سفر هیئتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور به گلستان

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان در گفتگوی با خبر نگار رکنا گفت با موضوع دستاورد‌های سفر ۲۵آذر رئیس قوه قضاییه به گلستان گفت: این سفر هم از حیث ترکیب اعضای شورایعالی قضایی که همه حضور داشتند و هم از نظر حضور اعضای شورایعالی قضایی در شهرستان‌های استان ، کامل و جامع بود.

آسیابی ادامه داد: در این سفر با نشست‌های مختلف با فعالان اقتصادی، اقشار مردم و شورای اداری،  مشکلات عمده و اساسی استان در حوزه‌های اجرایی و قضایی مطرح و چاره اندیشی شد.

وی با بیان این که دو پرونده کثیرالشاکی در این سفر بررسی شد گفت: موضوع پتروشیمی گلستان یکی از مهم ترین مصوبات و پیگیری های انجام شده در سفر رئیس قوه بود که اختیارات ویژه به استان برای پیگیری و حل مشکلات آن داده شد.

آسیابی افزود: یک هفته پس از سفر رئیس قوه به استان از محل پتروشیمی بازدید و مشکلات و روند ساخت را از نزدیک پیگیری کردیم  و با پیگیری آقای سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی و مذاکره تلفنی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران قرار شد یک گروه کارشناسی از وزارت نفت و شرکت پتروشیمی ایران در سفر به استان برای راه اندازی پتروشیمی گلستان چاره جویی کنند

رئیس کل دادگستری استان گفت: این هیئت از محل پتروشیمی بازدید  و در جلسه ای با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان مسائل حقوقی، مالی و کارشناسی این پروژه را، بررسی می کنند.

حیدر آسیابی از شروع ساخت و ساز طرح موج های آبی گنبد هم خبر داد و گفت: این پرونده هم دومین پرونده کثیرالشاکی بررسی شده در سفر رئیس قوه به استان بود که در نشست ۶ ساعته با شاکیان و متهم پرونده ، قرار شد کار تکمیل این پروژه به مجری فعلی آن سپرده شود.

آسیابی گفت: قرار شده با اخذ وثیقه های متناسب با مطالبات شاکیان ، متهم از زندان آزاد و ساخت و ساز در پروژه آغاز شود و پروژه الحمدلله مجددا از سر گرفته شده است .

رئیس کل دادگستری گفت: محل اجرای طرح در توقیف دادگستری است و تا زمان تکمیل ، مجری طرح حق فروش آن را ندارد .

وی  افزود: رئیس دادگستری و دادستان گنبد هم بر متهم و هم  روند ساخت و ساز نظارت می کنند و خود  من هم هر سه ماه یکبار از محل سرکشی خواهم کرد .

آسیابی ادامه داد: اگر در مهلت تعیین شده یکساله طرح تکمیل نشود با اختیاراتی که رئیس قوه  تفویض کرده است ، دادگاه ویژه تشکیل و متهم محاکمه و طرح با سرمایه گذار دیگری تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه گفت: علاوه بر ۷۸ میلیارد تومانی که برای طرح های عمرانی دادگستری و دستگاه های تابعه به استان در سفر رئیس قوه اختصاص داده شد ، ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل دادسرای گنبدکاووس و ۱۴ میلیارد تومان هم برای حل مشکلات عمرانی و اداری حوزه قضایی گالیکش اختصاص داده شده است .

 

کدخبر: 760977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟