بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی لرستان ایمن نیستند

به گزارش رکنا از لرستان، امیر غفوری‌نژاد اظهار کرد: لرستان دارای قدمت فرهنگی بوده و بسیاری از فضاهای آموزشی ما در شهرهای بزرگ و روستاها  بین ۴۵ تا ۵۰ سال قدمت دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی  لرستان ناایمن هستند، اظهار کرد: برای استانداردسازی فضاهای آموزشی استان دولت به تنهایی نمی‌تواند اعتبارات مورد نیاز را تامین کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان اضافه کرد:  اگر کمک خیرین  نبود امروز شاهد استانداردسازی فضاهای آموزشی استان نبودیم.

غفوری‌نژاد ادامه داد: چنانچه اعتبارات دولتی ما سالانه بالای ۳۰ میلیارد تومان پول نقد باشد نه اسناد خزانه، بیش از ۳۰سال طول می‌کشد که بتوانیم این مقدار فضای  آموزشی را استاندارد کرده و در اختیار دانش آموزان و آموزش و پرورش  قرار دهیم.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳۰ کلاس درس را با مشارکت ۳۵ میلیارد تومان از سوی خیرین در ساخت فضاهای آموزشی استان احداث کردیم و انتظار می‌رود با مساعدت بیش از پیش خیرین گوشه‌ای از مشکلات فضاهای آموزشی استان را مرتفع سازیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه پس از سیل سپاه حضرت ابوالفضل(ع) کمک شایانی در امر مدرسه‌سازی به استان داشتند، گفت: پس از سیل ۹۸، سردار کشکولی و علیشاهی، ۲۷ فضای آموزشی را در قالب بیش از ۴۷ کلاس درس برای دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار استان ایجاد کردند و حتی تعدادی از این فضاهای آموزشی را هم تحویل آموزش و پرورش لرستان شده است.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 738952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟