مصاحبه با علیرضا زروندی؛ آهنگساز و تهیه کننده فیلم

به گزارش رکنا، علیرضا زروندی از افراد هنرمند کشورمان است که در حرفه موسیقی، ترانه سرایی و تهیه کنندگی فیلم فعالیت می کند. با او مصاحبه ای را انجام داده ایم که با هنرهای او بیشتر آشنا شوید.

خودتان را معرفی کنید؛ اصالت، تاریخ تولد، شغل، تحصیلات:

با سلام، علیرضا زروندی هستم، متولد فردیس البرز، فوق لیسانس مدیریت بازرگانی  و یک دهه شصتی .

علیرضا زرورندی تهیه کننده

شما در کار موسیقی فعالیت می کنید و تهیه کنندگی فیلم؛ ارتباطی را بین این ٢ مقوله می بینید؟ و کدام را بیشتر دوست دارید؟

من در موسیقی به عنوان ترانه سرا، آهنگساز و تنظیم کننده فعالیت دارم و در سینما به عنوان تهیه کننده، به نظرم این 2 مقوله از هم جدایی ناپذیرند و مکمل هم هستند. خودم بشخصه موسیقی را بیشتر ترجیح می دهم  و دوست دارم.

آقای زروندی آیا با خواننده ای در کنسرت همکاری داشتید؟

به خاطر مشغله های بسیار زیادی که در سینما و همچنین تولید آهنگ داشته ام تا به حال این امر میسر نشده است.

زرورندی

در فکر کنسرت مستقل نیستید؟

در حال حاضر دارم روی چند خواننده جدید که بااستعداد هستند و مطمئنم در مارکت موسیقی جواب خواهند داد به عنوان تهیه کننده کار می کنم، کارهایی برای آنها تولید کرده ام، البته ناگفته نماند که اکثر ترانه ها و آهنگسازی آثار از خودم است که ان شاالله در آینده ای نزدیک با اخذ مجوز آهنگ های این خواننده ها از واحد موسیقی وزارت ارشاد شاهد اجرای آنها در کنسرت ها خواهیم بود.

از مشکلات تهیه کنندگی بفرمایید.

‌تهیه کنندگی در سینما و موسیقی مشکلات زیادی دارد، درمجموع تهیه کننده نقش مالی و تشکیلاتی را بر عهده دارد، تهیه کننده از ابتدا تا انتهای کار نقش حیاتی را در کار دارد؛ یعنی اولین کسی است که وارد چرخه تولید می شود و آخرین کسی است که از چرخه تولید خارج می شود. او به عنوان تامین کننده هزینه ساخت فیلم باید تا انتهای کار حساب شده جلو برود تا خدای نکرده تولید فیلم متوقف نشود. تهیه کنندگی موسیقی هم به همین منوال است، کشف استعداد و سرمایه گذاری روی آن و گذراندن مراحل تولید و ساخت و ساز آهنگ و اخذ مجوزها و شناساندن خواننده به عموم مردم که هزینه زیادی بابت پخش هر اثر باید متقبل شد تا آن اثر هیت یا ترند شود و در آخر اجاره سالن و گروه نوازنده و اجرای کنسرت‌ و...

زرورندی تهیه کننده

جدیدترین کارتان در تهیه کنندگی؟

جدیدترین کارم در تهیه کنندگی سینما  سریال خرچنگ هاست به نویسندگی خانم سمانه قربانی کیائی که سرمایه گذاری آن را نیز خودم بر عهده دارم. همچنین فیلم سینمایی نماهای وصله دار و ... که ان شاالله با مساعدت وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر به زودی محقق شود. فیلم های داستانی سفر، سیگار، استاد شاخ، صنم و صفدر، پوک عمیق، خونه دودی، شب شهر تاریکی و ... به تهیه کنندگی و سرمایه گذاری خودم تا حال تولید شده است.

علیرضا زرورندی تهیه کننده و موزیسین

وقتی کلافه و خسته می شوید چه می کنید؟

آهنگ گوش می دهم تا به آرامش برسم.

جز این 2 حرفه آیا در شغل دیگری هم مشغولید؟

بله، تولید مبلمان منزل.

در خانواده تان کس دیگری جز شما هم اهل هنر هست؟

بله؛ هم برادر بزرگتر از خودم و هم برادر کوچکترم هردو به سینما و موسیقی علاقه مندند.

تا به حال چند کار را به عنوان آهنگساز و تهیه کننده مدیریت کردید؟

خیلی زیاد؛ شاید حدود 500 اثر

علیرضا زرورندی

یک جمله به مردم ایران بگویید.

مردم خوب سرزمینم روی سر من جا دارید.

و حرف آخر؟

تشکر می کنم از شما خانم جهانی، خبرنگار خوب رکنا و همچنین از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و واحد موسیقی وزارت ارشاد و همه مردم عزیز ایران.

آیا این خبر مفید بود؟