ریاست بر مجلس دوازدهم کار سختی است / طرح های پرچالش مجلس فقط با تغییرات اساسی به جریان می‌افتد

غلامرضا نوری قزلجه رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی رکنا ، به گمانه زنی در خصوص مجلس آینده و نقش فراکسیون مستقلین در این مجلس پرداخت.

مستقلین در تعیین رییس آینده بسیار موثرند

وی در خصوص میزان اثرگذاری حضور کاندیداهای مستقل بر تعیین رییس مجلس آینده، گفت: بسیار خوشحالیم که حدود یکصد کاندیدای مستقل در مجلس بعدی حضور دارند و شاید رییس مجلس از این طیف نباشد اما در تعیین رییس آینده اثرگذارند و این اثرگذاری حتما از مجلس فعلی بیشتر خواهد بود زیرا عدد مستقلین نزدیک دو و نیم برابر مجلس فعلی است.

نوری قزلجه افزود: اثرگذاری این فراکسیون با تعداد آرای بالا که برخی تجربه طولانی پارلمانی دارند، برخی از نخبگان جامعه‌اند و تخصص‌های خوبی دارند، در روند بررسی طرح‌ها و لوایح بسیار موثر است. این افراد با انگیزه‌های بالایی وارد مجلس می‌شوند و این جای امیدواری است.

حضور مشروط رادیکال‌ها نگران کننده نیست

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم سپس به این سوال پاسخ داد که "آیا حضور رادیکال ها در مجلس بعدی می‌تواند بر سرنوشت برخی طرح های مجلس فعلی همچون طرح صیانت تأثیر منفی داشته باشد" چنین گفت: من خیلی نگران رادیکال ها نیستم اتفاقاً تضارب آرا و تضاد آرا می تواند سازنده هم باشد ولی یک شرط اساس دارد و آن؛ رعایت اخلاق حرفه‌ای است و چنان‌چه این موضوع مغفول بماند، مجلس می تواند هر روز برای کشور یک داستان جدید درست کند.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح‌هایی همچون صیانت که در مجلس فعلی به نتیجه نرسید هم بعدی است در مجلس دوزادهم به ثمر برسد مگر آن‌که اصلاحات اساسی داشته باشد. البته شاید با همان عناوین در صحن تکرار شوند ولی حتما باید به لحاظ محتوایی تغغییر کند و با شاکله‌ای جدید به جریان بیفتد در غیر این صورت بر همان مسیر محدودسازی و فیلترینگ و .. بعدی است که راه به جایی ببرد و اساساً مطرح شود.

ریاست بر مجلس دوازدهم کاری صعب و دشوار است

رییس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم درباره "وزن جبهه پایداری در تعیین رییس مجلس بعدی" نیز اظهار داشت: وزن جبهه پایداری هم به اندازه عددشان است. به هر حال مجلس 290 نماینده دارد که بیش از سی نفر را اعضای جبهه پایداری تشکیل می‌دهند. من درباره این که منصب ریاست به چه کسی می رسد، اظهار نظر صریحی ندارم ولی به طور قطع راحت نمی توان بر این کرسی تکیه زد و حفظ و تداوم ریاست برای رییس بعدی هم اصلاً کار راحتی نیست.

کدخبر: 997123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟