152 تختِ بیمارستانی دیگر در اردبیل به اشغالِ کرونا درآمد

به گزارش  خبرگزاری رکنا در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در شبانه‌روز گذشته 7 نفر بیشتر از روزِ قبل از آن با ابتلای شدید به ویروسِ کرونا، در بیمارستان های استان بستری شدند و 7 بیمارِ کرونا مثبت هم در استان جان باختند.

شهرام حبیب‌زاده با اشاره به اینکه هزارو 125 بیمارِ مبتلا به کرونا در استان زیر نظر هستند افزود: شمار بیماران بستری در مراکزِ درمانیِ استان به ۸۶۱ نفر رسیده است و ۱۳۳ بیمارِ بدحال در بخش های مراقبت های ویژه با مرگ و زندگی دست به گریبان هستند.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۳۳ نفر هم با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شده اند گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، پارس‌آباد، سرعین و اصلاندوز در وضع قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر و نیر در وضع نارنجی (پرخطر) قرار دارند و بهبود یافتگان هم باید همچون بقیه افراد شیوه نامه های بهداشتی را به دقت و با جدیت رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین درباره روند واکسیناسیون علیه کرونا در استان خاطرنشان کرد: ۳۷۹ هزار و ۳۰۰ دُز واکسنِ کرئنا در استانِ اردبیل تزریق شده که از این میزان ۲۸۸ هزار و ۸۵۱ دُز نوبت اول و ۹۰ هزار و ۴۴۹ دُز نوبت دوم واکسیناسون است.

 

کدخبر: 715436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟