت های کشاورزی و منابع طبیعی مانند سایتهای باغبانی ، کاشت و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی وجاذبه های طبیعی می تواند اقتصاد استان رامتحول کند.

درادامه این نشست سرمایه گذاران به تبادل وارائه نظرات جهت سرمایه گذاری درلرستان پرداختند وتصمیم برآن شدپس از بازدید حضوری ازظرفیت های گردشگری لرستان به ویژه شهرستان دلفان شروع به فعالیت گردشگری کشاورزی واقتصادی نمایند.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 870438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟