حفظ و تقویت وحدت از پیام‌های شهداست

به گزارش رکنا ازقزوین، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ضمن تبریک هفته وحدت، ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به همه مسلمانان جهان گفت: امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب، با هدف تقویت وحدت شیعه و سنی و یکی شدن همه مسلمانان دنیا در زیر پرچم اسلام و قرآن‌کریم، دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند.

وی افزود: این نامگذاری مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی به منظور جلوگیری از تفرقه میان شیعه و سنی شد و توطئه‌های شوم آنها را خنثی کرد.

اسمعیلی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) در راستای استمرار رسالت دیگر انبیا، وحدت و برادری را برای جوامع بشری به ارمغان آورد، گفت: پیامبر مهربانی‌ها همه مسلمانان را زیر پرچم اتحاد و برادری قرار داد که بتوانند به دور از تفرقه و با صلح و آرامش در کنارهم به عنوان یک امت واحده در سایه عبودیت الله به سر منزل مقصود برسند.

وحدت مهمترین مولفه توانمندی و اقتدار امت اسلام است

وی با بیان اینکه وحدت مهمترین مولفه توانمندی و اقتدار امت اسلام است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مسلمان و در سایه ولایت‌فقیه، توانسته اتحاد بین شیعه و سنی را زیر یک پرچم به نام اسلام در کنار هم قرار دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: این اتحاد باعث قوی شدن مسلمانان در تراز جهانی شده که تحقق این مهم از برکت حضرت محمد(ص) است.

این مقام مسئول با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: طی این دوران، مردم ایران اعم از شیعه و سنی کنار هم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و از ارزش‌های انقلاب و خاک کشور دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که شهدا و جانبازانی از اهل تسنن در دفاع از انقلاب دارد که مایه افتخار و وحدت جهان اسلام شده است.

وی ادامه داد: قزوین در دوران دفاع مقدس برای حراست از ارزش‌های انقلاب 4 شهید و 7 جانباز سنی تقدیم کرده که مایه افتخار این استان است.

وحدت از پیام‌های شهداست

این مقام مسئول با بیان اینکه مطالعه پیام‌های شهدا باید در راس امور همه مردم باشد، گفت: حفظ و تقویت وحدت، اتحاد، برادری، همدلی، همبستگی و یکپارچگی بین شیعه و سنی از جمله این پیام‌ها است که باید مسلمانان در عمل به آن تلاش کنند.

اسمعیلی عزت و اقتدار را حاصل وحدت مسلمانان دانست و افزود: مذاهب اسلامی در ملت‌های مختلف، متنوع است اما مسلمانان با اطاعت از دستور خداوند به ریسمان الهی چنگ می‌زنند و متفرق نمی‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین ادامه داد: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی دل‌های مسلمانان به یکدیگر نزدیک‌ شده و هر روز هم نسبت به گذشته تقویت می‌شود تا در سایه وحدت و اتحاد، عزت مسلمانان در جهان افزایش یابد.

برنامه‌های بنیاد شهید قزوین در هفته وحدت

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی همزمان با گرامیداشت هفته وحدت به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برنامه‌ریزی شده است، گفت: اجتماع بزرگ جوانان گام دوم انقلاب با حضور نوجوانان و خانواده‌های قزوینی در گلزارشهدای شهر قزوین از جمله این برنامه‌ها بود که برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین یادواره شهدای وحدت با محوریت بزرگداشت شهدای اهل تسنن و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان اهل تسنن در قالب طرح سپاس از دیگر برنامه‌ها است.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 933606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟