معجون برای رشد گیاهان

به گزارش رکنا، از دست رفتن زیبایی و شادابی گیاهان یا گل، یکی از دغدغه های صاحبان آن است.

هریک از انواع گل‌های خانگی یا همان گیاهان آپارتمانی نیازها و روش‌های نگهداری خاص خود را دارند که در زمان خرید باید به آنها توجه کنید. اگر خودتان اطلاعات کافی راجع به یک گونه گیاه آپارتمانی ندارید حتما از کارشناس فروش بایو بیز، اطلاعات کافی راجع به نیازهای گیاه کسب کنید و یا قبل از خرید مطالعه داشته باشید.کمبود آهن می تواند منجر به علایم قابل توجهی در گیاه شود، مانند زمانی که برگ ها زرد می شوند. برای داشتن یک باغ خوب، خاک باید پرورش داده شود و درست مثل بدن انسان به تغذیه نیاز دارد.

مهم است که خاک دارای تعادل مناسب از مواد مغذی باشد. اگر خاک حاوی مواد مغذی آلی باشد، توده ­های زیادی باهم مخلوط شده و مانع از دسترسی هوا و آب به ریشه­ ها می ­شود. اگر خاک سنگ زیادی داشته باشد، قادر نخواهد بود آب مورد نیاز را حفظ کند. خاک مناسب بایستی آب، هوا و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تامین کند. اگر خاک شما بیش از حد شنی و یا بیش از حد سخت باشد، برای کمک به رشد سریع گیاه مقدار مخلوط خاک را به آن اضافه کنید. برخی چیزهای خوب برای افزودن به خاک عبارتند از کود، چمن و کمپوست.شخم زدن خاک شما برای ایجاد مسیر برای آب، هوا و ریشه های گیاه مهم است، با این حال استفاده از یک چنگال پهن برای شخم زدن تاثیر زیادی بر ارگانیسم های موجود در خاک یا ساختار آن دارد و بسیار مهم است.

رعایت فاصله‌ بین آبیاری‌ها در گل های خانگی

رعایت فاصله‌ بین آبیاری‌ها در گل های خانگی بسیار اهمیت دارد. گیاهان در زمستان به آبیاری کمتری احتیاج دارند و تعداد دفعات آبیاری آنها باید کم شود. به طور کلی گیاهان گوشتی و کاکتوس‌ها به آبیاری کمتری احتیاج دارند و فاصله‌ی آبیاری آنها بیشتر است.

یکی از مهم‌ترین نیازهای گیاهان، نور کافی است. اغلب گیاهان نور غیرمستقیم خورشید را دوست دارند و برخی از گل‌دارهای آنها نیاز به چند ساعت نور مستقیم خورشید دارند. قبل از خرید هر نوع گیاهی شرایط فضای خانه و داشتن مکانی با نور مناسب برای گیاه را در نظر داشته باشید. بعضی از گل‌های خانگی با نور مصنوعی هم می‌تواند نیاز خود را رفع کنند ولی بعضی‌ از آنها فقط به نور طبیعی احتیاج‌ دارند.

کود در واقع غذای گیاه است. کوددهی به گیاهان یکی از راه‌های تقویت گل‌های خانگی است. استفاده از کود، نیاز گیاهان به عناصری مانند فسفر، پتاسیم و نیتروژن را رفع می‌کند. نیاز به کود در گیاهان مختلف مانند هر ویژگی دیگری متفاوت است. برخی از گیاهان هر سال یک بار و بعضی از آنها سالی دوبار به کود احتیاج دارند. استفاده از کود برای گیاهان مخصوصا گیاهان گلدار اهمیت زیادی دارد و باید طبق دستورالعمل از کود استفاده شود تا باعث از بین رفتن گیاه نشود.

کودها در انواع مختلف طبیعی (کود حیوانی، فرآوری شده، کود ارگانیک) و شیمیایی و به شکل‌های پودری، گرانوله، مایع و.. در بازار وجود دارند. یکی از انواع کودهای مناسب برای گل‌های خانگی کود مایع (liquid fertilizer) است. کود مایع شامل ترکیبی از عناصر غذایی پرمصرف و کم‌مصرف مورد نیاز گیاه است که از راه ریشه گیاهان جذب می‌شود و برخی از انواع کودهای مایع هم به صورت محلول‌پاشی روی برگ‌ها به گیاه می‌رسند.

تا جایی که امکان دارد از مصرف کودهای شیمیایی پرهیز کنید. کود آلی علاوه بر حفظ بافت و ساختار خاک، کیفیت محصول را افزایش می دهد. استفاده از کودهای معدنی یا آلی باعث تولید محصولات ارگانیک می شود.

با کودهای مایع و جامد بایوبیز که غنی شده با فسفر و نیتروژن شده است بهترین کودهای اورگانیک را برای رشد و گلدهی و میوه آن فراهم می کند.

کدخبر: 859692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟