تخصیص بیش از ۱۲۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات برنج از پاکستان و هند

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، در حاشیه آغاز بکار انجمن نخستین گردهمایی انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران، از ایجاد این انجمن و فعالیت‌های آن استقبال کرد و اظهار داشت: صدور خدمات مهندسی، صادرات دانش بنیانها، افزایش ترانزیت کالا، تکمیل کریدور‌های ارتباطی، و محور‌هایی همانند سوآپ آب، سو آپ گار - سوآپ برق - جزو سیاست‌های معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه است.

صفری ادامه داد: تلاش این معاونت در جهت ارز آوری است که در این راستا خوشبختانه صادرات غیر نفتی کشورمان سال گذشته به بیش از ۵۳ میلیارد دلار رسید که بی سابقه بوده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین خاطر نشان کرد: در واردات کالا هم تلاش می‌کنیم واردات کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور را از انحصار کشور‌ها خارج کنیم و چند منبعی باشد.

صفری همچنین میزان ارز اختصاص داده شده به برنج را بالا دانست و گفت: از پاکستان ۷۳۰ میلیون دلار و از هند ۵۰۰ میلیون دلار واردات برنج داشتیم که ارقام بالایی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: وزارت کشاورزی همکاری‌های خود را با چین آغاز کرده تا میزان برداشت برنج در هر هکتار افزایش و به هفت تا هشت برابر میزان فعلی برسد و ایران به جای اینکه کشور وارد کننده برنج باشد به یک کشور صادر کننده برنج تبدیل شود.

منبع:برنا

کدخبر: 886745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟