چطور ریاضی را در کنکور 100 بزنیم؟

چرا ریاضی را خوب نمی فهمیم؟

سخت بودن این درس برای عموم مردم طبیعی و عادی شده به طوری که اگر فرزند یک خانواده در این درس نمره بالایی بدست نیاورده باشد معمولا مورد سوال و سرزنش خانواده قرار نمی گیرد تا درسی مانند تاریخ و املاء و... که همه تقریبا انتظار نمرات بالایی در این درس دارند. تست زدن درس ریاضی هم به همین شکل برای دانش آموزان عادی شده است. تست زدن در بعضی مباحث نسبتا آسان کنکور مثل آمار، احتمال، دنباله ها و... برای خیلی از دانش آموزان سخت می باشد چه برسد به فصل هایی مانند تابع، هندسه، مشتق  و...

البته اسم بردن از فصل های رشته تجربی و ریاضی به صورت تمثیلی می باشد و این سختی دروس برای دانش آموزان رشته انسانی نیز صادق می باشد.

نوع آموزش در مدرسه مهم ترین دلیل کج فهمی درس ریاضی می باشد. بسیاری از دبیران از شیوه های سنتی و عادی در این درس استفاده می کنند و سبک و سیاق تدریس، همان روش های دهه های شصت و هفتاد است که با بیان فرمول و چند مثال امر تدریس را پایان یافته تلقی و به سراغ مبحث و فصل های بعدی می روند. البته این روش تدریس ها با کمک شبکه های اجتماعی کمی بروزتر شده و سطح تدریس ها رو به رشد است ولی کافی نیست. چاره کار چیست؟

چرا دانش آموزان و داوطلبان از درس ریاضی فراری شدند؟ چرا تدریس در موسسات کنکوری مثل کلاسینو جذاب و پرمتقاضی شده است؟ علت این امر بیان ساده و مفهومی درس ریاضی از پایه است به طوری که مثلا برای یادگیری فصل اول ریاضی دهم به نام مجموعه، الگو و دنباله شما نیازمند مطالعه فصل های مرتبط ریاضی هفتم و هشتم هستید یا مثلا اگر می خواهید مبحث معادلات و نامعادله را فرا بگیرید باید به پیش نیاز آن در پایه نهم که اتحادها می باشد توجه کنید.

مورد دیگر انتخاب بهترین اساتید ریاضی کنکور است که در ادامه معرفی آن ها نیز می پردازیم.

چطور در ریاضی درصدهای بالا کسب کنیم؟

اولین کار این است که با شیوه مطالعه درس ریاضی آشنا شوید. در ریاضی شما باید با اثبات آشنا شوید که قبل از آن باید از کتاب درسی مطالعه داشته باشید. مطالعه درسنامه و حل تمرین های کتاب درسی مرحله بعدی شماست که بدانید بدون استفاده از یک منبع کمک مطالعاتی چقدر در حل تمرین مهارت دارید و یادگیری شما چقدر تاثیرگذار است. این حس خوب یادگیری باید تا روز آخر برگزاری همراه شما باشد.

اطلاع از بودجه بندی کنکور نیز گام بعدی نتیجه گیری شماست. دانستن تعداد سوالات هر درس، در برنامه ریزی و زمان مطالعه شما تاثیرگذار است. به طور معمول مشتق و کاربرد مشتق بیشترین سوال درس ریاضی را شامل می شود و مباحثی مانند تابع، مثلثات، آمار و احتمال در رده بعدی قرار دارند.

گام بعدی استفاده از منابع کمک آموزشی و درسنامه در تست زنی می باشد که نقش اساسی و بنیادی در آموزش شما دارد و در نهایت تست زنی و ارزیابی آموزشی شما که راندمان تست زنی شما را افزایش می دهد.

کلاس های ریاضی کنکور کلاسینو

در کدام کلاس ریاضی کنکور شرکت کنیم؟ آنقدر سطح تدریس اساتید در شهرها و روستاهای مختلف متفاوت می باشد که کلاس برداشتن حضوری با بعضی اساتید نامبروان در آن منطقه و خطه کاری بسیار دشوار و سخت به نظر می رسد. مسافت های طولانی که دانش آموزان برای رفت و آمد صرف می کنند، ترافیک و شلوغی مسیر، شرایط آب و هوایی، کلاس های فوق برنامه دانش آموز و... از عواملی هستند که تاثیر منفی بر یادگیری شما می گذارند. کلاس های آنلاین موسسه کلاسینو یک پلتفرم کامل برای تست زنی و آموزش تشریحی ریاضی سه پایه می باشد.

از مزایای کلاس های آنلاین می توان به صرفه جویی بسیار در وقت برای رفت و آمد، فضای خلوت و با آرامش نسبت به کلاس های حضوری، امکان تماشای مجدد جلسات  ضبط شده، حل سوال و آزمون های کلاسی، رفع اشکال و پرسش و پاسخ اشاره کرد. اما مهمترین مزیت تدریس های انلاین از نظر نگارنده، کیفیت عالی تدریس می باشد که دانش آموزان سراسر کشور می توانند از بهترین اساتید ریاضی کنکور به صورت یکسان بهره ببرند.

قیمت کلاس های آنلاین موسسه ای مانند کلاسینو نسبت به کلاس های خصوصی و حضوری در بسیاری از شهرها بسیار کمتر می باشد. به طور مثال هزینه ثبت نام در کلاس های ریاضی کنکور کلاسینو شاید کمتر از هزینه 3 جلسه کلاس ریاضی حضوری باشد و با پرداخت این هزینه می توانید 50-40 جلسه تدریس کامل آموزش و تست زنی را داشته باشید و در این کلاس ها شرکت کنید.

یک خصوصیت جالب تدریس اساتید ریاضی کلاسینو ارائه تمام نکات آموزشی و تست زنی در یک پکیج می باشد. در بیشتر موسسات یا کلاس های کنکوری دوره های اموزش و تست، جداگانه برگزار می شود اما همانطور که خود شما نیز اطلاع دارید ریاضی درسی ترکیبی و تمرین محور است یعنی آموزش و تست مکمل هم می باشد و دوره ای تحت عنوان فقط آموزش یا فقط تست در این درس معنا و مفهومی ندارد.

بهترین اساتید ریاضی کلاسینو

  • آریان حیدری
  • بابک سادات
  • بهرام جلالی
  • خسرو محمد زاده

هر کدام از اساتید فوق در رشته ریاضی سال های سال است که جزء بهترین اساتید ریاضی کنکور می باشند.

آریان حیدری مولف کتاب هرکول و میکرو ریاضی و حسابان جزء رتبه سازترین دبیران کلاسینو می باشد و همواره دانش آموزان ایشان در این رشته درصدهای بالایی را در کنکور کسب کرده اند. استاد آریان حیدری ریاضی تجربی، حسابان ریاضی و ریاضی و آمار انسانی را تدریس می کنند.

استاد بابک سادات به طور اختصاصی تدریس حسابان و ریاضی رشته تجربی و ریاضی را برعهده دارند و مولف یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ کنکور در درس ریاضی بوده اند و سال هاست که از مدرسان فعال و قوی ریاضی کلاسینو می باشند.

بهرام جلالی استاد اول هندسه و گسسته رشته ریاضی می باشد و صد البته دوره های تدریس ایشان در درس ریاضی و تجربی نیز همواره با استقبال خوبی همراه بوده است.

استاد خسرو محمدزاده نیز از حرفه ای ترین و دلسوزترین معلمان کلاسینو در رشته انسانی می باشند که همواره کلاس های ایشان جزء پرمتقاضی ترین کلاس های رشته انسانی می باشد.

توضیحات تکمیلی راجع قیمت کلاس ها، زمان برگزاری و طرح درس اساتید در سایت کلاسینو ارائه شده است و تماشای رایگان دو جلسه اول آن با ثبت نام در کلاسینو امکان پذیر است.

سخن پایانی

در درس ریاضی خیلی زود ناامید نشوید. تست زدن در این درس برخلاف دروس حفظی بسیار زمان بر است و نیاز به تکرار و تمرین بسیار دارد. موفق و پیروز باشید.

کدخبر: 1042170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟