سامانه ارسال پیامک: کلید موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی امروزی

 

درواقع با ظهور استارت‌آپ‌های جورواجور با ایده‌های نوآورانه و برنامه‌های جوان‌پسندانه‌شان، کسب‌وکارها باید برای حفظ و رشد مشتریان خود از بهترین راه‌ها استفاده کنند و سعی کنند در این بازار رقابتی، خودی نشان دهند.

اصلا اگر بخواهیم کمپین‌های برندهای بزرگ و موفق را بررسی کنیم، می‌بینیم که این نام‌های شناخته شده، در هر هفته بین یک تا سه پیامک تبلیغاتی با محتوای تخفیف یا اطلاع‌رسانی به افراد ارسال می‌کنند. از طرفی 85 درصد افراد هم ترجیح می‌دهند از برندهای مورد علاقه‌شان پیامک تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی دریافت کنند. اما با این حال فقط 39 درصد از کسب‌وکارها به دنبال بازاریابی پیامکی هستند.

چرا باید در کمپین تبلیغاتی از سامانه پیامکی استفاده کرد؟

امیدوارم با خواندن مقدمه به اهمیت ارسال پیامک پی برده باشید. زیرا از اینجا به بعد قرار است کمی تخصصی‌تر حرف بزنیم و ببینیم چرا کمپین‌های تبلیغاتی باید از یک سامانه پیامکی استفاده کنند. اما اول بیایید این نکته را روشن کنیم که بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی نوعی از بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است که شامل برقراری ارتباط تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی، ارسال تاییدیه، کوپن تخفیف و غیره روی شماره تلفن مشتریان می‌شود. هنگام خرید یک سامانه پیامکی شما باید قوانینی را قبول کنید و مدارکی ارائه دهید که شما را از نظر قانونی ملزم می‌کند پیامک غیراخلاقی و غیره برای افراد ارسال نکنید. بنابراین در اجرای کمپین تبلیغاتی با استفاده از سامانه پیامکی، باید به یک سری اصول و اخلاقیات پایبند باشید.

سرعت بالای ارسال پیامک

بدون شک پیامک سریع‌ترین کانال بازاریابی موجود در حال حاضر جهان است. البته شاید چند سال دیگر تکنولوژی طوری پیشرفت کند که به یک درگاه سریع‌تری برسیم. اما درحال حاضر ارسال پیامک گروهی با یک پنل ارسال پیامک انبوه سرعت خوب و قابل قبولی دارد. جالب است بدانید 98 درصد از پیامک‌های ارسالی به مشتریان باز می‌شوند و در عرض 3 دقیقه خوانده می‌شوند. حالا اگر پیامک شما به اندازه کافی جذاب باشد و مخاطب را وسوسه کند، به خرید منجر خواهد شد.

سوای پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های  خدماتی و اطلاع‌رسانی هم تاثیر غیرمستقیمی روی فروش شما دارند. این سبک از پیامک‌ها، در دراز مدت باعث می‌شوند مشتری به شما اعتماد کند و به برندتان به چشم یک کسب‌وکار قابل اطمینان نگاه کند و نه تنها خود مشتری شما شود، بلکه دیگران را هم مشتاق به استفاده از کالاها و خدماتتان کند.

پنل ارسال پیامک انبوه

ارزان و اقتصادی

خرید یک سامانه ارسال پیامک در مقابل بسیاری از روش‌های تبلیغات، یک راه ارزان واقتصادی به شمار می‌رود. تبلیغات سنتی مثل تهیه بروشور کاغذ زیادی مصرف می‌کنند و برای طراحی و توزیع آن باید از چند نیروی کار استفاده کنید. در مقابل تبلیغات محیطی مانند بیلبورد و تبلیغات روی بدونه مترو و اتوبوس هم آنقدر گران است که شاید به زحمت و هزینه‌اش نصرفد. اما اجرای یک کمپین پیامکی، نه تنها هزینه معقولی دارد، بلکه در جذب مشتری هم بیش از روش‌های گفته شده موثر است. بنابراین توصیه می‌کنم اگر در تبلیغات و رشد کسب‌وکارتان جدی هستید، یک سیستم پیامک خریداری کنید.

یادگیری آسان و استفاده راحت از سامانه پیامکی

دلیل دیگری که باید از یک سامانه ارسال پیامک استفاده کنید، یادگیری آسان کار با پنل اس ام اس است. به‌خصوص اگر شرکت ارائه دهنده را خوب انتخاب کنید، می‌توانید حین کار حرفه‌ای شوید. پنل اس ام اس ملی پیامک فقط یک پنل به شما نمی‌فروشد. بلکه در تمام مسیر با شما همراه است. زیرا در وبلاگ ملی پیامک پر از مطالب آموزشی و راهنماهایی است که با استفاده از آن با چشم‌بازتری می‌توانید بازاریابی پیامکی را شروع کنید. ویدئوهای آموزشی زیادی هم توسط تیم فنی این شرکت تولید شده که کار با پنل پیامکی را برایتان راحت می‌کند.

تبلیغات هدفمند

از دیگر مزایایی که با استفاده از یک سامانه پیامکی نصیبتان می‌شود، تبلیغات هدفمند است. یعنی با در پیش گرفتن استراتژی درست، تبلیغات شما دقیقا به دست افراد می‌رسد که مشتری احتمالی شما هستند و لازم نیست وقت و هزنیه خود را برای افرادی که ممکن است مشتری شما نباشند هدر دهید. بیایید دوباره به مثال بروشور و تراکت تبلیغاتی برگردیم. حتما شما هم در مسیر پیاده‌روی خود چند نفر را دیده‌اید که به شما بروشور داده‌اند. اما چند درصد از این بروشورها واقعا به دست کسانی می‌رسد که به دنبال کسب‌وکار شما هستند؟

در سامانه پیامکی قابلیت‌های مختلفی گنجانده شده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مشتریان احتمالی خود را نشانه بگیرید و بدون هدف پیامک ارسال نکنید.

نکات مهم هنگام اجرای کمپین تبلیغات پیامکی

بالاتر مختصری با کارکردهای سامانه پیامکی آشنا شدید. اما هنگام اجرای کمپین تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کنید؟ چه چیزی باعث می‌شود اس‌ام‌اس شما از سایر پیامک‌ها متمایز باشد؟

متن جذاب بنویسید

هنگام ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی باید یک متن جذاب بنویسید. چیزی که افراد را مشتاق کند تا پیامک را باز کنند، آن را بخوانند و سپس از شما خرید کنند. این نکته یکی از مهم‌ترین نکات در بازاریابی پیامکی است. پس اگر لازم است زمان زیادی روی آن بگذارید و با چند متخصص مشورت کنید.

تعادل را رعایت کنید

حتما می‌دانید که رعایت تعادل از آن چیزهای مهمی است که همه رویش تاکید می‌کنند. اما هیچ کس دقیقا نمی‌گوید منظورش از این تعادل چیست؟ منظور ما از رعایت تعادل هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی این است که نه خیلی کم اس‌ام‌اس بفرستید و نه خیلی زیاد. اگر مثلا یک لیست از مشتریان وفادار و همیشگی خود دارید و دوست دارید به آنان پیشنهادات جذاب، تخفیف یا حتی متن اطلاع‌رسانی دهید، هر روز این کار را انجام ندهید؛ هفته‌ای یک الی دو پیامک برای ارسال به باشگاه مشتریان کافی است.

نکته مهم دیگر، تعادل زمانی است. یعنی صبح خیلی زود یا آخر شب‌ها به افراد پیامک نفرستید. چون پس از مدتی به عنوان یک برند مزاحم شناخته می‌شود و نه تنها ارسال پیامک بریتان سودی ندارد؛ بلکه شما را از الان هم عقب‌تر می‌اندازد.

اس‌ام‌اس

فراخوان عمل را فراموش نکنید

در نهایت فراموش نکنید که یک فراخوان عمل یا اقدام عمل یا همان Call to Action در انتهای پیامک خود بگذارید. فراخوان عمل یعنی از کاربر دعوت کنید کاری را انجام دهید یا او را به مرحله دیگری از وب‌سایت، فروشگاه یا فرآیند خرید هدایت کنید. مثلا از او بخواهید روی لینک شما کلیک کند.

فراخوان عمل باعث می‌شود کاربر بفهمد شما دقیقا از ارسال پیامک چه هدفی دارید و قرار هم نیست که یک ارتباط یک طرفه باشد. یعنی وقتی یک شماره تلفن یا لینک در انتهای پیامک می‌گذارید و از او می‌خواهید با شما تماس بگیرد دیگر این ارتباط یک طرفه نیست و کاربر هم قدرت انجام یک عمل که همان تماس با شما باشد را دارد.

خلاصه و نتجیه‌گیری

در این مقاله کوتاه درباره سامانه ارسال پیامک و نکات مهمی که در هنگام اجرای کمپین تبلیغاتی باید رعایت کنید، صحبت کردیم. امیدوارم با خواندن این مطلب بتوانید اولین گام در بازاریابی را به خوبی بردارید و خود را به عنوان برندی موفق و قابل اعتماد به مشتریان بشناسانید.

 

کدخبر: 957871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟