معرفی فیلم میرو؛ داستانی از دل سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، فیلم میرو به کارگردانی حسین ریگی یکی از آثار حاضر در چهل‌ودومین دوره فیلم فجر است که در بخش سودای سیمرغ رقابت می‌کند. این فیلم یکی دیگر از محصولات بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد سینمایی فارابی است که امسال در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند.

خلاصه فیلم میرو

فیلم «میرو» که سومین تلاش سینمایی حسین ریگی بعد از «هوک» و «لیپار» است، داستان زندگی پر فراز و نشیب پسری بلوچ به نام میرو را روایت می‌کند که درگیر اتفاقات عجیب و غریبی برای رسیدن به یک هدف بزرگ می‌شود. این فیلم با محوریت نمادین یکی از بسیجیان نوجوان شهرستان چابهار و اراده وی برای عزیمت به جبهه‌های جنگ، تحت تاثیر سردار شهید حاج قاسم میرحسینی ساخته شده است.

بازیگران و عوامل فیلم میرو

    فیلمنامه: حسین ریگی نویسندگی فیلمنامه «میرو» را هم برعهده دارد.

    تهیه‌کننده: سعید الهی

    بازیگران: سودابه بیضایی از بازیگران این فیلم است. بیضایی بازیگر، نویسنده، شاعر و نقاش است. او فیلم‌های زیادی برای سینما و تلویزیون ایران بازی کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به فیلم «تعارض» و سریال «ارمغان تاریکی» اشاره کرد.

    امیررضا دلاوری از بازیگران مرد فیلم «میرو» است. دلاوری در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر کارنامه پرباری دارد. او در فیلم «خائن‌کشی» ساخته مسعود کیمیایی، سریال «کلاه پهلوی» ضیاالدین دری، تئاتر «مرگ دستفروش» به کارگردانی اکبر زنجان‌پور و سریال «یاغی» محمد کارت که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شد نقش داشت.

    حمید ابراهیمی هم از بازیگران این فیلم است. این بازیگر، نویسنده و کارگردان که بیشتر در عرصه تئاتر فعالیت دارد، در فیلم‌ها و سریال‌های مهمی نقش‌آفرینی کرده است. از نمونه فعالیت‌های شناخته‌شده او می‌توان سریال «گاوصندوق» و فیلم «فرزند خاک» را نام برد. ابراهیمی تا کنون شش جلد نمایشنامه‌ نوشته و بارها در جشنواره‌های داخلی برای کارگردانی و نویسندگی آثارش تحسین شده است.

    مهدی دین‌محمدپور، آرزو تاج‌نیا، ایوب افشار، ابوالفضل همراه، احمدرضا غلامی، محمد بصیرپور، عبدالمجید بلوچ شارکی، فاطمه شهرکی، مصطفی پرکان، محسن آراهیش، عباس نارویی، دیانا حوت و جمعی از هنرمندان بومی استان سیستان و بلوچستان از دیگر بازیگران فیلم «میرو» به شمار می‌روند.

نظرات و صحبت‌های سعید الهی تهیه‌کننده میرو درباره این فیلم

گروه تولید پروژه سینمایی «میرو» پس از چند ماه فیلمبرداری شهرستان چابهار را ترک کرد. بی تردید خیلی از فعالان فرهنگی و سینمایی از حضور در این پروژه‌ها خودداری کرده و ترجیح می‌دهند در مناطقی که امنیت آن‌ها زبانزد است فیلم بسازند؛ اما برای دلسوزان این سرزمین روشن است که استان سیستان و بلوچستان با ساخت و نمایش فیلم‌هایی از جمله «میرو» می‌تواند به ایران عزیز ثابت کند که سرزمینی متمدن، زیبا، تاریخی و پرنشاط است و مردمانی شریف و مهمان‌نواز دارد.

دشمن هم به واسطه همین روحیه آرام و امن تلاش می‌کند به واسطه عملیات‌های کور خود، هر از چند گاه این چهره متین و خوشایند را مخدوش کند که زهی خیال باطل! قوم بلوچ سال‌هاست از تصویر تلخ و دردناکی که از آن در سراسر دنیا آگاهانه و عامدانه به نمایش در می‌آید رنجیده است و در این مسیر تنها ابزار هنری و رسانه‌ای می توانند زیبایی‌ها و امنیت عمومی این مرز و بوم را به تصویر کشیده و ظرفیت‌های مستعد این استان محروم را به نمایش در آورند.

منبع: مایکت مگ

کدخبر: 970251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی سودابه نیکدان
آیا این خبر مفید بود؟