بسیج 500 هزار نیرو در طرح نوروزی + فیلم
حجم ویدیو: 11.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
جانشین فرمانده ناجا از به کارگیری و بسیج 500 هزار نیرو در طرح نوروزی 95 خبر داد

سردار اسکندر مومنی در حاشیه یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و اساسی نیروی انتظامی در سفرهای نوروزی کاهش سوانح و حوادث در دو مرحله از سفرهای دور و برون شهری و سفرهای درون شهری نوروز است.

وی با بیان اینکه با تلاش نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذیربط چون اورژانس، وزارت بهداشت و... 500 هزار نفر در راستای اجرای طرح نوروزی بسیج شده‌اند، گفت: در راستای این طرح، نیروی انتظامی سه دستور سازمانی را در نظر گرفته است.

وی افزود: این سه دستور سازمانی شامل حضور گسترده نیروهای انتظامی و پلیس راهور در جاده‌ها، اعمال قانون برای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و برخورد مناسب با مردم است.

سردار مومنی توضیح داد: حضور گسترده پلیس در تمامی جاده‌ها به صورت محسوس و نامحسوس، استفاده و به کارگیری تمام تجهیزات در راستای اجرای طرح نوروزی از اولویت‌های این طرح به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای قانون‌شکن سلامت مردم را به خطر بیندازند، بنابراین اعمال قانون در برابر تخلفات حادثه‌ساز از برنامه های جدی نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: البته اجرای قانون و برخورد جدی با متخلفان منافاتی با حرمت گذاشتن و احترام به مردم ندارد.

سردار مومنی، جانشین فرمانده ناجا، از هموطنان خواست حتما هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند. وی سبقت و سرعت غیرمجاز را عامل اصلی سوانح و تصادفات عنوان کرد و گفت: امیدواریم با قانون‌مداری مردم، طرح نوروزی به خوبی اجرا و شاهد کاهش تصادفات و سوانح باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی در راستای عدم شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفت چه اقدامی انجام می‌دهد، گفت: نیروی انتظامی در این حوزه اختیاراتی دارد؛ پلیس در خصوص شماره‌گذاری اختیار مطلق ندارد.

جانشین فرمانده ناجا افزود: مطابق قانون، پلیس برای خودروهایی که صلاحیت زیست محیطی و مجوز کیفیت توسط سازمان استاندارد را دریافت کرده‌اند روند شماره‌گذاری را انجام می‌دهد.

به‌گفته وی، پلیس در مواردی مانند کیسه هوا و ترمز دو قفل، ای بی اف، استاندارد یورو 4 و... و هر جا که قانون اجازه ورود به پلیس داده کوتاهی نمی‌کند و سختگیری‌های لازم را اعمال می‌کند.

سردار مومنی اضافه کرد: رقابت، نظارت و حمایت، سه عامل اصلی در ارتقای کیفت خودروها است که متأسفانه در برخی موارد در این حوزه کوتاهی می‌شود.

وی با بیان اینکه وام دادن در حوزه خودرو و بهبود وضعیت خودرو صرفا اثرگذار نیست، تأکید کرد: نیروی انتظامی هر جا که قانون اجازه می‌دهد از حقوق مردم حمایت شایسته می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا با ابراز امیدواری به بالا رفتن سطح استاندارد خودروها، گفت: در خصوص استاندارد خودروها ممکن است ابزار و قوانینی روی کاغذ وجود داشته باشد اما در کف خیابان در واقعیت شاهد مشکلاتی در این حوزه هستیم .

سردار مومنی تأکید کرد: تا زمانی که در حوزه خودرو انحصار باشد و رقابتی وجود نداشته باشد، مشکل وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه دانش خودرویی و صنعت در کشور مشکلی نداریم، یادآور شد که مشکل در حوزه خودرو ساختاری است.

جانشین فرمانده ناجا سپس افزایش جرایم را دارای نقش بازدارنده خواند و افزود: در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم با توجه به حساسیت فراوان در این حوزه تغییرات در متن قانون صریحا اعلام شود و به آیین نامه و بخشنامه موکول نشود. چرا که باعث تفسیرهای مختلف می‌شود.

سردار مومنی در خصوص افزایش جرایم و اعمال قانون مربوط به افزایش جرایم گفت: ما تابع قوانین و مقررات هستیم، معتقدیم همه چیز باید از مجاری قانونی طی شود.

وی بیان کرد: مصوبه دیوان عدالت در خصوص افزایش جرایم قانونی را صادقانه می‌پذیریم و اجرا می‌کنیم هر چند در این حوزه اظهار نظر و صحبت داریم؛ در خصوص افزایش جرایم و اعمال آن صد در صد تابع قوانین و مقررات هستیم.

سردار مومنی در خصوص امضای تفاهم‌نامه پلیس و راهور و بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: این تفاهم نامه امضاء شده و پلیس در راستای حفظ جان انسانی هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد؛ این تفاهم‌نامه در حوزه اهدای عضو بوده است.

کدخبر: 41899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟