راهنمای کامل انتخاب محل زندگی در شیراز

 

تفاوت فرهنگ و رسوم گاهی در دو محله مجاور هم به‌فراوانی بهچشم می‌خورند؛ ازاین‌رو، خوب است پیش از سفر، محله‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده و نهایتا محلی را انتخاب کنید که به سلیقه‌تان نزدیک‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید بلیط قطار و رزرو هتل، این مقاله را تا انتها بخوانید.

بهترین محله‌های شیراز برای اقامت در سفر

اگر می‌خواهید به شیراز سفر کنید، باید بدانید که بهشتی بی‌بدیل پیش‌روی شماست و سفری هیجان‌انگیز به قلب تاریخ خواهید داشت. کمتر شهری در دنیا این مزیت را دارد که هم از‌نظر تاریخی و هم از‌نظر طبیعی و رفاهی، غنی باشد. شیراز یکی از این شهرهاست که احوال‌تان را خوش می‌کند؛ بااین‌حال، برای اقامت در این شهر زیبا بسیار مهم است که محله مناسبی را انتخاب کنید و در یکی از بهترین نقاط شهر ساکن شوید. برای اقامت دائم و سکونت در این شهر، اهمیت این موضوع به‌مراتب بیشتر خواهد شد؛ اما نباید اهمیت محل اقامتگاه در سفر را نادیده بگیرید؛ ازاین‌رو، تصمیم گرفتیم تا این مقاله را به معرفی بهترین محله‌های شیراز اختصاص دهیم. در ادامه، لوکس‌ترین محله‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

قصر‌دشت

قصر‌دشت یکی از لوکس‌ترین محله‌های شیراز است که در ناحیه شمال غربی شهر واقع شده و یکی از محله‌های اعیان‌نشین به‌حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قصر‌دشت، قدیمی‌بودن آن است. اغلب خانواده‌هایی که در این محل زندگی می‌کنند، خانواده‌های قدیمی شیراز هستند که از‌نظر مالی هم در سطوح بالای جامعه قرار دارند؛ ازاین‌رو، با محله‌ای بسیار غنی مواجه هستید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم قصر‌دشت این است که آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای داشته و طبیعت بی‌نظیری دارد. در هر گوشه از محله قصر‌دشت، می‌توانید شاهد باغ‌های سرسبزی باشید که زیبایی محله را صدچندان کرده‌اند. این باغ‌ها علاوه‌بر این‌که لوکیشن فوق‌العاده زیبایی برای عکاسی به‌حساب می‌آیند، محصولات بی‌نظیر و خوش‌طعمی نیز دارند که معمولا در بازارهای محلی به‌فروش می‌رسند. به‌راحتی می‌توانید این میوه‌ها را خریداری کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

در این محله، یک مسیر زیبا برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ساخته شده که به جاده سلامت معروف است. برای پیاده‌روی صبحگاهی می‌توانید سری به این جاده بزنید. لازم به ذکر است که در این محله هتلی وجود ندارد؛ اما پس از آن‌که با خرید بلیط قطار خود را به قصر‌دشت رساندید، می‌توانید سوییت‌های محلی را رزرو کنید.

قصر‌دشت

معالی‌آباد

از دیگر محله‌های محبوب شمال غرب شیراز می‌توان معالی‌آباد را نام برد که محلی‌ها آن را «مالی‌آباد» می‌نامند. این محله یکی از شلوغ‌ترین محله‌های شیراز محسوب می‌شود که بسیاری از افراد تمایل دارند در آنجا زندگی کنند. خانه‌های معالی‌آباد اکثرا بسیار مدرن و لوکس هستند و زیبایی بصری خاصی دارند. در کنار زیبایی محله، از‌نظر امکانات گردشگری نیز معالی‌آباد را می‌توان در سطوح بالا در نظر گرفت. مجموعه‌های تجاری لوکس و پارک‌های بسیار زیبایی در این محله وجود دارند که توجه گردشگران را به خود جلب کرده‌اند.

دسترسی به معالی‌آباد شیراز بسیار آسان است. هم از‌طریق تاکسی و هم از‌طریق اتوبوس می‌توانید به این نقطه از شهر برسید؛ بااین‌حال، بهترین وسیله نقلیه برای دسترسی به معالی‌آباد، مترو است. در خط یک متروی شیراز، ایستگاهی به همین نام ساخته شده که به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. هتل‌های مختلفی هم در این نقطه از شهر برای اسکان و اقامت وجود دارند. هم‌زمان با خرید بلیط قطار شیراز، می‌توانید اقامتگاهی را نیز برای روزهای سفر رزرو کنید.

شهرک گلستان

شهرک گلستان یکی از شهرهای نزدیک به شیراز است که در شمال غربی شهر واقع شده است. در چند سال اخیر، توجه ویژه‌ای به شهرک گلستان شده و مراکز متعددی در این نقطه از شهر تأسیس شده‌اند. علاوه‌بر خانه‌ها و هتل‌های لوکس، مراکز تجاری و درمانی ویژه‌ای در شهرک گلستان ساخته شده‌اند که مسافران از آن‌ها لذت می‌برند. دو دلیل اصلی برای محبوبیت شهرک گلستان در چند سال اخیر وجود دارد. نخست، وجود دانشگاه پیام نور و مورد بعد، وجود نمایشگاه بین‌المللی شیراز است. حتی یک بیمارستان روان و ایستگاه راه‌آهن نیز در نزدیکی این شهرک قرار گرفته‌اند. با اقامت در این شهرک، می‌توانید سفر ارزان و اقتصادی داشته باشید و درعین‌حال به‌راحتی به کلان‌شهر شیراز دسترسی داشته باشید.

عفیف‌آباد

آخرین محله‌ای که در این مقاله برای اسکان در شیراز به شما معرفی می‌کنیم، عفیف‌آباد است. عفیف‌آباد در شمال شرقی شهر واقع شده و یکی از محله‌های لوکس و مرفه‌نشین شهر محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عفیف‌آباد، داشتن مراکز خرید فوق‌العاده لوکس و زیبا است. شما می‌توانید هر چیزی را از این مراکز خریداری کنید و از گشت‌وگذار در پاساژها نهایت لذت را ببرید. خوشبختانه قیمت کالاها در پاساژهای عفیف‌آباد معقول است و با هر میزان بودجه می‌توانید خرید مطلوبی داشته باشید. یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی شیراز یعنی باغ عفیف‌آباد، در این نقطه از شهر واقع شده است. جالب است بدانید که صاحب کل باغ‌های این منطقه بانویی به نام «عفیفه» بود که پس از مرگ او، نام عفیف‌آباد بر محله گذاشته شد.

عفیف‌آباد

بلیط قطار شیراز را از فلای تودی پیش‌خرید کنید

برای خرید بلیط قطار شیراز، هیچ فرصتی بهتر از پیش فروش قطار فلای تودی نیست. این پلتفرم سال‌هاست که به‌عنوان یک مرجع معتبر برای خرید بلیط هواپیما و قطار شناخته شده است؛ همچنین این پلتفرم بهترین خدمات گردشگری در هر حوزه‌ای را به مسافران ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند سفر شما داخلی است یا راهی کشور دیگری هستید؛ فلای تودی همراه همیشگی شماست. می‌توانید از پیش فروش بلیط قطار استفاده کنید و یا رزرو بهترین اقامتگاه‌ها را از‌طریق سایت انجام دهید

 

کدخبر: 995351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟