کنسرت خاطره‌سازها خاطره ساخت + فیلم

به گزارش رکنا، « کنسرت خاطره‌سازها» با صداها و نواهای خاطره‌انگیز خوانندگان پیشکسوت خوش‌صدا روی سن تالار وحدت برگزار شد تا دوستداران موسیقی فاخر و حرفه‌ای پس از مدت‌ها از شنیدن صداهای خاطره‌انگیز ستاره‌های پاپ دهه‌های 70 و 80 لذت ببرند.

در ابتدای این کنسرت نوستالژیک پاپ که با هدف قدردانی از این هنرمندان ترتیب داده شده بود، قاسم افشار با تشویق حضار روی سن آمد و پیش از اجرای قطعه «جوونی» گفت: خوشحالم که روی ماهتان را می بینم، امیدوارم بتوانیم شب بسیار خوبی در کنارهم بسازیم  و دوست دارم من و رفقای خوبم را در اجرای کنسرت یاری کنید.

 «زنجیری» دیگر قطعه اجرا شده توسط افشار در این کنسرت بود که با شعر زیبای داریوش شهریاری مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

در ادامه چنگیز حبیبیان روی سن آمد و گفت: بعد از 12 سال روی سن آمدم و با کنسرت خاطره‌سازها  و همکاری محمد رضا چراغعلی و همت سجاد عزیزی آرام در خدمت شما عزیزان هستم. امیدوارم از اجرای خوب قاسم افشار، لذت برده باشید. سپس به اجرای «خاطره‌ای فراموش» از سروده های سهیل محمودی و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی پرداخت  که  برای بسیاری هنوز خاطره انگیز است.

«خبرین وارمی» از عاشیق زولفیه دیگر آهنگ اجرایی توسط این خواننده آذری زبان بود که ملودی شیرین آن با حجم صدای حبیبیان رنگ خاصی به آن داده و بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت. سپس از حمید غلامعلی برای اجرای آهنگهای خود روی سن دعوت کرد.

حمید غلامعلی با حضور روی سن گفت: گرفتن میکروفن از چنگیز حبیبیان کار سختی است، اما من موفق شدم و قطعه ای که قصد دارم اجرا کنم را پیش از این در سال 76 اجرا کرده بودم.

غلامعلی قطعه معروف« تقاص» به آهنگسازی محمدرضا چراغعلی، از آلبوم «پاییز بعداز تو» را اجرا و آن را به تمام مردم و عاشقان ایران تقدیم کرد. او که فیلمی در حال اکران دارد پس از اجرای خود ازعادل تبریزی؛ کارگردان فیلمش قدردانی و تشکر کرد. در انتها نیز از جوانترین عضو گروه دعوت کرد تا به اجرای خود بپردازد.

مهدی مقدم پیش از اجرای خود از حضور در جمع خوانندگان پیشکسوت دهه 70 ابراز خوشحالی کرد و گفت: این خوانندگان پیش از من در عرصه موسیقی حضور داشتند و صداهای خوبی دارند. افتخار می‌کنم من نیز در جمع این هنرمندان حضور دارم .

قطعه «تو رو دوست دارم» را در همراهی با حضار اجرا کرد که اجرایی شاد و پرانرژی بود.

در بخش بعدی نیز قاسم افشار دو قطعه شاد تقدیم کرد که یک آهنگ قدیمی از آثار پیشین خودش با عنوان «آی آدمای مهربون» و دیگری اثر زیبای خانم پوران خواننده ایرانی خوان با شعر و آهنگی از جهانبخش پازوکی و تنظیم واروژان که اجرای کنسرتی آن برای این اجرا توسط علی فرهنگی صورت گرفته بود.

کنسرت با غزلخوانی چنگیز حبیبیان با غزلی از شاعر چیره دست کشورمان سجاد عزیزی آرام ادامه یافت  و پس از آن با یاد کردن از استاد اکبر گلپا که به تازگی آسمانی شده است، گفت: جادارد یادی بکنم از مرد حنجره طلایی ایران؛ اکبر گلپایگانی اگر او را استاد خطاب نمی‌کنم از این جهت است که واژه استاد برای چنین بزرگ مردی کم است و حق مطلب را ادا نمی‌کند. اگر آدم کوچکی از آدمی بزرگ تعریف کند، در حق او ظلم کرده است. اما به راستی گلپا خواننده‌ای صاحب سبک و در واقع بدعت گزار آواز ایرانی است.

حمید غلامعلی نیز دوباره روی سن آمد و این بار با انرژی و اکت بالا، قطعه معروف «آقای حکایتی» را با همراهی حاضران در سالن اجرا کرد. این قطعه یادآور سال‌های کودکی و نوجوانی بسیاری از مردم بود که به خوبی از پس اجرای دسته جمعی آن برآمدند.

زیر گنبد کبود یا آقای حکایتی نام مجموعه تلویزیونی مخصوص کودکان بود که تیتراژ آن را حمید غلامعلی خوانده بود.

مهدی مقدم به عنوان آخرین خواننده مجدد روی سن آمد و آهنگ معروف «خیلی بدشد» را اجرا کرد و سپس از دیگر خوانندگان دعوت کرد همگی روی سن آمده و به اجرای قطعه مشترک خود بپردازند. این قطعه«خاطره‌سازها» نام داشت  با مطلع:

ببین این صدا آبروی منه

میخوام آبرومو بریزم به پات

بیا با من از خاطرات بگو

از عاشق شدن، گریه ها، خنده هات

سازنده این اثر دکتر محمدرضا چراغلی و ترانه آن را داود رحمت الهی سروده است.

شهره سلطانی(بازیگر، موزیسین)، رضا ناصری(دروازه بان اسبق تیم ملی)، پروفسورمحمدی، حمید ماهی صفت،امیر نصرتی (خواننده)، عادل تبریزی(کارگردان)،حسین استیری(خواننده و مدلینگ)،مختار ساعدی(بازیگر) میهمانان کنسرت خاطره‌ها بودند.

علی فرهنگی (رهبر ارکستر)، سرپرست گروه (دکتر محمدرضا چراغعلی )، سجاد عزیزی آرام (تهیه کننده)، حسین بابایی (ویلون)، میقم طاهری (گیتار نایلون)، مقداد طاهری (فلوت)، پویا یزدانی (پرکاشن)، میثم میرزایی (باس)، علی آرتام الکتریک)

اعضای این گروه در اجرای کنسرت

علی مستعان : گیتار الکتریک

علی یزدانی : پرکاشن و ادوات

امیر سالار اسمعیلی :درامز

حسین بابایی : ویلن

مقداد طاهری : فلوت

میثم طاهری : گیتار نایلون

میثم میرزایی : گیتار باس

فرهاد فقیر : باغلاما

علی فرهنگی : رهبر ارکستر

آیا این خبر مفید بود؟