مدرس قنادی از روز جهانی مافین در غرفه رکنا گفت + فیلم

به گزارش رکنا، امروز سومین روز از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌ های ایران در حال برگزاری است و از طرفی در تقویم میلادی 20 فوریه است که روز جهانی مافین نامگذاری شده است. به همین بهانه از خانم مریم محمدی که به هنر شیرینی پزی می پردازد دعوت کردیم تا در غرفه پایگاه خبری رکنا در نمایشگاه رسانه های داخلی حاضر شود و ما را با این شیرینی خوشمزه بیشتر آشنا کند. جالب است بدانید که او مدرک تحصیلی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی را دارد اما به دلیل علاقه اش به شیرینی پزی به این هنر خوشمزه روی آورد.

مریم محمدی شیرینی پز

وی درباره تاریخچه مافین به ما گفت: مافین اولین بار در کشور انگلستان توسط شیرینی پزهای انگلیسی تهیه شده که به دلیل محبوبیتی که بین مردم داشته کم کم به کشورهای دیگر مانند آمریکا، روسیه و فرانسه هم انتقال داده شد و هرکس براساس فرهنگ و ذائقه مردمش تغییراتی را در رسپی مافین داده است.

به گفته مریم محمدی مافین در اصل یک نوع نان شیرین شده است که به خاطر تغییراتی که در آن ایجاد شده امروزه به اسم کاپ کیک و یا کیک فنجانی هم شناخته می شود. البته وقتی مافین وارد کشورمان ایران شد اولین بار شیرینی پزهای یزدی آن را امتحان کردند و فرهنگ ایران و ذائقه مردم ایران را در آن دخیل کردند؛ مثل گلاب و زعفران که به آن افزودند که ما الان مافین را به اسم کیک یزدی هم می شناسیم.

طبق اظهار نظر این مدرس شیرینی پزی تنوع مافین سلیقه ای است و هر کس طعمی را به آن اضافه کرده؛ مثل شکلات، گردو، هویج، هل و ... براساس سلیقه مردم و آنچه عموم آنها می پسندند طعم هایی را به آن اضافه می کنند ولی اصل پایه مافین آرد، روغن، شیر، خمیرمایه و شکر است. حالا برخی افراد شکرش را زیاد کرده اند و یا به جای روغن به آن کره اضافه کرده اند که باعث تغییراتی در طعم مافین شده ولی اصل آن خمیرمایه است که به آرد اضافه شده و شیر و روغن.

مریم محمدی

مافین باکیفیت بافت نرم و پوکی دارد و از عطر خوب آن مانند زمانی که عطر شیرینی از خانه ها بلند می شود می توان باکیفیت بودن آن و تازگی مافین را تشخیص داد. این استاد شیرینی پزی درباره جایگاه مافین در بین ایرانی ها گفت: مافین در بین ایرانی ها خیلی طرفدار دارد و هر کس به راحتی در خانه اش می تواند آن را بپزد. چون رسپی خیلی سختی ندارد و بنابراین در بین همه اقشار مردم از خانم های خانه دار تا شاغل طرفدار دارد.

خانم محمدی با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز به ما گفت که برای عید برنامه ریزی زیادی کرده و در صدد است تا پکیج های نوروزی را برای شیرینی عید به مردم ارائه دهد.

او در پایان اظهار کرد که از طرفداران پر و پا قرص رکنا است و در روز بخش های مختلف رکنا مخصوصا اخبار آشپزی را در بخش رک پلاس دنبال می کند.

برای این هنرمند کشورمان آرزوی سلامت و موفقیت می کنیم.

کدخبر: 973935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟